Bioware: Nya Mass Effect 3-slutet gör inte alla nöjda

Medlem

Åh gud, Bioware fixade det tillslut. It finally makes sense Spontant kan jag säga att jag gillar det skarpt. Precis det jag hoppades på men inte vågade tro.

Mindre giss-guess och mer förklaring. Jag kommer sova gott inatt

Medlem
Skrivet av haldur:

Åh gud, Bioware fixade det tillslut. It finally makes sense Spontant kan jag säga att jag gillar det skarpt. Precis det jag hoppades på men inte vågade tro.

Mindre giss-guess och mer förklaring. Jag kommer sova gott inatt

Jo, håller med. För den oinvigde, vad de nya sluten gör är att 1. plugga igen flera av de största plotthålen 2. ge ett par nya dialog options innan valen och 3. utveckla betydligt mer dels vad de olika sluten innebär Och vad som hände sen. Det är inget nytt slut per se men det känns ändå som om jag fick den känsla av avslut jag ville ha från början. Hade det sett ut så här från början hade det nog inte stuckit halva gaming världen i ögonen som det gjorde Tackar för återställaren BW.

Medlem

Gömmer allt i en stor spoilertag, har ni inte spelat ME3 eller EC så kanske det är bäst att inte läsa, för säkerhets skull.

Det enda som faktiskt verkade stämma lite var ju det nya fjärde slutet. Om man avfärdar allt, eller skjuter pokjen så är det någon, reaper låter det som, som säger "So be it!". Hade förhoppningar ett tag att indoctrination theory stämde, men eftersom det slutar direkt där efter måste det väl ses som det sämsta slutet.
Hur som helst så är fortfarande hålet kvar om vem fasen det är som tar ett andetag under all bråte i slutet när man förstör reapersen. Förmodligen Shepard, men det ger ju inget tydligt svar eller slut imo.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Gömmer allt i en stor spoilertag, har ni inte spelat ME3 eller EC så kanske det är bäst att inte läsa, för säkerhets skull.

Det enda som faktiskt verkade stämma lite var ju det nya fjärde slutet. Om man avfärdar allt, eller skjuter pokjen så är det någon, reaper låter det som, som säger "So be it!". Hade förhoppningar ett tag att indoctrination theory stämde, men eftersom det slutar direkt där efter måste det väl ses som det sämsta slutet.
Hur som helst så är fortfarande hålet kvar om vem fasen det är som tar ett andetag under all bråte i slutet när man förstör reapersen. Förmodligen Shepard, men det ger ju inget tydligt svar eller slut imo.

Jag kan nästan garantera att det är Shepard som tar ett andetag där i slutet. Ganska poänglös scen annars. Körde dessutom som Femshep och då hörs det ganska tydligt att det är hon. Det hintas ju en del om att det kommer fler spel i serien, kanske till och med om Shepard (se sista scenen med Buzz Aldrin och pojken) samt hälsningen från Bioware.

Nya slutet är en tydlig förbättrning med tanke på vad de hade att jobba med. Bortsett från

att Normandy gör en evakuering precis bredvid en Reaper. Sabbar den där känslan av att det är brådska. Annars bra.

Medlem

Jag hade inte sett slutet innan EC så jag kunde inte bli något besviken, men när jag såg det nu verkar alla plotholes vara fixade i alla fall, för jag hittade inte några. Istället blev jag förbannad för att skärmen blev svart mitt i avslutningen INNAN eftertexten... suck

Medlem

Jag köpte ME3 men spelade bara några timmar. Det har större problem än slutet.

Jorden är på väg att gå under, Shephard skyndar iväg för att hämta hjälp, Shephard får ingen hjälp direkt så han måste göra en massa sidouppdrag tex. rädda en massa studenter på en skola som har blivit attackerad. Eller varför inte undersöka planeter och se om man hittar något roligt.

Det är ju bara idiotiskt. Jag lessnade snabbt. Slarvigt skrivet spel.

ME1 och ME2 var otroligt mycket bättre.

12
Skriv svar