Äntligen får Guild Wars 2 släppdatum!

Medlem

Loggade nyss in pa facebook, och en av de forsta sakerna som kom upp pa nyheterna var Guild Wars 2's status och en bild med GW2loggan, och texten launching 28/8/12..! Herrejaklar, fick nastan hjartklappning, vad jag langtar, harligt ArenaNet!!

Medlem

Ni glömde länka in teaservideon FZ


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

JAAA äntligen Lite tur i oturen att jag missade GMU-testen inför utbildningen i augusti så det inte blev av ändå Livet från augusti till vår får bestå av GW2 och träning. Låter bra i mina öron.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av zsm:
Skrivet av joffjoff:

Änkligen!

Hur tänkte du där?

Tänkte jag fel?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

ÄNTLIGEN!!!!!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Spelat ettan nästan sen release och väntat på tvåan sen det announcades. Spelat samtliga BETA och stresstester. Riktigt skönt att äntligen ha ett släppdatum!

Medlem

aug fick genast en skönare klang... har nog aldrig tidigare kännt att jag vill att sommaren ska gå fortare


signatur

spriten räddade mig från sporten

WoW Mists of Pandaria, 27 Augusti, någon?

Medlem

Snål är man, gör ont att öppna börsen.. men blir att köpa.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Äntligen................................

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

WoW Mists of Pandaria, 27 Augusti, någon?

Who the fuck cares!?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Icke att förglömma är att headstarten då börjar 25:e augusti som är en lördag, bara en fredag kväll hade kunnat vara bättre
Blir väl till att säga adjö till sin betakaraktär i juli :/

zsm
Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av zsm:
Skrivet av joffjoff:

Änkligen!

Hur tänkte du där?

Han tänkte förmodligen att skolfröken sitter nog inte på FZ och läser kommentarer.

Bummer för han för där är du ju!

Du menar nog "honom".

Medlem

Sommaren är förstörd, sömnlösa nätter väntar, bara två månader på mig att komma på vilken karaktär jag skall börja med!!!!!!!!11!!!1!

Medlem

Guild Wars 1 har jag nött i åratal. Skönt att 2:an äntligen är på ingång! Riktigt snyggt och roligt spel!


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Moderator | Testpilot
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat CPU/GPU problemet?

Det var aldrig något problem. Det var avsiktligt. Dom optimerade CPU först, sedan kommer GPU.

Har dom fixat det? (Jag frågar igen) Förhoppningsvis ska jag inte behöva formulera mig rätt utan att folk ska förstå frågan ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mikaelekvall:

Guild Wars 1 har jag nött i åratal. Skönt att 2:an äntligen är på ingång! Riktigt snyggt och roligt spel!

7000 timmar i GW1. Mer ska det bli i GW2.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat CPU/GPU problemet?

Det var aldrig något problem. Det var avsiktligt. Dom optimerade CPU först, sedan kommer GPU.

Har dom fixat det? (Jag frågar igen) Förhoppningsvis ska jag inte behöva formulera mig rätt utan att folk ska förstå frågan ändå.

Vem vet? Om inte annat lär det komma samtidigt som de patchar in DX11-stöd. Jag har dock inte upplevt några större problem. Har en gammal AMD black edition processor på 3.6 och ett radeon 7850. Spinner på hur bra som helst i Guild Wars 2. Så jag tror att de har fixat lite med optimeringen inför släppet, för jag känner till folk med bättre datorer som har haft problem som jag inte haft. Där har du iallafall ett svar uberpwnage2.0, om det är bra eller inte det vet jag inte


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Jag undrar när eller om dom gör så att man kan testa på spelet utan att betala för det...

Medlem

Spillde nästan ut kaffet imorse när jag läste mailet. Can't wait!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av mikaelekvall:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat CPU/GPU problemet?

Det var aldrig något problem. Det var avsiktligt. Dom optimerade CPU först, sedan kommer GPU.

Har dom fixat det? (Jag frågar igen) Förhoppningsvis ska jag inte behöva formulera mig rätt utan att folk ska förstå frågan ändå.

