Rykte: Vivendi vill sälja Activision Blizzard

Robot
Rykte: Vivendi vill sälja Activision Blizzard

Enligt finanssajten Bloomberg vill Vivendi sälja sin majoritetsandel på 61 procent av Activision Blizzard, aktier värda hisnande 8,1 miljarder dollar.

#nyhetstips, #activision-blizzard, #vivendi, #electronic-arts


Medlem
Rykte: Vivendi vill sälja Activision Blizzard

Jag ryser av tanken att EA skulle köpa upp majoriteten av Activision.
Det är ungefär som när HIV celler utvecklas till AIDS


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det skulle ju se fint ut om EA köpte andelarna Då skulle vi kanske få se World of BattleCall of Mass Duty 5

Skrivet av Javas:

Jag ryser av tanken att EA skulle köpa upp majoriteten av Activision.
Det är ungefär som när HIV celler utvecklas till AIDS

Varför välja mellan pest eller kolera när man kan få båda? Eller vad.

Medlem

Hoppas att ActivisionBlizzard inte blir uppköpt utav någon annan jätte, ingen nämnd ingen glömd...
Fördelen nu är att distributionen utav spel börjar bli mindre beroende utav dessa jättar. Se kickstart och gog för nya sätt att starta upp idéer och kränga dem.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Det skulle ju se fint ut om EA köpte andelarna Då skulle vi kanske få se World of BattleCall of Mass Duty 5

Pff, snarare World of Battleduty Honor: The Need for Call of Mass Crysis 8

Medlem

Suck, då kan jag förvänta mig en dropp i mina Blizzard-aktier idag...

Medlem

Jag kan köpa Activision för 1kr, sedan skall det cashas in på Cod6 eller om det är 7 som kommer sedan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Told you so...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om så handlar det nog om 10% och då är de fortfarande störst.
EA som köper in sig kan vara intressant.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det här ryktet har varit känt i över en månad nu.

Medlem

Börsvärdet på ATVI är mer än 3ggr så stort som EA. EA har inga pengar att köpa aktierna kontant och kan nog inte geara upp sin balansräkning så mycket via lån. Sälj ATVI om ni kan, de har slut på kassakor. Vivendi är den enda vinnaren om de lyckas få sålt rubbet här uppe.


signatur

Haaf life

Geeks Gaming

Hade man haft pengarna så hade man köpt upp de och sedan kört företaget i grunden bara för det är kul.... eller vänta... köpa upp de och sedan göra ett bra spel för en gångs skull

Inaktiv

hehe den dagen Blizzard säljs och Zynga eller några blir storägare och satsar på casual, vilken shitstorm det kommer att bli på nätet. Dags att fylla ett rum med popcorn o nomma i sig medans internetkriget börjar. Tragiskt men lär hända. Typ WoWVille på Facebook skulle nog bli en stor hit!

zsm
Medlem
Skrivet av Javas:

Jag ryser av tanken att EA skulle köpa upp majoriteten av Activision.
Det är ungefär som när HIV celler utvecklas till AIDS

Jösses, du vet inte mycket om HIV/AIDS.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Javas:

Jag ryser av tanken att EA skulle köpa upp majoriteten av Activision.
Det är ungefär som när HIV celler utvecklas till AIDS

Jösses, du vet inte mycket om HIV/AIDS.

Går det åt andra hållet eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"TA DET LUGNT"

Haha lönlöst att säga det till FZ-medlemmar!

Medlem

Ska inte vi på FZ gå ihop och köpa? Sen kan vi lägga ner skiten och så slipper vi dom här arga trådarna i fortsättningen?
Bara en tanke...

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Javas:

Jag ryser av tanken att EA skulle köpa upp majoriteten av Activision.
Det är ungefär som när HIV celler utvecklas till AIDS

Jösses, du vet inte mycket om HIV/AIDS.

Det är en helt adekvat beskrivning av det.

Medlem

För många kockar.. Vi har ju sett vad som händer med utvecklare som blir uppköpta av dessa jättar..
Jag tror (och hoppas) att EA eller någon annan som redan är stor inom branschen INTE öppnar plånboken, det skulle väl nästan kunna klassas som ett "monopol".
Dela upp kakan och gör 500 småföretag av allt och ge oss lite konkurrens och nytänkande!

Medlem

1) Vivendi har en del problem, långt från Nintendo eller Sony eller EAs men ändå
2) Activision har två spelserier med värde från investerares ögon, och deras business mot IW skadade delägarna
3) Blizzard släpper inte många spel och tio mille WoW-konton gör inte mycket i slutändan
4) ActiBlizz ger pytte-inkomst jämfört med resten av vad Vivendi äger, för vad dom kostat
5) Microsoft hade köpt ActiBlizz dom om inte deras egna investerare gjort uppror vid bara tanken

För många kockar? Det handlar om too many cocks här.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Woffen:

Det skulle ju se fint ut om EA köpte andelarna Då skulle vi kanske få se World of BattleCall of Mass Duty 5

Pff, snarare World of Battleduty Honor: The Need for Call of Mass Crysis 8

Skulle lätt köpa bara för namnet ^_^


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av FreddeWn:

Dela upp kakan och gör 500 småföretag av allt och ge oss lite konkurrens och nytänkande!

Detta vore det enda rätta imo.

Jag hade personlien valt 500 indiesläpp nästa år än 2-3st "AAA" , dvs CoD och liknande överskattad spya.

Visst att ni ogillar ett visst företag eller så, men de här HIV/AIDS-referenserna är rentav osmakliga. Lugna ner er nu.

(ja, jag vet, det här kommer från killen som tidigare idag skrev en nyhet om härsket människokött...)

Medlem

Apple kommer slå till <3
De kommer använda företaget för att skita ut IOS titlar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

För en gångs skulle ska det faktiskt bli intressant att se 2a kvartalsrapporten från Activision Blizzard. Om de inte lyckats ändra på den nedåtgående trenden så kanske det här ryktet stämmer...the horror ^_^


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av FreddeWn:

Dela upp kakan och gör 500 småföretag av allt och ge oss lite konkurrens och nytänkande!

Detta vore det enda rätta imo.

Jag hade personlien valt 500 indiesläpp nästa år än 2-3st "AAA" , dvs CoD och liknande överskattad spya.

Känns som att det bara är indiespel som för speldesign och kreativitet frammåt, alla "stora" släpp är bara "copy-paste"

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Apple kommer slå till &lt;3
De kommer använda företaget för att skita ut IOS titlar.

Diablo 3 är perfekta titeln till en surfplatta. Man behöver bara ett enda finger för att spela spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av luftman:

Känns som att det bara är indiespel som för speldesign och kreativitet frammåt, alla "stora" släpp är bara "copy-paste"

Eller så är det inga som köper de större spelen som är lite nytänkande, som t.ex. Mirror's Edge. Men visst, bolagen är rädda för att ta risker idag. Ett väldigt påkostat spel som bombar sänker troligen studion och kan till och med dra utgivaren med sig i fallet. Om de inte sen tidigare har väldigt bra ekonomi och kan ta smällen.

Medlem

Vivendi förstörde min barndomsserie, Spyro.

Insomniac for eternal life...

12
Skriv svar