Battlefield 3 kommer "slå alla med häpnad"

Medlem

Om inte BF3 kommer om typ 2 år så måste det nästan vara ett PC spel... annars tar de ju ut BFBC2...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WaltX:

BF2 var sjukt bra. Hoppas att BF3 kan slå det.

BF2 är/var sjukt dåligt, var lite småhäftigt med squad/commander systemet. Men visst det är grymt kul:)

Är det jag som är hög, eller tolkar jag dig bara fel?

"BF2 är sjukt dåligt, men det grymt kul" ?

Tycker det låter som man säger emot sig själv i samma mening Rätta mig!

Du vet, folk måste ju få hävda sig, vad man har att säga spelar inte lika stor roll.
the Internetz itz for you!

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Battlefield 1 and 2 har inte lyckats hittills så... tveksam.

Och alla företag kan snacka (utom M$) men kan de leverera?

Det var det ett rätt korkat uttalande... BF1 och BF2 var kanppast något misslyckande, vet du hur många kopior som såldes?? Ofantligt många, hur många spelare finns det fortfarande? Samma svar där..
Vet du hur många moddar som utvecklats till dessa spel? Samma svar igen.

Battlefield-serien är bland de online shooters som har fångat väldigt många av spelarna. Du kan givetvis inte jämföra det mot dagens titlar som MW2, MW1 då läget när BF1 och 2 släptes knappast var samma som idag.

Det där med att ta reda på fakta kan vara något

Medlem

Jag hoppas det blir 10 000 spelare samtidigt på ett enormt slagfält.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas det blir 10 000 spelare samtidigt på ett enormt slagfält.

varför?

ro
Medlem

MOER BF3! MOOOER!

Medlem

Finns tydligen att boka på Webhallen

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Japp, jag ska hålla mina förväntningar så låga som möjligt denna gången. För ser en stor risk att det kommer sluta med...

"Is the PC version a direct port of the console version?
Dice: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings."

Haha, håller med.
Det enda som skulle få mig att bli förvånad är om BF3 är ett renodlat PC-spel som levereras med mod support, serverfiler och stora (stora) banor.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas det blir 10 000 spelare samtidigt på ett enormt slagfält.

Fy fan heller... det kan omtolkas till problem på alla fronter. Jag har hellre som tidigare bf spel , server settings med max ca 64 pers.. räcker gott och väl.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WaltX:

BF2 var sjukt bra. Hoppas att BF3 kan slå det.

BF2 är/var sjukt dåligt, var lite småhäftigt med squad/commander systemet. Men visst det är grymt kul:)

Är det jag som är hög, eller tolkar jag dig bara fel?

"BF2 är sjukt dåligt, men det grymt kul" ?

Tycker det låter som man säger emot sig själv i samma mening Rätta mig!

Nee spelet är ju buggigt och så men det är ju kul och spela:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Det som jag skule uppskatta (men som troligen är totalt omöjligt), är mer realism. Då funkar ju inte balansen mellan fordon och fotsoldater. Om inte, å andra sidan, fältet är såpass stort att det pågår olika strider på olika ställen runtom på kartan där det i ena fallet endast är fotsoldater och i andra fallet t ex endast stridsvagnar och flyg. Dvs en stor karta med mkt folk där det är svårt/omöjligt att förflytta sig mellan de olika striderna förutom när man spawnar.

Du borde prova arma 2, exakt det som du beskriver händer under capture the island multiplayer games. Du har en stooooooooooor karta, med typ 20 små städer som man ska ta som ger pengar och byggpoäng till din commander som bygger och uppgraderar så folk kan bygga fetare saker allt eftersom. Det kan vara massa olika strider överallt på kartan då folk väljer att antingen gå ihop eller försöka ta en stad själv. Ibland är det en katt och råtta lek i en stad mellan 2 gubbar. I en annan stad har du fet pansarvagns strid med helikoptrar och flyg. Att köra från ena sidan av mapen till den andra tar lång tid, vet inte exakt men 15 min kanske i ett snabbt markfordon(?).

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Slimebeast:

Jag hoppas det blir 10 000 spelare samtidigt på ett enormt slagfält.

varför?

Börjar kännas enformigt med all små squadspel. Skulle vara spännande med mer klassisk storkrigskänsla. När jag spelade MMORPG så tyckte jag det roligaste var när man samlade ihop 100-tals gubbar på samma slagfält (Dark Age of Camelot).

Dock så har ju moderna krig sällan slagfält med 1000-tals man så det kanske egentligen skulle passa bättre i en WW2-setting snarare än i just BF3. 8)


signatur

Memento Mori

Alright, trevligt med någon som är positiv med vad de jobbar med; men den attityden kan man gå långt, och många gamers känner sig lockade att ta en titt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han säger absolut ingenting. Fullständigt ointressant, varför publicerar man det här?

Medlem

Heh, ytterligare ett hypeförsök innan releasedatum kommer...

"BF3 kommer slå alla med häpnad"
Tss...
Vilket spel har dom inte sagt det om, innan bilder och filmer visats?!

Det ska vara förbannat exceptionellt om man ska "slås med häpnad", över ett pc-spel idag.
Och den häpnad man har slagits med, så här långt, har inte varit i positiv bemärkelse. Ena FPS-spelet efter det andra har varit som sju besvikelser och åtta bedrövelser...

