webundersökning datavanor

webundersökning datavanor

Hej!

Vi håller under sommaren på att göra en liten webundersökning kring datavanor.
Skulle vara mycket tacksam för om ni ville fylla i enkäten, tar bara en minut.

http://gameoverlinkoping.se/2012/07/04/enketundersokning-data...

Det vore på sin plats med lite bakgrundsinformation. Vilka är "ni"? Varför gör ni den här undersökningen? Åt vem? Och så vidare. Vill man ha uppmärksamhet till en frivillig undersökning kan man gott bjuda tillbaka lite, också.

Medlem

Jag har stor vana av data både i form av siffror och bokstäver. Det mesta är lagrat på min dator.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Som Sebastian skriver så vore det intressant att veta vad undersökningen går ut på. Gick in på sidan och fann följande: "Game Over är ett behandlingshem beläget i Linköping som tar emot spelberoende män och kvinnor från 18 år". Alltså vore det inte helt orimligt att säga att undersökningen har att göra med spelberoende. Majoriteten av frågorna är dock väldigt ledande och verkar utgå från att den som svarar lider av problemet så vad syftet är, annat än att bekräfta verksamhetens existensberättigande, är svårt att se.

Medlem

Så, fyllt i, även om det är lite smått irriterande när folk inte kan skilja på "data" och "dator".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hej!

Jag vill börja med att förtydliga att enkätundersökningen absolut inte är en vetenskaplig undersökning, det är vi medvetna om. Det här är en "undersökning" vi gör för skojs skull och av ren nyfikenhet.

Jag vill också säga att vi absolut inte är motståndare till spel. Spel är till för att ha roligt och är en jätte bra fritidssysselsättning. Vi är också medvetna om att de allra, allra flesta använder datorspel på detta vis.

Det stämmer att vi är ett behadlingshem för spelberoende. När vi startade för tio år sedan var vår målgrupp män och kvinnor som spelade om pengar. De sista åren har vi dock fått en ny klientgrupp, de som fastnat i olika typer av onlinespel.

Vi gör undersökningen för att få ett "hum" om hur många som inte kan kontrollera sitt spelande och om det finns någon koppling till ålder, kön eller vilken typ av spel man spelar.

Jag vill avsluta med att tacka alla er som fyll i enkäten!
Hör väldigt gärna av er om ni undrar något mer!

Om ni inte tycker att tråden hör hemma här får admin gärna ta bort den!

Skrivet av GameOverLinkoping:

Hej!

Jag vill börja med att förtydliga att enkätundersökningen absolut inte är en vetenskaplig undersökning, det är vi medvetna om. Det här är en "undersökning" vi gör för skojs skull och av ren nyfikenhet.

Jag vill också säga att vi absolut inte är motståndare till spel. Spel är till för att ha roligt och är en jätte bra fritidssysselsättning. Vi är också medvetna om att de allra, allra flesta använder datorspel på detta vis.

Det stämmer att vi är ett behadlingshem för spelberoende. När vi startade för tio år sedan var vår målgrupp män och kvinnor som spelade om pengar. De sista åren har vi dock fått en ny klientgrupp, de som fastnat i olika typer av onlinespel.

Vi gör undersökningen för att få ett "hum" om hur många som inte kan kontrollera sitt spelande och om det finns någon koppling till ålder, kön eller vilken typ av spel man spelar.

Jag vill avsluta med att tacka alla er som fyll i enkäten!
Hör väldigt gärna av er om ni undrar något mer!

Om ni inte tycker att tråden hör hemma här får admin gärna ta bort den!

Nu har jag också fyllt i. Tack för svaret!

1
Skriv svar