Microsoft köper Activision Blizzard?

Medlem

Haha vilken enormt löjlig shitstorm.
1: jag vet inte ens varför folk blir så upprörd om någon kallar CoD-serien hardcore, men populistiska åsikter är populistiska, man måste avsky CoD nuförtiden och göra det aktivt ^^, Det är i vilket fall en massiv tungviktare inom industrin
2: är hardcore definierat på spelet eller sättet man själv spelar spelet?
3: det var ett rykte i Reuters, vilket är en ganska stor nyhetskälla. Och givetvis är tanken på att microsoft tar över den, i gamer-ögon, absolut största scenariot. Personligen hoppas jag på Time Warner eller Microsoft

Medlem

Jag är trött på medvetet missvisande rubriker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

priset är tydligen 10 miljarder dollar, cirka 70 miljarder kronor.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Bomben - Kinas regering köper Activision Blizzard.

Baserat på spekulationer.

Medlem

Snälla, Väck mig ur mardrömmen..

Medlem

För alla de idioter som bara klagar på att FZ enligt er liknar Aftonbladet, har jag ett förslag. Försök förstå skillnaden i monetära resurser, omsättning och namnvärde mellan Microsoft, Tencent och Time Warner så kanske ni förstår ordvalet "Bomben".

Och sen att CoD skulle bli xbox-exklusivt är det många fler sidor än FZ som har skrivit, fastän jag tror att det i detta fallet var menat med en glimt i ögat.

Det har varit så jävla många klagomål gällande fz:as skribenter, och nästintill alla är baserade på ren dumhet och trångsynthet. Så ni som är så trötta på FZ, stick! Kommer bli en mycket trevligare plats utan erat ständiga whine.

Medlem

Kanske MS insett att det är billigare att köpa upp hela Activision Blizzard än betala för fler tidsexklusiva DLC till CoD

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Haha vilken enormt löjlig shitstorm.
1: jag vet inte ens varför folk blir så upprörd om någon kallar CoD-serien hardcore, men populistiska åsikter är populistiska, man måste avsky CoD nuförtiden och göra det aktivt ^^, Det är i vilket fall en massiv tungviktare inom industrin
2: är hardcore definierat på spelet eller sättet man själv spelar spelet?
3: det var ett rykte i Reuters, vilket är en ganska stor nyhetskälla. Och givetvis är tanken på att microsoft tar över den, i gamer-ögon, absolut största scenariot. Personligen hoppas jag på Time Warner eller Microsoft

1.Upprörd blir man inte direkt men jag tycker man ska kalla saker för vad det är och CoD idag är då rakt inte något hardcore spel eller ens core spel längre, det är så mainstream som ett spel kan bli. Nu tror jag dock att anledningen till att han skrev hardcore var för att väcka reaktion och det lyckades han verkligen med.

2.Både och, ett hardcore spel innebär oftast svåra spel som man inte klarar av på en kafferast direkt, exempel på sådana är Ninja Gaiden, Battletoads, Super Meat Boy, Severance (en slags föregångare till Demon Souls). Sedan finns det spel som har hardcore "element" vilket innebär att det kan rikta sig till en core grupp eller till och med en casual spelare men samtidigt vara ganska givande för en hardcore spelare. En hardcore spelare är en som bara måste klara allt som finns i ett spel, det är den personen som kommer leta efter varje flagga i AC tills han funnit dem alla (AC är knappast ett spel jag skulle kalla för hardcore dock, det är på gränsen till att vara core). Det är den spelaren som väljer att spela på svåraste svårighetsgraden för att få en extra utmaning. Kortfattat, hardcore spelaren gör allt lite mer extremt än den vanliga spelaren. Således kan man vara en hardcore spelare och köra MW 3 men spelet i sig kommer inte bli det bara för att så sker.

Jag hoppas att ni förstår att vad som är hardcore eller ej är en definitionsfråga – inget annat.

Det finns ingen tydlig gräns mellan vad som är hardcore-spel och inte hardcore-spel. Frågar du 10 olika personer om vad som utmärker en "hardcore gamer" så får du garanterat 10 olika svar. Så som jag definierar begreppet hardcore så är Call of Duty definitivt en hardcore-serie. Sen kan det givetvis finnas många icke-hardcore-spelare som lirar det också, men gränserna är flytande och allt är inte svart eller vitt.

Hoppas ni vilar upp er nu efter all denna internet-rage och att ni allesammans får en trevlig torsdagseftermiddag.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag hoppas att ni förstår att vad som är hardcore eller ej är en definitionsfråga – inget annat.

Det finns ingen tydlig gräns mellan vad som är hardcore-spel och inte hardcore-spel. Frågar du 10 olika personer om vad som utmärker en "hardcore gamer" så får du garanterat 10 olika svar. Så som jag definierar begreppet hardcore så är Call of Duty definitivt en hardcore-serie. Sen kan det givetvis finnas många icke-hardcore-spelare som lirar det också, men gränserna är flytande och allt är inte svart eller vitt.

Hoppas ni vilar upp er nu efter all denna internet-rage och att ni allesammans får en trevlig torsdagseftermiddag.

Så du använder medvetet ett definitionslöst ord i en artikel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag hoppas att ni förstår att vad som är hardcore eller ej är en definitionsfråga

Skrivet av PcGamer:

ett hardcore spel innebär oftast svåra spel som man inte klarar av på en kafferast direkt

Skrivet av Skjuludde1:

är hardcore definierat på spelet eller sättet man själv spelar spelet?

Tycker "Hardcore" är ett ganska löjligt och utdaterat ord nuförtiden. Som PcGamer säger det var ett ord man använde förr främst på tal om svåra spel eller duktiga spelare som söker utmaning.

Idag finns det ju svårighetsgrader i de flesta spel som gör att ett spel som t.ex Halo kan spelas av vem som helst, och även för de som söker utmaning. För mig finns det Casual och Core spel och det finns många som kombinerar båda. Bil-simulatorer etc. skulle jag nog kalla för Entusiast ^_^

Medlem

Ja ordet betyder något helt annat idag än det gjorde förr på samma sätt som order Hacker idag i princip betyder alla som mixtrar med mjukvara på ett sätt som utvecklaren inte tänkt sig. Visst kommer man få helt olika svar men det beror på att dessa antagligen inte förstår skillnaden mellan de olika termerna. Jag hade gärna sett att det gjordes fler spel av den här typen men tråkigt nog är verkligheten den att spel som varit hardcore eller core går mot att bli casual och det beror på att det är där som de stora pengarna finns. Hade gärna sett att serien går tillbaks till att bli var den en gång var men jag tvivlar starkt på att så kommer ske och om Microsoft kommer bli köparen är det nog ännu mindre chans för att det kommer hända.

Medlem
Skrivet av Lioras:

Vi får se

Vi fick se!

123
Skriv svar