Gamecube strömkabel

Inaktiv
Gamecube strömkabel

Tjena,

Är det någon som har en Gamecube-strömsladd till övers eller vet var man kan få tag i en?

Köpte in en Gamecube förra veckan ifrån USA när jag beställde en hel drös med saker från eBay, tror jag betalade 390kr för den med 4 kontroller och 3 spel.

Hur som helst, så tänkte jag inte direkt över mitt köp utan såg bara på prislappen. Strömsladden är naturligtvis amerikansk, och jag har letat efter adaptrar som kopplar om detta, det blir dock väldigt svårt att hitta en sådan då strömomkopplingen från amerikanskt till svenskt är väldigt mycket enklare än tvärtom (USA kör på 110v, i Sverige kör vi 220-230v).

Så reseadapter för att koppla in svenskt i USA går bra, men tvärtom blir dessvärre mycket svårare. Jag har därför försökt att få tag i en transformator så jag kunde skarva kablarna, men att få tag i en sådan transformator är både svårt och förmodligen väldigt dyrt med tanke på att amperen måste vara på minst 3.25.

Hade uppskattat ifall någon kunde hjälpa mig då jag missat flera sköna speltitlar till GC och vill gärna spela dem nu

1
Skriv svar