Lansera och rösta på spel på Steam Greenlight

Medlem

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, valve är awesome!

Medlem

Ah gudarna inom spelbranschen har sagt sitt igen
Valve ligger flera universum före alla.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Riktigt bra faktiskt, Valve är både geniala och diaboliska på samma gång.

De kan göra liknande grymma saker, ha bra reor eller införa digitalt spelköp bättre än någon annan, samtidigt som de inför ett av de jobbigaste DRM någonsin, tivingar på användarna massivis med reklam innan de ens kan spela, kräver extra program för att du ska kunna spela, och fråntar dig alla rättigheter till samtliga spel du har hos dem, bara för de kan.

Medlem

Pinball Arcade

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Riktigt bra faktiskt, Valve är både geniala och diaboliska på samma gång.

De kan göra liknande grymma saker, ha bra reor eller införa digitalt spelköp bättre än någon annan, samtidigt som de inför ett av de jobbigaste DRM någonsin, tivingar på användarna massivis med reklam innan de ens kan spela, kräver extra program för att du ska kunna spela, och fråntar dig alla rättigheter till samtliga spel du har hos dem, bara för de kan.

Då måste jag var unik som aldrig råkat ut för den där reklamen. Konstigt.

Medlem

Är naturligt skeptisk mot den dominans Steam för tillfället har, men detta låter trevligt i vilket fall

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Då måste jag var unik som aldrig råkat ut för den där reklamen. Konstigt.

Kanske du ser den som "information" eller "bra erbjudanden" istället

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Riktigt bra faktiskt, Valve är både geniala och diaboliska på samma gång.

De kan göra liknande grymma saker, ha bra reor eller införa digitalt spelköp bättre än någon annan, samtidigt som de inför ett av de jobbigaste DRM någonsin, tivingar på användarna massivis med reklam innan de ens kan spela, kräver extra program för att du ska kunna spela, och fråntar dig alla rättigheter till samtliga spel du har hos dem, bara för de kan.

Nu tror jag att någonting har gått snett till här. Reklam? Jag tror nog du tänker på någon helt annan tjänst.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Då måste jag var unik som aldrig råkat ut för den där reklamen. Konstigt.

Kanske du ser den som "information" eller "bra erbjudanden" istället

Som man kan slå av om man vill.

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Då måste jag var unik som aldrig råkat ut för den där reklamen. Konstigt.

Kanske du ser den som "information" eller "bra erbjudanden" istället

Som man kan slå av om man vill.

Perfekt, det gäller väl alla erbjudanden och liknande som poppar upp även på marknaden och liknande?
Same meddelanden om att ens po9lare spelar vissa spel och att man bör köpa det för att joina dem?
Eller deras deals?
Låter bra, ett enda knapptryck så slipper man allt ^^

Medlem

Valve och CD Project är riktiga utvecklare.
Alla andra borde lära sig av dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Perfekt, det gäller väl alla erbjudanden och liknande som poppar upp även på marknaden och liknande?

Att affärer framhäver sina erbjudanden är knappast något som är unikt för Steam.
Något popup har jag då aldrig fått om erbjudanden.

Skrivet av Grumbledock:

Same meddelanden om att ens po9lare spelar vissa spel och att man bör köpa det för att joina dem?

Att man blir notifierad vad mina kompisar spelar kan man slå av om man vill. Att man bör köpa det för att spela med dom har aldrig hänt mig.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Att affärer framhäver sina erbjudanden är knappast något som är unikt för Steam.
Något popup har jag då aldrig fått om erbjudanden.

Nu ligger väl skillnaden att Steam inte är en affär utan ett DMR?
Snarast jämförbart med Radiotjänst och deras samarbete med SVT, eller Jehovas predikande om du så vill. En "tjänst" du tvingas ta del av även om du inte vill, Steam är bra om man gillar det men om man inte känner behovet av det, är det ett stort, klumpigt, segt och drygt DRM. Se bara på The Witcher 2, mycket bättre sätt att lösa det hela på

Skrivet av Valpnos:

Att man blir notifierad vad mina kompisar spelar kan man slå av om man vill. Att man bör köpa det för att spela med dom har aldrig hänt mig.

