Vad tycker du om de nya Mass Effect-sluten?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

GameFront, enda tidningen som säger som det är.

http://www.gamefront.com/mass-effect-3-extended-edition-putti...

^---- This.

Om de expanderade sluten, "... a delicious candy shell on the same old rotting cake", han har så rätt

Älskade serien (fram till sista kvarten) och tycker Bioware gjort en fantastisk insats som lagt ner extra energi på de utökade sluten, det är ingen som har tvingat dem liksom, så det känns ju trist att gnälla - men kom igen, var det allt? Det är fortfarande space magic, inte mycket till val man får göra, och war assets påverkar fortfarande i stort sett ingenting. Bättre kan de.

AW8
Medlem

Bättre än de förra sluten, och så ger de mycket mer insikt i vad som egentligen händer.

Dock så är det fortfarande mediokert jämfört med resten av spelet, och resten av spelserien.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Skulle inte förvåna mig om människorna klagar lika mycket nu och kräver ett till slut.

Du menar att man inte ska klaga på sånt som är dåligt?
Det är samma, dåliga, attityd som alla diablo-fanboys så nitiskt har försvarat Diablo 3 med.

Det höll inte måttet, så enkelt är det, dem har tabbat sig något så enormt i och med ME3. Dem har tappat gott om självklara kunder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Det är inget att be om ursäkt för.

Jag fattar inte shooters som Gears of War eller Call of Duty hehe.

Mass Effect 1 spelade jag däremot från pärm till pärm sju gånger innan jag ens tog ut skivan ur 360n. Dessvärre lyckeds dom inte, enligt min uppfattning, återupprepa magin i del två och tre. Dom var fortfarande bra men ettan var flera huvuden högre och står som klar "vinnare" i mina ögon. Varför vet jag inte riktigt. Det bara klaffade. Spelmekaniken, stämningen, storyn, karaktärerna och min sinnestämning när spelet lanserades.

Förstår inte Gears eller CoD själv så då har vi något gemensamt :).

ME1 tyckte jag iallafall var starten till något bra, det var mystik och man kände på sig att Reapers skulle vara tufft till slut.

Men jädrar vad fel jag hade, tycker 2an och 3an är mycket mer shooter än RPG.
Men får se hur det blir, har inte köpt ett EA spel på ett par år och Bioware verkar bara bli sämre tycker jag, se bara på DA:O -> DA2, får se om de orkar "skärpa till sig".

Medlem

Jag gillade de nya sluten faktiskt, det gav någon känsla av att det man gjorde någon skillnad, även fast det till slut bara blev 4 olika slut. Jag valde Control(blåa) från början och kändes som det var rätt ok. Men det gröna var helt klart det bästa valet om man ser till hur världen blir efteråt. Refusal var väl det sämsta gjorda av de fyra sluten och kändes mer som om dom bara la till det för att folk whinade om att "Shephard ska kunna säga fuck you, jag gör det på mitt sätt.", men istället för att Shephard gör något vettigt efter så står han bara och tittar på när galaxen blir mosad. Way to go. :x

Medlem

Gillade de nya sluten starkt. Plotholes är borta. Samt att nya knoversationen med ungen på stationen gör att det hela känns som lite mindre flum en tidigare. SEn skänt med lite föer bilder efter också. Bra jobbat bioware

Inaktiv

Spoilers nedan (och överallt annars).

Jag tog tillfället att spela ettan för första gången och sedan rakt igenom hela serien. Den är suverän, men hade jag spelat ettan istället för tvåan från början hade jag säkert inte haft något problem med att placera serien framför Half-Life-ditot. Delspelen kompletterar varandra väl innehållsmässigt. Egentligen är det ju ett enda spel som kretsar kring Reaperinvasionen.

Sluten var bra tidigare, visst man fick fylla i luckorna själv, men lillgrabben Hegel hade en poäng som man redan då fattade kontentan av så jag valde synthesis, och nu igen. Utifrån speluniversat var valen de enda möjliga logiska (även om en sammanfattning i Fallout-New Vegas-stil saknas).

En dålig sak med spelen är att paragon/rengadealternativen alltid är på samma plats. Efter ett tag blir det ganska mekaniskt att välja paragon-alternativet oavsett vad som står.

Mer Mass Effect (eller liknande), men de borde sluta tvinga folk spela MP. Jag förstår intäktsmodellen men det är synd att böcker, filmer och spel som det här ska genomsyras av profitmotivet. Genuin konst och kultur står över fula och krassa pengar. Crowd-sourcing/Donationer och offentlig avlöning av populära kulturutövare är reella alternativ mot den nuvarande ägarmodellen. Dock är det vågat att ha ihjäl huvudpersonen i en serie som genererar pengar, fast det kan ju ha med röstskådespelarna att göra också, och det finns säkert större potential i andra storylines också, även om den här måste vara den mest övergripande, satt ribban högt och förmodligen är svåröverträffat.

One more story bioware! (men bu för ekonomiteamet).


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

12
Skriv svar