Omröstning – hur vill du ha ditt Battlefield 4?

Medlem

Alltså, framtid/andra världkriget är fett, allra helst andra världskriget men fan heller att man slänger in ett andra världkrigsgenre i ett spel som ska heta Battlefield 4, känns konstigt om de skulle gå bakåt i tiden (flashbacks, visst men ändå). Nej, då får de skapa en sidoserie inom Battlefield, ungefär som det gjorde med Bad Company, om det ska vara andra världskrig eller liknande.

Medlem

Battlefield: Vietnam med uppdaterad grafik och förstörelse räcker gott. Skippa dock den hemska Frostbite-motorn.

Inaktiv

1. WW2, tillbaks till rötterna.
2. (Dream on) Postapokalyps med rostiga bilar, avsågade hagelgevär och armborst.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Youtuber

Första världskriget, en remake på Codename Eagle med stora zeppelinare som man kan använda och frakta typ jeepar med, långa bunker system, senapsgas och fan och hans moster


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

WW2 röstade jag. Frostbite 2 i WW2-miljö hade vart mums!

Dock krävs det att prioritering förflyttas från "delad konsoll och pc" till att fokusera främst på pc (som det bör vara), och så vill jag se modverktyg för omväxlings skull. Hade det inte vart för moddnings-scenen i BF1942/BF2, så hade Battlefield-serien dött ut för längesen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Kan leva med ett ww2 spel men jag vill ha ett färdigt spel vid släpp.
Helst inte en massa upp låsningar utan allt från början. Gärna dedi servrar samt seriöst satsande på anti fusk.
Kan också leva med expation pack men då ska det vara seriöst och inte massa dravel som i dag.
Som sagt ett helt spel från början med allt upp låst.

Har lagt BF3 på hyllan och gått över till BF2 mod


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Kunde inte sagt det bättre skälv, förutom kanske att för mig gör inte battlelog/orgin något personligen.

Och dom får mer än gärna sänka tempot rejält. DICE tänk mer Arma mindre call of kids.

Medlem

skulle vara coolt om det skulel vara i en steampunk miljö


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Brukar fundera hur roligt bf3 skulle vara som andra världskrigspel medans jag spelar det.

Medlem

Varför leder 2:a Världskriget??? För det har vi ju aaaaaaldrig sett förut! O.O


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vart är valet Planetside 1/2 aka flera tusen vs flera tusen vs flera tusen(3 sidor) flera hundra flygplan och stridsvagnar, där snackar vi ett slagfält

Medlem

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Vietnam eller 2143!!!! GOGOGO

Medlem

2:a världskriget är okej men snälla låt oss slippa landstigningen i Normandie isåfall. Den har vi spelat ett par gånger för mycket redan.

Det finns inga riktigt bra verkliga konflikter att göra spel på efter WW2, mest en massa lågintensiva proxy-krig.

Kör på nutid men med fler aktörer. USA, Europa, Kina och Iran! Varför inte Israel också.

Medlem

Spelbart utan input-lagg?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

WW1 Eller alternativt universum, kanske inte direkt Dinoriders, men även det vore grymt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- Större banor
-

Större? fan redan för stora

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- Större banor
-

Större? fan redan för stora

Eh va? Du spelar säkert på ps3/xbox360

Medlem

Och framförallt: Utan Origin! Annars kan dom behålla det...

Medlem
Skrivet av Manley:

Vill jag spela Andra Världskriget så spelar jag 1942 med ev mods..

Finns la fan tillräckligt med såna..

Vad hände med mitt 2143??

Vill du spela framtid så spelar du väl 2142 med ev mods...?

Medlem

Vietnam skulle vara kul älskade Battlefield Vietnam med 60-80 tals music som spelades

Inaktiv

Större banor
Mer taktik, mindre CoD

Bekämpa fuskare från start nästa gång, jag menar den där filmen där någon fuskar sig till hela Dicecrews dogtags genom fusk måste ju kännas?

