Nästa Geforce släpps i mars

Inaktiv

Hade gärna köpt nästa generation Nvidia kort, enda problemet med dom brukar ju vara värmen. Har gått över till ATI pga värmen på Nvidias kort, även om jag tycker Nvidias kort tenderar att fungera bättre på andra punkter.

Medlem
Skrivet av robineng:

Hade gärna köpt nästa generation Nvidia kort, enda problemet med dom brukar ju vara värmen. Har gått över till ATI pga värmen på Nvidias kort, även om jag tycker Nvidias kort tenderar att fungera bättre på andra punkter.

Låter ATI's fortfarande som flygplan? om inte.. så är jag nog sugen:)

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av robineng:

Hade gärna köpt nästa generation Nvidia kort, enda problemet med dom brukar ju vara värmen. Har gått över till ATI pga värmen på Nvidias kort, även om jag tycker Nvidias kort tenderar att fungera bättre på andra punkter.

Låter ATI's fortfarande som flygplan? om inte.. så är jag nog sugen:)

Nepp, mitt 4870 låter helt ok och mitt 5870 låter inte så mycket att det märks i lådan. Också fungerat felfritt sen jag köpte det i september.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade tänkt bygga mig en ny dator snart...med tanke på att man nog inte får tag i ett sånt här före maj vete f-n om man ska satsa på Nvidia

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hade ett BFG 8800GTX 768MB OC innan mitt HD4870X2, tycker 8800 hade bättre "rå" prestanda och ett stort plus var nHancer, var helt okej med nya drivrutiner så man var up-to-date med senaste spelen.

Förutom att HD4870x2 är så fruktansvärt mycket snabbare. 3-6ggr alla dagar i veckan.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Nytt kort i April för min del, med andra ord. \o/

Inaktiv
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av robineng:

Hade gärna köpt nästa generation Nvidia kort, enda problemet med dom brukar ju vara värmen. Har gått över till ATI pga värmen på Nvidias kort, även om jag tycker Nvidias kort tenderar att fungera bättre på andra punkter.

Låter ATI's fortfarande som flygplan? om inte.. så är jag nog sugen:)

Nix, mitt 5750 låter knappt nå o funkar perfekt. Går sällan över ens 50 grader under spelande dessutom! Dock har jag haft lite problem med drivisarna.

Medlem

Halvvägs i ny-burk-bygge här komponentmässigt. Men jag rör inte ATi med deras drivrutinsträsk, så det blir nog lång väntan tyvärr!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag har ett 4870x2 som fungerar kanon i 2560/16 00 , 16 aniso och allt max i nyaste spelen. Jag byter inte det förrän 2011 när amd Northern Islands kommer...

http://www.idg.se/2.1085/1.278919/amd-inleder-egen-gpu-tillve...

Har aldrig haft problem med varken nVidia eller ATi, eller jo, nVidias drivrutiner brukade orsaka blåskärm lite då och då så att man fick ta bort drivrutinen i felsäkert läge och sen installera om den igen. Inget sånt har hänt med ATi. Har gått från GeForce 2 MX till Geforce FX 5200, GeForce 6600GT, GeForce 7800GTX, GeForce 8800GT sen blev det HD4870 och nu HD5870. Det enda jag saknar som nVidia hade var PhysX, och det saknar jag bara för att det varit ett krav på ett visst spel jag har beta till, otroligt irriterande. Har nu en laptop med GTS 250, och ångrade mig lite när jag såg att den nya varianten hade GTS 360, tänkte att den är säkert mycket bättre. Men icke! Här byter vi namn på GTS 260 istället så får vi en nästan helt ny serie alldeles gratis. -.- Säga vad man vill men sviniga har nVidia varit med två serier nu. (mobila 200-serien till 300-serien och stationära sena 8000-serien till 9000-serien)


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Vad är det för skitsnack om att nVidia brukar ha problem med värmen. ATis grafikkort är allt annat än tysta och välkylda.
Att nVidias grafikkort skulle dra betydlig mycket mer ström är också ren nonsens. Även om fallet så nu skulle vara så handlar det max om 10 watt hit och dit.

Beträffande Fermi, upp till 50% snabbare än GeForce GTX285 är det som gäller. Siffror som inte jag hittar på utan som finns fångat på film, så i runda slängar är det nog 25 - 30% snabbare än ATi Radeon HD 5870.

Den som länkar till semi accurate som källa borde slängas i en bur. Det är uppenbart att charlie bedriver en hatkampanj mot nVidia. Hans uttalanden är hårresande och felaktiga.

