Bilder från ny Playstation 3-modell läckta

Medlem
Skrivet av Margy:

Om den nya modellen är mindre och strömsnålare, kostar mindre att tillverka och blir billigare för konsumenten att köpa så finns det väl ingen anledning att INTE släppa en ny modell?

Det jag tycker är konstigt är inte att de släpper en ny bättre (?) design utan det jag tycker är konstigt är att de lade en massa pengar på det nu när det inte är värst länge kvar innan PS4. Eller vad vet jag, kanske är ett tecken på ett de vill skjuta lite till på den.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Slim-versionen av första Playstation (PSone) släpptes bara ett halvår innan PS2.

Medlem

Min Ps3 fick YLOD men känner ingen mening till att köpa en ny tills Ps4 kommer.

Medlem

Ser ut som att PS3 och PS3 Slim har fått ett inavlat missfoster. Vad tänkte Sony på här egentligen?

Medlem
Skrivet av dafuq:

HAHA, som om någon köper ett nytt ps3 för att det ser annorlunda ut ? :S

De släpper ju antagligen en ny modell för att får ner priset. Så runt 1500kr kommer den kanske kosta om inte mindre.

Medlem
Skrivet av dafuq:

HAHA, som om någon köper ett nytt ps3 för att det ser annorlunda ut ? :S

Att den ser annorlunda ut spelar ingen roll, utan snarare att den kommer vara bililgare. Ungefär hälften av alla 150 miljoner sålda PS2 såldes för 1500kr eller mindre. PS3an har ännu inte nått den prispunkten.

Inaktiv

Det enda nya som kommer på den ps3an är väl att den har en 500 gigs hd ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Dunkelburk:

16 GB räcker inte särskilt långt, säkert att det inte ska vara 160 GB då?

Precis vad jag tänkte. 16GB räcker ju inte till mer än 3-4 spel som kräver full installation. Jag kan inte ens tänka mig att 16GB är billigare att tillverka idag än en betydligt större disk. Jag tror jag gav dryga 600 spänn för min 320GB som jag stoppade in i en av mina PS3:or (bytte den mot en 40Giggare, var då billigare att köpa en ny 320GB HD än att köpa de PS3-modellerna på 160GB eller ens 80GB paradoxalt nog), och när jag kollar runt nu så går det knappt att hitta några 16GB, och de man väl hittar är ju betydligt dyrare än vad ens en 320GB är...

Medlem

SSD ska det va! Helt meningslöst, jag vet, men den låg och skräpade så japp!

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dunkelburk:

16 GB räcker inte särskilt långt, säkert att det inte ska vara 160 GB då?

Precis vad jag tänkte. 16GB räcker ju inte till mer än 3-4 spel som kräver full installation. Jag kan inte ens tänka mig att 16GB är billigare att tillverka idag än en betydligt större disk. Jag tror jag gav dryga 600 spänn för min 320GB som jag stoppade in i en av mina PS3:or (bytte den mot en 40Giggare, var då billigare att köpa en ny 320GB HD än att köpa de PS3-modellerna på 160GB eller ens 80GB paradoxalt nog), och när jag kollar runt nu så går det knappt att hitta några 16GB, och de man väl hittar är ju betydligt dyrare än vad ens en 320GB är...

16 GB modellen använder troligen någon form av minne istället för en hårddisk. Det är inte omöjligt att detta minne även finns i de nya modellerna med hårddisk då PS3 ibland haft problem med för lite minne för att till exempel browsern ska fungera med allt.

...eller så svamlar jag bara.

Inaktiv

Finns det fortfarande nån som har dom första ps3 orna som man kunde lira ps2 spel med, eller är alla ps3 or avstängda från att kunna köra ps2 spel ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Fulare än både Slim och Originalet, behåller min slim

12
Skriv svar