Iaf möjlighet att köra med commander för oss som klarar av det?
Mods, återigen mods. Kolla hur det har lyft tidigare BF lir och glöm för guds skull inte HL och Arma!
Byt utgivare från EA till Valve? Tänk integrerat med steam workshop mmmmm
Inga fler ökenbanor

Medlem

Ge mig FFA! Då kanske jag blir intresserad.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Du slog huvudet på spiken.

Även om det är extremt liten sannolikhet att DICE uppfyller ens ett fåtal av dessa punkter så får man hoppas...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- Större banor
-

Större? fan redan för stora

Eh va? Du spelar säkert på ps3/xbox360

Nej då. Trött på folk som ligger och trycker med sin sniper...

Rätt kul spel annars

Inaktiv

Det är på tok för lite spel där det kretsar runt vietnamkriget. Ge oss ett nytt sådant då bf vietnam var underbart roligt. Sett för mycket ww2 spel nu och vill ha annat.

Inaktiv

(GurkaN021 i dag, 21:53
Vietnam skulle vara kul älskade Battlefield Vietnam med 60-80 tals music som spelades )

Kunde inte citera av någon anledning men gjorde så här istället.

Då kriget endast vr från 1955 till 1975 så kan det inte existera någon 80tals musik. Du får läsa på historian lite bättre, men du var nära rätt i alla fall

Medlem

GIEF ME 2143!!!
Fatta va BF-2142 är mäktigt, kan tänka mig det med Frostbite 3?
eller 1942/44 med nya Frostbite... meee guuustaaaa

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Manley:

Vill jag spela Andra Världskriget så spelar jag 1942 med ev mods..

Finns la fan tillräckligt med såna..

Vad hände med mitt 2143??

Vill du spela framtid så spelar du väl 2142 med ev mods...?

Good point, men det finns inte tillräckligt av såna..

Medlem

Tänkte svara på några av dina idéer som redan finns tillgängligt redan nu inom battlefield serien:)

Skrivet av Msiden:

Jag skulle vilja se ett spel där man kan bygga lite saker..
Skulle vara roligt om båda lagen kunde ha en main bas som man vill förstöra, Kanske att dom har något radiorum som man måste ta kål på för fienden får in mer trupper så länge radiorummet fungerar

Ett game mode som vore underbart,
varje lag får 5-10 minuter på sig att förstärka sin bas med sandkuddar,väggar,bunkrar,mountade vapen.minor och massa sånt, sedan efter 10 minuter börjar striden och skillsen på sitt byggande sätts på prov, Bygg dåligt och motståndarn kommer in i din bas lätt

Med world destruction så skulle allt motståndaren bygger bara flyga huller om buller skulle vara jätteroligt och klan krig skulle sättas på prov när byggandet är en viktig spel då du bygger din egen bas

Detta finns redan i Battlefield 2 modden Project reality, man kan bygga sanddynor TOW:s, machineguns m.m och ett gamemode som heter search and destroy där man har en viss tid på sig att bygga sin "hemliga" bas som man måste försvara samtidigt som man letar efter motståndarens. Givetvis sker detta på en 4x4km stor bana så det är oftast ingen lätt uppgift.
http://www.realitymod.com/

Skrivet av Msiden:

Battlefield 4 skulle kunna bli PIRATEFIELD!!!! YARR
Ge oss stora skepp och skattkammar öar som funkar typ som flaggor som man ska ta över..
Man hoppar i livbåtarna och ror in till öarna och striden kan börja!

Båtar,kanoner,Svärdfäktning,Skottlossningar,vapenkrut,bomber,träben,ögonlappar
JA TACK! ^^

Även här finns en Battlefield 2 mod som heter BFPirates. Inte lika aktivt som det var förr men det händer att man kan köra med lite folk på helgerna eller så drar man helt enkelt upp ett eget LAN och kör
http://bfpirates.com/ ska möjligtvis även komma en update som 2.5 Yarr! men det är inte säkert.

Ontopic; så skulle jag vilja ha modstöd!!! så kan vi göra våra egna maps istället för att köpa DLC skräp.

Skriv svar