Total War: Rome 2 är officiellt!
Snälla mod stöd med <3 snälla <3
Det tror jag. Creative Assembly ska hålla en Mod Summit nu i juli där moddare får träffa utvecklarna och diskutera framtiden. Skitbra initiativ!
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
nu saknas bara Medieval 3 med vikingar och allt vad som tillkommer!
Fast de har redan gjort två Medieval. Efter Rome 2 hoppas jag vi får se något nytt, oavsett vilken epok det blir. Speciellt eftersom det då är andra omgörningen i rad (Shogun 2, Rome 2).
Men Rome 2 kan bli grymt bra. Så länge det inte är lika buggigt och ofärdigt som Empire var vid release.
"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.. Är rädd för att spelet kommer sakna ett djup om de skalar av för mycket, tycker de borde göra tvärtom öka management..
Hoppas att de hittar en bra lösning på det och att de gör Ai bättre..
"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.
Som jag förstått det så kommer spelet vara större, ha fler enheter och fler områden m.m. Så en underlättad hantering innebär lite status quo eftersom det då är mer av allt samtidigt.
Trevligt. Ett nytt spel som är 75 % färdigt, första patchen efter 2-3 månader. Totalt 3 patcher. Noll communitykänsla.
Trollinlägg, ja. Blev trött efter Empire när de inte gjorde klart MP Campaign mode som faktiskt var utlovat. Riktigt dåligt.
Unless you conquer all, you will be conquered.
"less management" - Jag har tyckt det var roligt med mycket management, det är inte bara striderna som ska betyda något.. Är rädd för att spelet kommer sakna ett djup om de skalar av för mycket, tycker de borde göra tvärtom öka management..
Hoppas att de hittar en bra lösning på det och att de gör Ai bättre..
Håller faktiskt med här... Jag tycker dom borde låta en välja om man vill spela lite mer avancerat eller i LuLz-mode. Typ en sån knapp som fanns i tidigare spelen "Auto-manage" för dom som inte tycker om att micro-managea, och för oss andra är det bara att gå nuts på all management!
Det jag saknar i Total War spelen är en mer strategisk kampanjkarta med lite resurshantering mer likt Europa Universalis och dess Rome-variant.
Jag skulle vilja se att provinser har olika resurser som tex trä, järn, bra hästar mm och att du måste se till att antingen äga dessa provinser eller ha fördelaktiga relationer och handelsavtal med nationen som äger dom för att försäkra dig om tillgång till de råvaror du behöver.
Trupper, byggnader, skepp osv kräver vissa resurser och saknar du tillgång till dessa så ska du inte kunna skaffa/bygga dom, iaf inte mer än dess mest grundläggande version.
Det skulle ge mig mer anledning att tex försvara vissa provinser mer därför att jag anser dem mer värdefulla eller att vara aggressiv eller extra diplomatisk mot länder som äger lockande provinser/resurser.
Det skulle också ge ytterligare verktyg där du kan förhindra en motståndare från vissa resurser och därmed även trupptyper, antingen för att ändra maktbalansen i pågående krig eller för att försvaga en neutral eller "allierad" innan krigsförklaringen kommer fram med posten.
Skulle även vilja se att tillgången på råvaror påverkar priset på tex trupper. Ju fler järnrika provinser jag äger desto lägre pris per enhet som kräver stora mängder järn. Om jag har väldigt hög diplomatisk rating med ett land som jag köper järn ifrån så blir det lägre priser, sämre rating så blir det dyrare (fördelaktiga handelsavtal).
Tycker det skulle ge ett djup och större anledning till att vara strategisk på kampanjkartan än att allt bara är pengar.
Men det är klart, Total War serien har ju tyvärr alltid varit fokuserad på striderna och total världsdominans där man mer eller mindre bara pumpar ut trupper och går från provins till provins och strid till strid utan någon större eftertanke till varför eller i vilken ordning.
"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"
Paiden, du är inne på något intressant där. Utöver resurserna så hade jag tyckt det hade varit häftigt om diplomatin kunde ha en större roll än föregångarna.. Jag föreställer mig att en romersk härskare både är en strategisk general och samtidigt en förnuftig diplomat samt politiker..Julius Ceasar var inte en man som av slump skapade en av de mäktigaste arméer genom tiderna och enbart skapade sitt rike genom den.
Oohh, jag gillar idéerna från er båda. Hade också viljat se mer politik och större resurs hantering. Jag hade också viljat se att man kan kämpa sig från att vara en senator eller sådant till att klättra sig upp mot att bli en Kejsare. Då man måste besegra eller förråda andra för att komma till makten.. Sen också få lite val som att man kan avsätta senaten eller att inte göra det och då får man fördelar & nackdelar.
Jag vill se mer sådant och en grym stridssystem som ger en skön och grym känsla..
Paiden, du är inne på något intressant där. Utöver resurserna så hade jag tyckt det hade varit häftigt om diplomatin kunde ha en större roll än föregångarna.. Jag föreställer mig att en romersk härskare både är en strategisk general och samtidigt en förnuftig diplomat samt politiker..Julius Ceasar var inte en man som av slump skapade en av de mäktigaste arméer genom tiderna och enbart skapade sitt rike genom den.
Absolut, diplomatin behöver arbete redan som den är idag.
Dök upp i huvudet nu att jag även gärna ser att tex generaler till arméerna (utöver familjemedlemmar) ingår i en sorts pool som du kan rekrytera ifrån men att de har olika politiska inställningar, personliga relationer mm. Genom att vara "diplomatisk" kan du påverka deras inställning till antingen dig så du kan rekrytera honom eller påverka hans inställning negativt till en rivaliserande familj så att de inte kan rekrytera honom.
Kan vara så att man bara har ett visst antal "picks" från poolen över en period och även ett maxtak där du vill försöka behålla den bra generalen i poolen ifall en av dina andra skulle dö eller likande men då måste undvika att han snärjs av en annan familj under tiden.
Jag vet inte, bara dök upp nu så har inte funderat över det
Det skulle nog inte vara aktuellt för TotalWar iaf det är jag rätt säker på.
"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"