FZ Community Challenge: Origins diskussionstråd

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Manqs:

Det är kanske lite mycket jobb. Men en kul idé hade varit om FZ kunde fixa en Twitch.tv-kanal eller något åt det hållet där vi alla kunde samlas och streama medans vi försöker klara våra respektiva spel. För de som vill då alltså.

Skulle vara sjukt kul att få se andra FZ-medlemmar spela samt att få dela med sig av kärleken till spel. Plus att man kanske får se en hel del av de där bortglömda superspelen man inte längre kommer ihåg.
Och vad är mer bevis på att man klarat ett spel än att göra det live?

Och lite pr för FZ på samma gång.

Riktigt bra ide vet du om det går att streama ps3 spel, om man kopplar den till datorn via nätvärket? Isf skulle jag gärna streama lite

Ingen aning. Har aldrig streamat själv. Var bara en idé från min sida.

Medlem

Nu har jag faktiskt legat och solat, klippt gräsmattan, rafsat ihop högarna och kastat på komposten, dammsugit, tvättat två omgångar och röjt upp i köket så nu är man värd att värma upp med lite Bulletstorm i soffan inför summer challenge så man får upp ångan. Bulletstorm kommer f ö inte vara nåt spel som räknas för min del, det är som sagt, uppvärmning


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

'origin' i topic gav my rysningar!

Medlem

Fasen också! Jag har ju börjat på två spel idag (Ratchet & Clank och Borderlands). Jag skulle ha väntat tills imorgon!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fasen också! Jag har ju börjat på två spel idag (Ratchet & Clank och Borderlands). Jag skulle ha väntat tills imorgon!

Det är lugnt så länge du inte kommit längre än 1/3 av dom.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jahap nu har startskottet gått, ska ta och sätta tänderna i The Witcher 2, känns skönt att ha en anledning att lira det igen ^^ har nämligen inte testat nyaste "expansionen" ännu.


signatur

Rwa?

Medlem

För oss som spelar nästan uteslutande MP, hur skall man kunna delta i denna tävling? Jag skulle gärna ta mig tid och spela igenom ett par sköna SP spel med bra story osv, har såå många orörda i steamsamlingen, men iom att jag kommer att vara bortrest större delen utav juli så kommer jag lägga den mesta av tiden hemma på multiplayerspel. Kan man räkna in detta i 'community challenge origins' på något vis? :l

Medlem
Skrivet av raefzm88:

För oss som spelar nästan uteslutande MP, hur skall man kunna delta i denna tävling? Jag skulle gärna ta mig tid och spela igenom ett par sköna SP spel med bra story osv, har såå många orörda i steamsamlingen, men iom att jag kommer att vara bortrest större delen utav juli så kommer jag lägga den mesta av tiden hemma på multiplayerspel. Kan man räkna in detta i 'community challenge origins' på något vis? :l

Jag är inte alls emot tanken att släppa in MP spelande i tävlingen, snarare tvärtom! Men frågan är hur man ska mäta det? Kanske med ett system som räknas separerat till SP delen? Jag tar gärna emot förslag!


signatur

Videomupp

Medlem

Då bär det av i Demon's Souls en en gång ^^
Ska klara det utan att dö

Förutom en gång utav Dragon God, då man blir dödad av honom i en Cut-scene om man lyckad döda första Vanguard:en

och utan magi
Ps. Bilderna blir på snedden av någon anledning när jag laddar upp dem på FZ. någon som vet hur man vänder dem rätt?

"Vanguard just got his ass kicked ^^

Adjudicator klarad ^^ Han inte foto innan han försvann dock

(bilderna blir fortfarande snea )


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Då bär det av i Demon's Souls en en gång ^^
Ska klara det utan att dö

Förutom en gång utav Dragon God, då man blir dödad av honom i en Cut-scene om man lyckad döda första Vanguard:en

och utan magi
Ps. Bilderna blir på sidan av någon anledning när jag laddar upp dem på FZ. någon som vet hur man vänder dem rätt?

Holy shit, hur ska det gå till? All lycka till åt dig! Uppdatera oss gärna allt eftersom!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Annanaz:

Då bär det av i Demon's Souls en en gång ^^
Ska klara det utan att dö

Förutom en gång utav Dragon God, då man blir dödad av honom i en Cut-scene om man lyckad döda första Vanguard:en

och utan magi
Ps. Bilderna blir på sidan av någon anledning när jag laddar upp dem på FZ. någon som vet hur man vänder dem rätt?

Holy shit, hur ska det gå till? All lycka till åt dig! Uppdatera oss gärna allt eftersom!

