Activision lägger ner Radical Entertainment – 90 får gå

Robot
Activision lägger ner Radical Entertainment – 90 får gå

Utgivaren anser inte att utvecklarnas Prototype-serie sålde tillräckligt bra.

#activision-blizzard, #radica-entertainment, #prototype, #prototype-2


Medlem
Activision lägger ner Radical Entertainment – 90 får gå

Skitspel för visso, men självklart är det synd att folk förlorar sina jobb.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så att pengarna kan gå till mera COD eller vadå ? =(

FM-guru
F.d. Sisyr

..............

Medlem

Jag gillar Prototype-serien skarpt, finner det synd att utvecklarna måste gå. Varför inte låta teamet jobba på nya märken eller nuvarande?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Trodde Prototype gjordes av en EA studio?

Oh well, då har man fått lära sig nåt nytt idag då...lycka till till de 90 som får gå, hoppas de hittar nåt dugligt jobb omgående!

Medlem

Prototype serien är riktigt bra tycker jag men det är helt sjukt vad pengar dom plöjjer ner i utvecklingen och vilka säljkrav det finns, rätt galet.

Medlem

Activision... Nuff' said.

Medlem

Prototype är det mest underhållande och actionfyllda open-world-spelet jag spelat. Tråkigt.

Medlem

De kunde väll satt denna studio på CoD också tycker man, verkar inte vara tillräckligt med utvecklare för en spelserie vad de än gör.

Medlem

Dey took their jerbs.

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Radical_Entertainment
Försökte komma på nåt bra spel de gjort... Och får säga att det var synd att de slutade göra hockeyspel! NHL Championship 2000 var riktigt jäkla bra! Brett Hull hockey var väl mer annorlunda än bra dock.. I övrigt verkar det inte vara så mycket nämnvärt..

Då så.. Starta Reradical och gör ett nytt hockeyspel och sparka EA i röven!

Medlem

Riktigt synd, gillade Prototype skarpt. Har inte spelat tvåan, men nu får vi väl se om det någonsin blir eftersom de inte släppt det till PC än.

Medlem

Gick det med förlust eller bara inte stor nog vinst? Låter illa som fan hur som hur. Jag gillade Prototyp, även om det hade sina missar.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Riktigt synd, gillade Prototype skarpt. Har inte spelat tvåan, men nu får vi väl se om det någonsin blir eftersom de inte släppt det till PC än.

Dom har lovat att det släpps till PC denna tråkiga nyhet till trots.

Medlem

Synd. Jag gillade Prototype serien.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Dumma Activision. Hoppas de drar lärdomar av sina misstag och justerar PC-versionen.
Det konsumenterna vill ha är
A: mer DLC (gärna från första dagen)
B: mer DRM
C: Xbox-knappar på skärminstruktionerna.
Jag hade lagt till "försenad PC-release" som punkt D men där har de klokt nog redan legat steget före/efter.

Det här kommer bli succé

Medlem

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.

Varför blir du så grinig och förolämpande bara för att någon inte tycker om samma sak som du? Personligen gillar jag båda spelformerna, men när det gäller sandboxspel så tycker jag att Prototype och Just Cause är usla.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.

Varför blir du så grinig och förolämpande bara för att någon inte tycker om samma sak som du? Personligen gillar jag båda spelformerna, men när det gäller sandboxspel så tycker jag att Prototype och Just Cause är usla.

humm jag är inte ett dug grinig faktiskt inte heller var avsikten att förolämpa någon . jag ber så mycket om ursäkt.

.konstaterar bara att dra ALLA sanlådespel över en kant som här görs är felaktigt bara för att man själv inte gillar dessa ?

själv har jag inte testat just Prototype eller just cause och kan därför inte bedöma just dessa.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Dumma Activision. Hoppas de drar lärdomar av sina misstag och justerar PC-versionen.
Det konsumenterna vill ha är
A: mer DLC (gärna från första dagen)
B: mer DRM

Uppenbarligen så vill majoriteten av konsumenterna ha detta då dom fortsätter köpa produkter med skiten.

Medlem

Jag som trodde att Prototype var en succé. Där ser man. Trist. Känns som att kostnaderna och de långa utvecklingstiderna bara leder ännu mer likriktning av de spel vi kommer att spela i framtiden. Om ett spel inte blir enormt framgångsrikt så räknas det som en förlust och studion läggs ner. Tråkigt. Även om jag nu inte är någon större fan av Prototype så tycker jag inte om utvecklingen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Att gå med vinst räcker inte för Activision. Det måste sälja som CoD för det är vad "alla" vill ha.
Med Activision logik innebär detta en höjd produktionstakt till snart ett CoD per kvartal. :S

Medlem

Ingen förlust direkt, Infamous är så mycket bättre.

Medlem

Om det ändå vore tvärtom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Wartex:

Dey took their jerbs.

De-tik-a-joh!

Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:

Så att pengarna kan gå till mera COD eller vadå ? =(

Tror dom oavsett skulle ha råd med fler cod titlar oavsett om dom la ner eller ej.

Prototype var oavsett inget vidare spel, slutade med att jag kastade runt bilar och vägrade utföra uppdrag. Då har CoD eller något annat spel mer att komma med, jämfört med dessa titlar.

Inaktiv
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av Wartex:

Dey took their jerbs.

De-tik-a-joh!

DER DER DEEEEEERRRRP

12
Skriv svar