Star Wars: The Old Republic
Finns det nya subscriber siffror? Hört att många kom tillbaka efter en patch i slutet på juni.
Vet inte. Men innan jag slutade spelade jag på en av top 5 servrar. Nu är servern helt död. 2 pers på fleet och den andra är en gold farmer bot som spammar skit.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Har det prövat med att kanske sänka månadspriset?
De skulle nog få några tillbacka tror jag bra ide ^^ bara för att spela genom andra character :P.
Något som var en riktigt stor miss för mig var in world PVP. Spela på en PVP server (som till sist vissa sig vara den största) men när man inte får någon reward för in world PVP och att man väldigt sällan såg folk så en stor flop för mig på den fronten.
Sagt det tidigare och säger igen det tog in helt fel folk när det kommer till kart design. De tog samma folk som gjorde warhammer online, deras sätt att skapa maps som är korridorer förstör all känsla. De måste haja att de gör totalt fel kart design... mer open world är vad som behövs... sämst hur linjärt allt är.
jag som köpte spelet och tänkte börja spela lite nu på måndag O_O
uber du kan fortfarande enjoy gamet. Jag recommenderar Tomb of Freedom nadda server eller vad den nu hette. Mycket folk på den nu efter all transfers. Tror de är den största pvp serven i EU.
Och jag gilla storyn i spelet så de kan du fortfarande spela genom
Vad bra det är så, spelat på ett trial account och det är mycket liv i spelet. Dessutom så spelar jag för storyn nu också så jag är ett Star Wars fan, att det är ett Online spel så jag kan dela min upplevelse med andra är bara en bonus.
Har det prövat med att kanske sänka månadspriset?
De skulle nog få några tillbacka tror jag bra ide ^^ bara för att spela genom andra character :P.
Något som var en riktigt stor miss för mig var in world PVP. Spela på en PVP server (som till sist vissa sig vara den största) men när man inte får någon reward för in world PVP och att man väldigt sällan såg folk så en stor flop för mig på den fronten.
Tror det failade mest pågrund av att det inte är en stor värld din karaktär är i.
WoWs landskap är helt öppet, medans SWTORs är massvis med zoner du måste "teleportera" i mellan.
Tror ärligt talat en artikel som denna gör mera skada än nytta.
Vettefan, MMOs blöder nästan alltid användare före folk provat osv. Är typ domedagsskrik varje gång ett nytt MMO släpps och tappar användare (alla gör det). Men ännu har typ inget av dessa domedags MMOn lagts ned.
antar att du syftar mycket på Warhammer Online Age of Reckoning? Det gick ju kasst för det spelet och det gör det fortfarande men dom har inte gjort det free2 play ännu
EA, det dom vill är att du max ska behöva trycka på 2 st knappar, A,X eller X Fyrkant, ev kanske du får trycka på 2 knappar på tangentbordet oxo. Behöver du göra mer än så blir EA arga för då kan dom inte mjölka alla barnen.
EA har dummat sönder varenda jävla spel den senaste tiden, jag vill använda min hjärna för att klara saker i spel, inte öppna min plånbok ock "köpa" genvägar, som i te.x Battlefield 3. Nä usch så fort jag ser en EA logga på ett spel kommer jag att vända ryggen till direkt.
Hur dom ska kunna tvätta bort deras äckliga girighets stämpel har jag ingen aning om, tror dock inte att det går.
Bara en sådan grej som i BF3, om man har premium då hoppar man före i server kön?? Va fan när jag köpte spelet stod det inget på förpackningen om att jag skulle behöva köpa extra prylar så jag kan komma in på servrarna som alla andra.
SKIT PÅ ER EA!
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Gör om det till ett SP spel så skaffar jag det!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Jag tror folk har tröttnat på månadsavgifter nu när F2P har introducerats i många spel. Sen har ju spelet haft sina problem, med bland annat stridssystemet.
Hur kommer det sig att World of Warcraft kan hålla kvar sina spelare med nästan samma månadskostnad som när det släpptes?
Tror att det finns för lite att göra i spelen helt enkelt!
Jag tror folk har tröttnat på månadsavgifter nu när F2P har introducerats i många spel. Sen har ju spelet haft sina problem, med bland annat stridssystemet.
Hur kommer det sig att World of Warcraft kan hålla kvar sina spelare med nästan samma månadskostnad som när det släpptes?
För lite att göra ja men WoW hade också sådana problem i början dock förstår inte alla att wow varit ute i ett antal år och att det var minst lika mycket bugs i wow som i vilket nytt släpp som helst nu. Men folk vill ha deras helt färdiga spel och så länge dom vill det eller ett nytt mmo släpps och har ALLT så kommer wow vara det största...