Jadu, förhoppningsvis klantar jag mig inte, så då borde det gå bra ^^
Btw vet du hur man lägger till bilderna i inlägget, med undertext till? Läste EosCode manualen, men lyckas inte


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Annanaz:

Då bär det av i Demon's Souls en en gång ^^
Ska klara det utan att dö

Förutom en gång utav Dragon God, då man blir dödad av honom i en Cut-scene om man lyckad döda första Vanguard:en

och utan magi
Ps. Bilderna blir på sidan av någon anledning när jag laddar upp dem på FZ. någon som vet hur man vänder dem rätt?

Holy shit, hur ska det gå till? All lycka till åt dig! Uppdatera oss gärna allt eftersom!

Mission failed ^^ Klantade till mig på en bro i värld 2-1. Skulle ta den snabba vägen och rulla över en bro, där en stor staty skjuter löjligt många pilar på en i vågor. gick bra i början, men på sista rullningen innan man var över bron steg adrenalinet lite för högt, så blev lite för ivrig och dubbelklickade på rull-knappen vilket resulterade i att jag rullade under femte vågen, men blev träffad av sjätte ^^ Aja får väll ta och börja om snart då. Ska nog ta den säkrare men lite längre vägen


signatur

Rwa?

Medlem

Börjat köra remaken av Space Quest 2 och då jag inte kommer ihåg ett skvatt av originalet så fick det bli till att köra detta samtidigt som remaken (borde väl räknas som två spel=)?). Har även börjat köra Blade Runner och slås återigen av hur väl Westwood lyckats med att få spelet att vara trogen filmen. Trots att jag spelat spelet innan (har för mig att jag kört det två gånger redan) så minns jag inte mycket av det. Är som att spela ett helt nytt spel nästan, mitt minne är inte vad det en gång var=).

Medlem

Spelade ut Hydrophobia Prophecy. Hela spelet är riktigt nice till slutbossen. Den fighten är bara 100% frustration och irritation. Synd på ett så bra spel i övrigt. Och slutet var katastrof också, och då ska ni veta att jag aldrig klagade på Resistance 3 slutet, men det här var verkligen fullständigt tappat. Så tråkigt egentligen alltså, man satt där och var impad som satan hela spelet trots bökiga kontroller för känslan är bra, jag älskar vatten och vattnet är snyggt och det är oldschool känsla och allt möjligt. Och så kommer den där allra sista biten och pajjar hela intrycket. Fy fan säger jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Spelade ut Hydrophobia Prophecy. Hela spelet är riktigt nice till slutbossen. Den fighten är bara 100% frustration och irritation. Synd på ett så bra spel i övrigt. Och slutet var katastrof också, och då ska ni veta att jag aldrig klagade på Resistance 3 slutet, men det här var verkligen fullständigt tappat. Så tråkigt egentligen alltså, man satt där och var impad som satan hela spelet trots bökiga kontroller för känslan är bra, jag älskar vatten och vattnet är snyggt och det är oldschool känsla och allt möjligt. Och så kommer den där allra sista biten och pajjar hela intrycket. Fy fan säger jag.

Låter mindre kul :/ har själv spelet men ej lirat ännu

Medlem

Sammanställt nu för första gången. Än så länge så har fem titlar klratas av. En okej början, men nog tar vi flera när folk värmt upp på riktigt!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Sammanställt nu för första gången. Än så länge så har fem titlar klratas av. En okej början, men nog tar vi flera när folk värmt upp på riktigt!

Hur många fick Fz under förra sommaren?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av WildThing:

Sammanställt nu för första gången. Än så länge så har fem titlar klratas av. En okej början, men nog tar vi flera när folk värmt upp på riktigt!

Hur många fick Fz under förra sommaren?

600ish fördelat på 375ish titlar.


signatur

Videomupp

Skribent

Nyss rapporterat in att jag börjat med Final Fantasy Tactics, funderar på att ha något vid sidan om att lira också dvs något som inte är lika tungt. Hoppas på att en steamrea kommer snart med riktigt billigt Trine 2, då börjar jag på det på en gång.

Ska rota lite i Steamarkivet efter något spel som är simpelt och enkelt att komma in i samt inte överdrivet långt.

Medlem

Fråga: gäller endast fullprisspel? Har annars ett antal goa XBLA spel jag gärna kör igenom.

Medlem
Skrivet av Pixxelated:

Fråga: gäller endast fullprisspel? Har annars ett antal goa XBLA spel jag gärna kör igenom.

Nej nej, vilka spel som helst, bara de är kompletta. Inga demos dvs


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Pixxelated:

Fråga: gäller endast fullprisspel? Har annars ett antal goa XBLA spel jag gärna kör igenom.

Nej nej, vilka spel som helst, bara de är kompletta. Inga demos dvs

Nice, då ska jag köra igenom Scott Pilgrim vs. the world och Sonic 4: episode 2 till att börja med

Medlem

Är det någon som tänker spela den gamla klassikern Outcast? Annars är jag på't, efter Deus Ex, som tar sin tid...