Inaktiv

nvidia har bättre servis och hemsida tycker jag mer pedagogisk så det blir nästa köp för mig har ati nu

Medlem
Skrivet av McKinley:

ATis grafikkort är allt annat än tysta och välkylda.

Fram till RV770 stämde det ganska bra. HD4870 hade en bra kylare som gick tyst, även om temperaturerna stack iväg rätt snabbt (inget problem, men ändå). HD5850 kom med en kylare som bara tog en kortplats, vilket självklart betyder att det inte blev så tyst. Fanns dock snabbt nya kylare från Powercolor, Sapphire, XFX och Gigabyte, så det var inget problem om man inte körde på standardmodellen.

Cypress och Juniper är nästan i en liga för sig. Tysta och relativt svala.

Skrivet av McKinley:

Att nVidias grafikkort skulle dra betydlig mycket mer ström är också ren nonsens. Även om fallet så nu skulle vara så handlar det max om 10 watt hit och dit.

GF100 har hittills setts med 6pin+8pin strömförsörjning, det betyder att det drar över 225w men under 300w. HD5870 kommer med 2x6pin vilket betyder under 225w. Skillnaden kommer att vara (i Load) mer än 10w. Det i sig betyder mer läckage vilket innebär mer värme. Det i sin tur leder till högre krav på kylaren som framtvingar högre pris, högre ljudnivå eller högre temperatur.

Tittar vi generellt så drar Nvidia inte mer än AMDs motsvarande och är inte varmare.

Skrivet av McKinley:

Beträffande Fermi, upp till 50% snabbare än GeForce GTX285 är det som gäller. Siffror som inte jag hittar på utan som finns fångat på film, så i runda slängar är det nog 25 - 30% snabbare än ATi Radeon HD 5870.

Siffror från ett specifikt benchmark där vi inte fick tillgång till inställningarna eller vilket GF100 som användes, som dessutom gjordes av Nvidia. Nja, jag tror jag väntar på oberoende testsajters resultat istället för att lyssna på Nvidias PR-grupp.

Skrivet av McKinley:

Den som länkar till semi accurate som källa borde slängas i en bur. Det är uppenbart att charlie bedriver en hatkampanj mot nVidia. Hans uttalanden är hårresande och felaktiga.

Absolut inte. Charlie må hålla agg mot Nvidia, men hans slutsatser har logiskt resonemang bakom sig och han har god insikt i både hur grafikkort fungerar och tillverkningsprocessen. Läser man semiaccurate (eller tidigare theinquirer) så får man se förbi hetset mot Nvidia och fokusera på innehållet istället - som hittills varit betydligt mer korrekt än Nvidia-vänliga Fudzilla (både använder annonyma källor inom Nvidia, eller, så påstår de iaf).


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Vad skall man ha nytt grafikkort till? Det släpps ju mest konsollportade spel nuförtiden och då duger gammal hårdvara finemang. Tyvärr! :,(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har ett 8800GTX som utan prolem klarat bästa inställningarna i samtliga spel som lsäppts sedan man köpte det, första gången ett grafikkort varit en bra investering
MAn får nästan tacka konsolerna för att man slipper byta kort var 6e-12e månad

Medlem

Har ett Nvida M 240 GT Kort men det står inne på mina grafik korts sepcs att jag har DX-11 installerat nu.... Blir Confused!

Medlem

Jag försöker inte retas eller så men är det någon idé att köpa nya grafikkort och satsa på sin PC? Jag tycker många spelföretag väljer bort PCn för sina spel och satsar på konsoll.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jaha, och vad kan de här tänkas kosta då? Lika prisvärt som ett 5850?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Locktail:

Har ett Nvida M 240 GT Kort men det står inne på mina grafik korts sepcs att jag har DX-11 installerat nu.... Blir Confused!

GT240 har inget stöd för DirectX11, bara DirectX10.1


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag märker ingen direkt skillnad i Crysis mellan 1x 8800GTX och HD4870X2
Spelade med 1920x1200, Shaders på High, resten blandat med båda korten, kanske kan slänga på 4xAA på HD4870X2 men annars så orkar inte HD4870X2 speciellt mycket mer än 8800 kortet, dåligt optimerat antar jag

8800GTX är rätt likvärdigt med 8800GT (aningens bättre). Som du själv ser så är det något som inte står rätt till med din dator om du inte märker skillnad.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

12
Skriv svar