Då menar jag bla BC2, OFPDR, ArmA2, AvP; inga ögonbrynshöjande spel direkt.

Nu säger jag inte att dessa spel är totalt värdelösa, vilket dom inte är. Men de är utan tvekan inte vad som utlovats innan release, eller vad som "hypen" utlovat.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv

Och dom har inte ens släppt BC2. Ouch...! PR suger

Medlem

Så länge dem håller battlefield själen som i bf 1942 b2 och 2142 så är jag nöjd. Är inte nöjd med dem konsolifierad bf spelen just nu.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Battlefield-serien har endast varit besvikelser sedan 1942, har svårt att se varför det skulle ändras nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Trevligt.... har spelat serien sedan BF1942....förutom BFBC 1 som inte kom till PC...=/

Snälla lilla DICE, gör inte BF2 till ett Bad Company 3.
Gå tillbaks till det gamla goa spelen.

Medlem

Jag inte jag.. om man som jag hela tiden försöker se vad de menar med allt mellan raderna så kan man iaf spekulera och drömma sig bort

Jag tror att dagens peka klicka kommer blåsas bort snart.. Marknaden är som dokusåpan för ett par år sedan. Blizzard tex arbetar på ett nytt mmo, deras numera kollegor activision arbetar enligt rykten på ett FPSmmo. Jag lirar fortfarande wow, men alla börjar lessna även på detta, war, AOC. Dessa jäkla unskilled carebear system.

Jag tillhör bara en i skaran som vill ha ett mmo som mixats mera, mmo behöver inte vara everfarm varianter.
Jag tror att blizzards nya kommer ge denna "blås" effekt.

Kanske är det just det som BF3 utvecklas till? Mera karaktärsutv. mera personligt.

Som sagt bara spekulationer, men tror att en ny trend är på gång. Att blanda massa genrer kan ge lysande resultat där vi för en gång skull kan sikta på bossen och blåsa "skallen" av den

Min analys av en marknad som kör 110%.
Läste rätt mycket marknadsanalys, marknadsföring och nationalekonomi och kul att titta ur dessa perspektiv på min älsklingshobby!


signatur

"You got quite a treasure there in the Horadric Cube" - Deckard Cain in Diablo II

ro
Medlem

Ska man spekulera hejvilt hade jag gärna sett strategi och förstaperson blandas lite mer intressant. Kartor där tidigare banors resultat spelar roll (sprängdes tankverstaden blev det inga fler tanks osv). Kanske något mer av ett seamless slagfält där de olika sektorerna påverkar varandra..

Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Joystick, Track IR + Track Clip Pro samt ArmA2 = Übernajs realism! :heart:

Jo mer realism i bf-serien och ökad svårighetsgrad, det genererar färre "publicnoobs" och tyska whiners

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WaltX:

BF2 var sjukt bra. Hoppas att BF3 kan slå det.

BF2 är/var sjukt dåligt, var lite småhäftigt med squad/commander systemet. Men visst det är grymt kul:)

Är det jag som är hög, eller tolkar jag dig bara fel?

"BF2 är sjukt dåligt, men det grymt kul" ?

Tycker det låter som man säger emot sig själv i samma mening Rätta mig!

Nee spelet är ju buggigt och så men det är ju kul och spela:)

när patchade du ditt spel senast?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Snälla lilla DICE, gör inte BF2 till ett Bad Company 3.
Gå tillbaks till det gamla goa spelen.

Antar att du menar BF3, och inte 2?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av TruB:
Skrivet av wwraver:

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Finns dom som hävdar att att bf2 är realistiskt, men det är oftast public noobs som stör sig på bunnyjumpers.

Jämfört med tex Cod, kan man säga att bf är realistiskt.

Skulle nog säga att Cod WaW på HC är mer realistiskt än BF2, och det är nog det närmaste realism som man kan komma i spel.

Har inte spleat waw men Codi allmänhet är ju anpassat så att alla p12:or inte ska gråta för att dom suger.


signatur

B lup

Medlem

låter som han pratar om ett spel som är väldigt långt fram i tiden...

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av TruB:
Skrivet av wwraver:

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Finns dom som hävdar att att bf2 är realistiskt, men det är oftast public noobs som stör sig på bunnyjumpers.

Jämfört med tex Cod, kan man säga att bf är realistiskt.

Skulle nog säga att Cod WaW på HC är mer realistiskt än BF2, och det är nog det närmaste realism som man kan komma i spel.

Spelat ArmA2 eller någon annan krigssimulator?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Inaktiv

bad company 2 kommer ju inte floppa de veeet man ju bara. så bf 3 måste ju bara bli ännu bättre, hoppas de bara blir lite verkligare än badcompany. yp som om operation flashpoint och badcompany skulle fått ett barn tillsammans. med fordon storskalighet, action iinga botar och en krigskänsla som cod aldrig kommer ha

Medlem
Skrivet av krille_kp:
Skrivet av wwraver:

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Joystick, Track IR + Track Clip Pro samt ArmA2 = Übernajs realism! :heart:

Låter coolt men va e de?


signatur

Memento Mori

Skriv svar