Vem vet? Om inte annat lär det komma samtidigt som de patchar in DX11-stöd. Jag har dock inte upplevt några större problem. Har en gammal AMD black edition processor på 3.6 och ett radeon 7850. Spinner på hur bra som helst i Guild Wars 2. Så jag tror att de har fixat lite med optimeringen inför släppet, för jag känner till folk med bättre datorer som har haft problem som jag inte haft. Där har du iallafall ett svar uberpwnage2.0, om det är bra eller inte det vet jag inte

Själv sitter man på en 2.6a med ett 4890 grafikkort. Ser inte ut att gå så bra.
Tack för svaret, vad som kan vara drygt ibland när man frågar en fråga här är att personer är väldigt duktiga på att påpeka personens fel i deras inlägg, det förstår vad man frågar och söker efter, men svarar inte på frågan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

tror jag står fast vid runescape, en annan gång "guild" wars


signatur

hejsanhejsanhejsan

Gen
Medlem

Är verkligen GW2 så himla bra? Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av zsm:
Skrivet av joffjoff:

Änkligen!

Hur tänkte du där?

Han tänkte förmodligen att skolfröken sitter nog inte på FZ och läser kommentarer.

Bummer för han för där är du ju!

Man behöver ju inte vara skolfröken för att skilja på tal- och skriftspråk; men alla är ju inte Fredrik Lindström. Dialekt är inte alltid charmigt, även om det handlar om sörmländska

OT: Galet bra spel, men jag undrar om man inte blir lite trött på sina åtta förmågor efter ett tag; oavsett lvl. Saknar ett riktigt sandbox-MMO, där man kastas in i en värld helt oventandes och får upptäcka den själv. Ett MMO som inte söker den breda massan, utan låter spelarna utveckla den själva. Tror inte alla behöver vara en "WoW-dödare" för att tjäna bra med $. Kan räcka med 500k spelare och en bra community.

Men det kanske bara är jag...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tack för svaret, vad som kan vara drygt ibland när man frågar en fråga här är att personer är väldigt duktiga på att påpeka personens fel i deras inlägg, det förstår vad man frågar och söker efter, men svarar inte på frågan.

Jag förstår vad du menar, men jag tror att många reagerar på att det ibland glöms bort att det är en beta vi pratar om. En "bugg" av den här digniteten är snarare en medveten approach för att nyttja betan så mycket som möjligt genom att få in så mycket data/feedback som möjligt. Ju mer de stresstestar och lägger tyngd på respektive cpu och gpu i klienterna ju mer sannolikt är det ju trots allt att balansen hittar rätt sen i den färdiga produkten.

Själv hade jag inte möjlighet att spela under stresstestet nu i onsdags, men de tidigare två tillfällena flöt redan bättre än första betahelgen då alla "förköpare" totalmanglade servrarna och dess startzoner.

För att avrunda, om balansen fortfarande skulle vara skev och gpu inte nyttjas i tillräcklig utsträckning så är det ett medvetet val av Arenanet, det kommer funka galant sedan när släppdagen närmar sig. De kan sina saker Arenanet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Där var spelhösten räddad! Tack ArenaNet

Ish
Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

WoW Mists of Pandaria, 27 Augusti, någon?

.. Och en bild på Bush också.. Snacka om att be om tummen ner


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av SteelStrike66:

Där var spelhösten räddad! Tack ArenaNet

Spelhösten? Speldecenniet mer troligt

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av zsm:
Skrivet av joffjoff:

Änkligen!

Hur tänkte du där?

Han tänkte förmodligen att skolfröken sitter nog inte på FZ och läser kommentarer.

Bummer för han för där är du ju!

Man behöver ju inte vara skolfröken för att skilja på tal- och skriftspråk; men alla är ju inte Fredrik Lindström. Dialekt är inte alltid charmigt, även om det handlar om sörmländska

OT: Galet bra spel, men jag undrar om man inte blir lite trött på sina åtta förmågor efter ett tag; oavsett lvl. Saknar ett riktigt sandbox-MMO, där man kastas in i en värld helt oventandes och får upptäcka den själv. Ett MMO som inte söker den breda massan, utan låter spelarna utveckla den själva. Tror inte alla behöver vara en "WoW-dödare" för att tjäna bra med $. Kan räcka med 500k spelare och en bra community.

Men det kanske bara är jag...

Fast ArenaNet gör mer det spelet de vill göra än något annat. Håller dock med, ett vettigt sandbox-mmo som slår en bra balans mellan tillgänglighet, bredd, djup etc. Har jag alltid velat ha. Inget hittils har riktigt fyllt mina krav eller lyckats hålla mig kvar särskilt länge. De är oftast små företag och spel så har fått kompromissa på lite för många saker.

12
Skriv svar