Konstigt, direkt en polare till mig spelar något blir jag meddelad och Steam det är viktigt att påpeka vad de spelar och hur snabbt jag också kan skaffa spelet via just steam, helst var 5e minut. Men då är det vä'l bara för att jag inte är förblindad av kärlek till tjänsten som jag kan se dess fel, jag har aldrig varit ett fan av Steam och kommer aldrig att vara det så länge de medför lika mycket skit som bra saker.

OfT:
Till vilken patetisk tomte som nu sitter och tummar ner vartenda inlägg jag skriver, vad sägs om att använda tiden till något vettigt istället? ^^
Känns nog bättre att ha en stadig inkomst framöver istället för att kunna skryta med att ha spenderat timmar med att tumma ner inlägg, men fortsätt om det nu ger ditt liv mening. Jag ägnar nog mitt åt något mer betydelsefullt än näthat

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av Game Ove(r):

Minecraft.

Där är det faktiskt Notch som inte är så sugen.
Antar att man utvecklaren själv måste lägga upp spelet för omröstning, så det blir nog tufft i det här fallet.

Dock har notch inget med minecraft att göra, utan det är jeb nu som har hand om MC

haha, jag tror inte någon på mojang går emot notch tidigare ställningar, inte utan att dra upp saken på nytt med notch i alla fall.

Medlem
Citat:

Nu ligger väl skillnaden att Steam inte är en affär utan ett DMR?

Antog att du menade att dom framhävde sina rabatter och liknande i sin Steam Store. Några erbjudanden genom popup får då inte jag.

Citat:

Konstigt, direkt en polare till mig spelar något blir jag meddelad och Steam det är viktigt att påpeka vad de spelar och hur snabbt jag också kan skaffa spelet via just steam, helst var 5e minut. Men då är det vä'l bara för att jag inte är förblindad av kärlek till tjänsten som jag kan se dess fel, jag har aldrig varit ett fan av Steam och kommer aldrig att vara det så länge de medför lika mycket skit som bra saker.

Vad ska jag svara på det där? Det händer inte mig. Det har inget med min så kallade kärlek till tjänsten att göra. Får gärna länka en bild på hur det ser ut så jag inte bara ignorerat det om och när det hänt.

Citat:

OfT:
Till vilken patetisk tomte som nu sitter och tummar ner vartenda inlägg jag skriver, vad sägs om att använda tiden till något vettigt istället? ^^
Känns nog bättre att ha en stadig inkomst framöver istället för att kunna skryta med att ha spenderat timmar med att tumma ner inlägg, men fortsätt om det nu ger ditt liv mening. Jag ägnar nog mitt åt något mer betydelsefullt än näthat

Förstår inte hur folk orkar bry sig om +/-. Ta upp det via PM till någon på FZ istället så kanske dom ändrar skiten.

Inaktiv
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av Game Ove(r):

Minecraft.

Där är det faktiskt Notch som inte är så sugen.
Antar att man utvecklaren själv måste lägga upp spelet för omröstning, så det blir nog tufft i det här fallet.

Dock har notch inget med minecraft att göra, utan det är jeb nu som har hand om MC

haha, jag tror inte någon på mojang går emot notch tidigare ställningar, inte utan att dra upp saken på nytt med notch i alla fall.

Snälla, kan du ta och läsa äldre kommentarer där jag redan fått det förklarat hur det ligger till, så slipper du dumförklara mig eftersom du är på tok för lat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Konstigt, direkt en polare till mig spelar något blir jag meddelad och Steam det är viktigt att påpeka vad de spelar och hur snabbt jag också kan skaffa spelet via just steam, helst var 5e minut. Men då är det vä'l bara för att jag inte är förblindad av kärlek till tjänsten som jag kan se dess fel, jag har aldrig varit ett fan av Steam och kommer aldrig att vara det så länge de medför lika mycket skit som bra saker.

