Mionix 5000 lyser när datorn är avstängd?

Mionix 5000 lyser när datorn är avstängd?

Som rubriken säger lyser min Nya mus Mionix Naos 5000 som att den är på när datorn är avstängd :crazy:
Och även när jag slog av strömswitchen på nätagget så lös den i 1 min haha. fick lite skräckfilms vibbar typ the ring när tv:n är på men sladden är ur

Den är dock släkt när datorn går ner i vänteläge

Vet inte vad jag vill säga med det här men alla usb portar ska väll vara ström lösa när datorn är avstängd

P.s Min webbkamera startas när Team Fortress 2 spelas och antar att det är för att den vill änvända micken. väldigt störigt och hittar inget i menyn och är för slö för att gå in i kontrollpanelen och ändra varje gång.. Valve is watching me


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Du kanske har en sleep-and-charge-funktion på ditt moderkort som innebär att strömförsörjningen via USB är aktiv även när datorn är avstängd. Toshiba har det på sina bärbara, vet inte hur det ser ut i övrigt.

Sen att det lyser en stund efter att du kopplat ur strömmen beror nog på att det tar en stund innan kondensatorerna laddas ur

Så, oroa dig inte, ingen mörkhårig, fuktskadad flicka kommer krypa ur din USB-port


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Du är inte ensam... min Sidewinder sitter och lyser ondskefullt rött hela nätterna.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vet inte vad jag vill säga med det här men alla usb portar ska väll vara ström lösa när datorn är avstängd

Nä, många USB portar har ström då datorn är avstängd, bra om man ska ladda nått via usbporten eller om man startar datorn via mus/tgb.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Aha det är så det funkar :). Jo det låter ju smart att man kan ladda saker även när datorn är avstängd.
Ska se om jag hittar någon usb power option

Tack för svar.
Game on 8)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar