"Ospelbara" Ghost Recon: Future Soldier patchas

Medlem
Skrivet av chopper:

Tycker att det skulle vara så att sätter man en tumme så ska de motivera varför i text. Själv har jag några som inte gillar mig o får nästan alltid tumme ner vad jag än skriver.
Så detta känns lite onödigt som val då det många gånger bara skapar irritation o vi behöver kommunikation inte irritation.
Fast man kan ju ignorera men då faller funktionen...

Eller inga negativa tal. Visst kan man ta minus men 0 är det minsta man borde kunna ha. Resten efter det är mest meningslöst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har spelat igenom hela spelet på PC utan några problem, men då kör jag å andra sidan med en Xbox-kontroll. Jag kan tänka mig att spelet buggar rejält med mus och tangentbord med tanke på hur pass stor konsolport spelet är.

Jag hade problem i början med mus+keyboard men kom fram till att om jag kopplar ur xbox paddan helt från PCn så funkar det med mus+keyboard helt ypperligt. Dragit igenom det 2-3 ggr nu.

Medlem

[quote=Ankh]

Skrivet av chopper:

Tycker att det skulle vara så att sätter man en tumme så ska de motivera varför i text. Själv har jag några som inte gillar mig o får nästan alltid tumme ner vad jag än skriver.
Så detta känns lite onödigt som val då det många gånger bara skapar irritation o vi behöver kommunikation inte irritation.
Fast man kan ju ignorera men då faller funktionen...

Eller inga negativa tal. Visst kan man ta minus men 0 är det minsta man borde kunna ha. Resten efter det är mest meningslöst.[/quote

Det borde bara vara en tumme upp. För de som skriver crap får sig "en känga ändå"
Som du skrev negativ tumme behövs egentligen inte, tillstädjer knappast någon och tillför inte något trevligt till forumet!
Så bort med nego tummen...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Wow, att man orkar bry sig om hur många tummar upp eller ner man har. Tror jag påpekat förut att jag inte är mycket för ett sådant system över huvud taget, men det "måste" ju finnas på alla "stora" sidor numer, folk blir ju som tokiga när de inte kan "like:a" nånting.

Om man lägger alla AI-buggar åt sidan, så fattades det i mitt tycke ändå någon slags spelglädje. Kommer inte ens ihåg storyn eller karaktärerna och när man väl gjorde uppdragen så kändes de alldeles för linjära och man gjorde samma sak varje gång. (Stealth, upp med miniheli/minibil, sätt targets, anfall.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hur kan detta ens vara lagligt att släppa? Hur tillåter PC användarna att de kommer undan med det? i protest borde alla spelare lämna tillbaka spelet eftersom det inte är &#039;Fit for purpose&#039; visa företaget att ni inte accepterar detta.

Därför man kommer undan med vad som helst när man släpper spel till PC, eller för att det inte länar sig att göra det ordentligt, fritt att tolka...
Direkt konsolportar kommer de undan med
Drakoniska PC exklusiva "måste alltid vara online DMR" kommer de undan med.
Att helt frånta dig möjligheten att sälja dina spel kommer de undan med
Rätten att när som helst av valfri anledning låsa dig ute från alla spel du någonsin köpt kommer de undan med
Tvinga dig att installera 3e parts program som segar ner, spionerar på datorn och/eller dränker dig i reklam kommer de undan med
Ta bort mapeditors, modar, skippa DirectX 11 och liknande, förenkla spelen eller helt enkelt förstöra dem kommer de undan med
etc. etc. så länge inte folk protesterar, så länge inte folk bojkottar företagen som gör "fel", skiter i att köpa deras produkter och skiter i att tanka dem, så blir det ingen skillnad.
Det gäller att vara konsekvent, ska man dissa dåliga portningar så ska man även dissa en dålig ex. CoD eller BF portning om än spelet är stort och populärt, och att köpa de spel som verkligen får bra portningar, på release istället.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ztreek:

Hur kan detta ens vara lagligt att släppa? Hur tillåter PC användarna att de kommer undan med det? i protest borde alla spelare lämna tillbaka spelet eftersom det inte är &#039;Fit for purpose&#039; visa företaget att ni inte accepterar detta.

Därför man kommer undan med vad som helst när man släpper spel till PC, eller för att det inte länar sig att göra det ordentligt, fritt att tolka...
Direkt konsolportar kommer de undan med
Drakoniska PC exklusiva "måste alltid vara online DMR" kommer de undan med.
Att helt frånta dig möjligheten att sälja dina spel kommer de undan med
Rätten att när som helst av valfri anledning låsa dig ute från alla spel du någonsin köpt kommer de undan med
Tvinga dig att installera 3e parts program som segar ner, spionerar på datorn och/eller dränker dig i reklam kommer de undan med
Ta bort mapeditors, modar, skippa DirectX 11 och liknande, förenkla spelen eller helt enkelt förstöra dem kommer de undan med
etc. etc. så länge inte folk protesterar, så länge inte folk bojkottar företagen som gör "fel", skiter i att köpa deras produkter och skiter i att tanka dem, så blir det ingen skillnad.
Det gäller att vara konsekvent, ska man dissa dåliga portningar så ska man även dissa en dålig ex. CoD eller BF portning om än spelet är stort och populärt, och att köpa de spel som verkligen får bra portningar, på release istället.

Sorgligt att detta är sant, kommer ihåg att jag yttrade mig t.om att DRM är dåligt för den köpande kunden och positivt för den nerladdande, blev life time bannad från ett publisher forum.
Vad många företag inte inser är att de bryter mot lagar som kanske inte är en lag i just deras land, men lagar i land som Sverige och England, som för övrigt har bra konsumentlag

Hoppas att EU lagen går igenom att man får sälja sina digitala kopior.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ankh:

Tradigt att det fanns så mycket problem - men jag har faktiskt inte själv märkt något av det när vi lirat coop.

Men så varför får jag minus på mitt inlägg bara för jag inte hittade några buggar? Är det mitt fel då eller?

Edit: Är det så att någon ogillar att jag kunnat spela det?
Inte för att poängen här spelar det minsta roll - men man blir mörkrädd ibland när man ser vad folk delar ut det för.

Allt är ditt fel

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Okej, att döma av den här kommentarstråden inser jag att FZ:s plus- och minus-system är ett klart mer intressant spel än Future Soldier.

Intressantare absolut! Och något ni kan göra något åt med:D

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Sorgligt att detta är sant, kommer ihåg att jag yttrade mig t.om att DRM är dåligt för den köpande kunden och positivt för den nerladdande, blev life time bannad från ett publisher forum.
Vad många företag inte inser är att de bryter mot lagar som kanske inte är en lag i just deras land, men lagar i land som Sverige och England, som för övrigt har bra konsumentlag

Hoppas att EU lagen går igenom att man får sälja sina digitala kopior.

Tyvärr är många utgivare (knappast utvecklarna) synnerligen strikta med vad som får disskuteras på deras forum, att säga negativa saker om än hur rättfärdigade, även om buggar/DRM, kan snabbt medföra portning.
Ta bara 343i/Halo Waypoints forum, fritt fram att disskutera Halo men inte läkta material, dock kan utvecklarna fritt läcka nyheter på neogaf (det är okej) men att disskutera dessa är fel såvida inte modsen godkänt det. Utgivarna lever i sin egen värld, och tror att om de håller sitt eget forum "rent" tror alla att spelet funkar perfekt och säljer i miljoner ex :/

Får hoppas att konsumenträtten, ja samtliga rättigheter öppnas upp lite me rpå nätet. Att få sälja sina köpta spel tycker jag är en självklarhet, samma sak med att bara bli bestraffad ex. för trollande eller ent cheatande i det spelet du spelar, inte samtliga du har hos just den tjänsten, nu har det aldrig hänt mig men tänk om ex. Steam är igång och en polare vill vara rolig...
Samma sak med yttrandefriheten på nätet, vad du säger och inte på de flesta forum är hårt censurerat, flashback vart ju tvungna att flytta sina servrar från Sverige av det skälet, och trots det får man inte diskutera/länka fritt. Inte för att jag tycker nekrofili ska diskuteras på Fz men principen kvarstår...

12
Skriv svar