Really. Det beror knappast på förblindad kärlek. Det går att stänga av och dem ända gångerna det ploppar upp på det viset är ifall folk loggar in och ut, får DC eller startar om spelet varje gång. Du överdriver i mängder o är själv förblindad av ditt egna hat mot tjänsten. Du är inte i närheten av att vara objektiv mot steam.

Skrivet av Grumbledock:

OfT:
Till vilken patetisk tomte som nu sitter och tummar ner vartenda inlägg jag skriver, vad sägs om att använda tiden till något vettigt istället? ^^
Känns nog bättre att ha en stadig inkomst framöver istället för att kunna skryta med att ha spenderat timmar med att tumma ner inlägg, men fortsätt om det nu ger ditt liv mening. Jag ägnar nog mitt åt något mer betydelsefullt än näthat

Just den här kommentaren är anledning nog att tumma ner ditt inlägg. Istället för att bete sig som ett as så kan du använda din tid med att vara snällare mot folk.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Really. Det beror knappast på förblindad kärlek. Det går att stänga av och dem ända gångerna det ploppar upp på det viset är ifall folk loggar in och ut, får DC eller startar om spelet varje gång. Du överdriver i mängder o är själv förblindad av ditt egna hat mot tjänsten. Du är inte i närheten av att vara objektiv mot steam.

Ursäkta mig, men när sa jag att jag skulel vara objektiv? När var du det?
Kom igen nu, objektivitet är bra men i detta fall inte nödvändigt då Steam inte är frivilligt, så länge de tvingar på användare tjänsten så ska den granskas och bedömmas hårdare än frivilliga tjänster, jag kräver mer av SVT då de kräver att få betalt än av ex. Discovery då de får betalt bara om jag gillar deras utbud.
Jag överdriver inte utan är bara brutalt ärlig, något som svider i ögonen på fanboys som du kanske, synd. Du må älska Steam och tycka det är guds gåva, fritt fram, men då måste ändå inse att det finns folk som inte gör det och att befogad kritik är befogad. Men så klart, det går ju inte då fanboys som du aldrig ser fel eller misstag utan tycker allt är perfekt eller iaf bra nog för att man inte ska klaga, löjligt.

Skrivet av Idono:

Just den här kommentaren är anledning nog att tumma ner ditt inlägg. Istället för att bete sig som ett as så kan du använda din tid med att vara snällare mot folk.

[/quote]
Ursäkta mig prinsessan, men det enda aset här är du
Du skulle ju kunna föregå med gått exempel istället för att börja med förolämpningar, men det kräver väl för mycket. Påpekade bara hur löjligt det var, men då du bevisligen blev så upprörd kanske det var väldigt träffande det jag skrev, aj då. Nå, finns gott om folk som spenderar sina liv med att tumma inlägg och vara aktiv på facebook, det är ju också mycket värt (lol). Ps. "ursäkta mig prinsessan" var inte ens en förolämpning utan en referens som valfri gamer värd namnet skulel känna igen, och ett bra tecken att påpeka onödig och poänglös kritik. Suck it up ^^

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av Game Ove(r):

Minecraft.

Där är det faktiskt Notch som inte är så sugen.
Antar att man utvecklaren själv måste lägga upp spelet för omröstning, så det blir nog tufft i det här fallet.

Dock har notch inget med minecraft att göra, utan det är jeb nu som har hand om MC

haha, jag tror inte någon på mojang går emot notch tidigare ställningar, inte utan att dra upp saken på nytt med notch i alla fall.

Snälla, kan du ta och läsa äldre kommentarer där jag redan fått det förklarat hur det ligger till, så slipper du dumförklara mig eftersom du är på tok för lat.

nja, om någon citerar mig så svarar jag dirr, kan inte hålla på och läsa igenom hela trådar varje gång folk citerar.

12
Skriv svar