Skrivet av klarahall:

Är det någon som tänker spela den gamla klassikern Outcast? Annars är jag på't, efter Deus Ex, som tar sin tid...

Går den att spela på dagens datorer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av klarahall:

Är det någon som tänker spela den gamla klassikern Outcast? Annars är jag på't, efter Deus Ex, som tar sin tid...

Går den att spela på dagens datorer?

Finns väl en Outcast-mod till Crysis om jag inte minns fel, den var riktigt snygg!

Medlem
Skrivet av Paddington:

Nu har jag faktiskt legat och solat, klippt gräsmattan, rafsat ihop högarna och kastat på komposten, dammsugit, tvättat två omgångar och röjt upp i köket så nu är man värd att värma upp med lite Bulletstorm i soffan inför summer challenge så man får upp ångan. Bulletstorm kommer f ö inte vara nåt spel som räknas för min del, det är som sagt, uppvärmning

Bravo! Hyffsat med vuxenpoäng du tog där

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av klarahall:

Är det någon som tänker spela den gamla klassikern Outcast? Annars är jag på't, efter Deus Ex, som tar sin tid...

Går den att spela på dagens datorer?

Den utgåva som GoG säljer ska tydligen funka riktigt bra.
Detta är ett utdrag från den bäst rankade recensionen av Outcast på deras sida

"Also, major kudos go to GOG for fixing many of the issues associated with running this game today. The voxel technology runs entirely on CPU, meaning that super-fast modern CPUs could cause problems... when I played it last year I had to use a separate program to slow down my CPU. But, according to the forums, GOG has managed to fix this problem, which is amazing! For $5.99 we can get this classic without worrying about getting working properly. It's a no-brainer."

Äger själv spelet men jag tror inte jag kommer spela det då jag planerar att köra andra titlar istället. Så för min del är det ett nej om någon annan kör det.

Ja DE (om du menar första spelet) kan ta väldigt lång tid om man vill försöka klara så mycket som möjligt i en spelning. Själv har jag nog en bra bit kvar att köra då jag nog inte ens spelat klart hälften (tror jag).

Medlem

Nu blir man påmind om varför man lade Armored Core: For Answer åt sidan: för att det tar timmar att komma in i igen. Först uhhh hur var kontrollerna nu igen och sen uhhh varför får jag inte till min Assault Armor (AA) attack? Så får man forska i det genom att läsa manual, på nätet och klicka runt i spelet och sen kommer man på att man måste ha en Overed Boost som supporterar AA och gärna se över generatorns KP (Kojima Particle) Output för snabbare regeneration av Primal Armor (PA) om man tänker använda AA mycket. Och sen kan man köpa delar till fyra olika boosts och Fire Control System (FCS) och balasera upp sin mech med stabilizers eftersom den kan bli sned om man hänger på en astung raketkastare eller nåt på ena och typ ett lätt lasersvärd på andra. Och har man tid över kan man alltd sitta och skruva på missile lock speed och radar refresh rate och massa annat.

Det blir nog bra det här när jag väl kommit in i det men tröskeln till att fatta det här spelet är rätt hög kan man säga. Dom som tycker racing simulatorers setup options är jobbiga ska inte spela Armored Core lol.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

phi
Medlem

Reglerna bör göras om lite angående screenshots tycker jag. Det är ju oerhört lätt att fejka ett screenshot, det räcker ju princip med att googla på "end credits" eller liknande på spelet och så har du ett "bevis" på det avklarade spelet. Borde det inte vara bättre att man var tvungen att ta en bild med mobilen där man antingen skriver sitt nick på en lapp eller att man kan se FZ i bakgrunden på något sätt?

Medlem
Skrivet av phi:

Reglerna bör göras om lite angående screenshots tycker jag. Det är ju oerhört lätt att fejka ett screenshot, det räcker ju princip med att googla på "end credits" eller liknande på spelet och så har du ett "bevis" på det avklarade spelet. Borde det inte vara bättre att man var tvungen att ta en bild med mobilen där man antingen skriver sitt nick på en lapp eller att man kan se FZ i bakgrunden på något sätt?

Ja det är väldigt lätt att göra så och jag bara väntade på att detta skulle komma upp. Då det rör sig om en tävling där enda vinsten är äran så behöver man inte ta till samma metoder som om man faktiskt vunnit något av "riktigt" värde. Även det du föreslår är ganska lätt att fejka, allt man behöver göra är att hitta ett klipp på nätet, skriva sitt nick på en lapp och ta bilden med mobilen.

Enda sättet man kan fastslå med all säkerhet att det inte är fejk är att man spelar in en video av när man själv spelar det. Men det anser iaf jag vara väldigt extremt för något som egentligen bara ska vara en kul grej.

123
Skriv svar