Aliens-fansen rasar över inga kvinnor i Colonial Marines

Avstängd
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Soolar:
Skrivet av chopper:

Så jäla onödigt att bråka om detta. Tycker mycket av kvinnligt o manligt samt politiska och sexuella läggningar inte alltid måste vara representerade i alla dagens spel släpp.
Det politiskt korrekta har gått för långt.

Tex: US har enormt många kvinnor men BF3 har inte en enda och spelet blir inte bättre/sämre av att de inte är med.
Så varför bråka om detta!

Om du kanske haft lite pejl så kanske du insett att Alien temat mer eller mindre bygger på att fira kvinnas styrka att driva livet framåt och att utesluta det ur nån del av alienarvet är en stor fadäs imho.

Tanke på att jag fortfarande inte fått länkat nåt bevis på denna fakta, så kan jag tyvärr inte tro på vad du säger.

Själv tror jag att detta bara är en film... en film där regissören helt enkelt ville ha en kvinnlig skådespelare i huvudrollen. Sen att filmen/filmerna symboliserar kvinnors styrka med mera tror jag bara är personliga tolkningar. Och sådana tolkningar borde hållas för sig själv, eller diskuteras med andra som har intresset att prata om saken. Men att gå ut inpublic och säga "Så här är det" ska man inte göra (om man inte har klara bevis vill säga).

Här kan man läsa lite om regissören Ridley Skotts förhållande till starka kvinnor (och sin morsa).

http://www.thedailybeast.com/articles/2012/05/17/ridley-scott...

Tolka det hur du vill

"All the relationships in my life have been with strong women, from childhood. The relationship I’ve had in my life for the past 30 years is with a very strong Costa Rican woman. Oddly enough, I find it quite engaging to be working with a female when I’m directing. It’s kind of interesting." - Ridley Scott

Att Ellen Ripley är lite av en amazonkrigare kanske inte är så konstigt.

Medlem
Skrivet av bal0:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Soolar:
Skrivet av chopper:

Så jäla onödigt att bråka om detta. Tycker mycket av kvinnligt o manligt samt politiska och sexuella läggningar inte alltid måste vara representerade i alla dagens spel släpp.
Det politiskt korrekta har gått för långt.

Tex: US har enormt många kvinnor men BF3 har inte en enda och spelet blir inte bättre/sämre av att de inte är med.
Så varför bråka om detta!

Om du kanske haft lite pejl så kanske du insett att Alien temat mer eller mindre bygger på att fira kvinnas styrka att driva livet framåt och att utesluta det ur nån del av alienarvet är en stor fadäs imho.

Tanke på att jag fortfarande inte fått länkat nåt bevis på denna fakta, så kan jag tyvärr inte tro på vad du säger.

Själv tror jag att detta bara är en film... en film där regissören helt enkelt ville ha en kvinnlig skådespelare i huvudrollen. Sen att filmen/filmerna symboliserar kvinnors styrka med mera tror jag bara är personliga tolkningar. Och sådana tolkningar borde hållas för sig själv, eller diskuteras med andra som har intresset att prata om saken. Men att gå ut inpublic och säga "Så här är det" ska man inte göra (om man inte har klara bevis vill säga).

Här kan man läsa lite om regissören Ridley Skotts förhållande till starka kvinnor (och sin morsa).

http://www.thedailybeast.com/articles/2012/05/17/ridley-scott...

Tolka det hur du vill

"All the relationships in my life have been with strong women, from childhood. The relationship I’ve had in my life for the past 30 years is with a very strong Costa Rican woman. Oddly enough, I find it quite engaging to be working with a female when I’m directing. It’s kind of interesting." - Ridley Scott

Att Ellen Ripley är lite av en amazonkrigare kanske inte är så konstigt.

Tack så mycket! Det var en rolig och intressant artikel!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Medlem
Citat:

Att Ellen Ripley är lite av en amazonkrigare kanske inte är så konstigt.

Tycker nog inte att det handlar om någon amazon kvinna utan mer om det där extra som människan plockar fram för att överleva i väldigt trängda stunder!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Emetic:

Tycker det går alldeles utmärkt att göra ett spel utan kvinnor. Har för övrigt aldrig förstått mig på killar som vill spela tjejer. Vad ligger bakom det?

Då borde du väl tycka att det är lika konstigt att tjejer spelar manliga karaktärer?

Problemet är att kvinnliga gamers i detta fall inte får möjlighet att välja.

Håller med vad andra sagt om att detta inte är något att bråka om:

Naturligtvis ska kvinnliga gamers erbjudas samma valmöjligheter/förutsättningar i spel som oss killar...ingenting att tjafsa om som sagt!

SE

Skriv svar