GW2 har ingen månadskostnad och jag tror att många kommer gilla det, men sen att många kommer hata det som vanligt.
Jävligt coolt spel dock, även fast jag hatar klassiska MMO stridssystemet, det var förbättringar i GW2 iaf. Men det är liksom inte så fritt med att bara peka-klicka gubben attackerar man spammar 1,2,3,4,5,6,7,8,9 i random ordning beroende på skills. Man står helt stilla och attackerar, kul...
Det jag menar är att Star Wars is made to jump around and deal a flurry of lightsaber blows. Det blir så statiskt med MMO's för att det är som ett RTS i 3rd Person vy.
Sen att NPC'erna inte bidrar till något, dem är väldigt orörliga och gör ingenting. Republikanska soldater i nöd får vänta i 10000000000000 timmar på ingenting. Tänk er när ni är level 60 och det fortfarande står en republikansk soldat och tar skydd i level 1 banan. Nu kanske inte det är så exakt, men på ett ungefär.
SWToR behöver mer liv, roligare stridssystem som inte är bara peka-klicka, mer force powers som force jump och force push. Mindre text ja det är ett MMO, men det menas inte med att man måste ha 18 toolbars och 1 big ass chat, en karta och massa annat.
Jag vill se nya grejer i ett MMO och inte bara det gamla vanliga livlösa. Ifall man kollar på hur många årsskillnad det är på ett MMO och ett RPG i teknologiska fördelar så är MMO's ungefär 12år bakom.
Saknar Star wars: galaxies... Bästa mmo som skapats, sen kom det dumma uppdateringar som bara förstörde ett underbart spel.
Nix, classic WoW är det bästa MMO som skapats hittills. Precis som Star Wars: Galaxies så förstörde Blizzard WoW genom att släppa korkade patcher och sedan kom TBC som förstörde spelet helt.
Guild Wars 2 är det enda MMO just nu som kan bli lika bra som classic WoW var.
Orsaken varför SWTOR håller på att dö ut är enkelt:
Månadskostnad.
Det är bara kidsen i WoW som fortsätter att orka betala månadskostnad.
WoW har tappat många spelare den senaste tiden, och dom som är kvar är dom som är fast i spelet, dom som inte bara ser det som ett spel utan som en community där dom har vänner m.m. Jag vet att det släpps nya expansioner lite då och då med nytt material, men vad finns det egentligen kvar att utforska i ett nästan 8år gammalt spel? Jag tror nog att dom flesta WoW-spelarna har gjort allt som går att göra vid det här laget, men dom stannar kvar pga communityn.
Är du exempelvis stammis på en restaurang så byter du inte ställe bara för att det öppnar ett nytt på andra sidan stan, och det är heller inte så säkert att det nya stället blir lika populärt som den äldre restaurangen som redan har sina stammisar, trots att maten kanske är bättre på det nya stället.
Nu var jag inte direkt intresserad av ett sci-fi-mmo från början (det brukar krävas litet extra för mig) men ett problem som jag såg var ju att när man tittade på många abilities till exempel så var de rentav -portade- from WoW, det var liksom exakt samma mekanik, ibland exakt samma tooltip till och med förutom ett nytt namn då.
Det är klart att man ska använda sig av bra idéer och sådär men det var ju absurt ogenomskinligt vilket jag tror inte var bra alls om de ville ha kvar nyfikna spelare från WoW. Det hade kanske varit okej om inte så många andra funktioner är rakt portade. Man vill ju att alla spel ska vara bra för att de som spelar ska underhållas men det känns som om i detta fall så måste nog Bioware ta på sig kritik som förtjänats.
edit - Rift tycker jag var ett bättre exempel på hur man lånar vissa saker och blandar med egna idéer, vilket GW2 verkar ha tagit fasta på också. Det är synd att de inte har samma populära universum i ryggen, men jag tror ändå det senare kommer bli rätt poppis - den som lever får se.
Var ju inte så kul med ett mmo så fokuserat på story, en ganska medioker sådan också. KOTOR var kul, detta då verkligen inte det. Jag undrar om alla dom som trodde detta skulle vara likvärt med 8 kotor spel i ett (kvalité mässigt tycker jag det inte ens kan jämföra sig med något kotor spel), ens orkade levla upp en till karaktär.
Jag pallade bara till runt lvl 30 sen blev det bara att trycka spacespacespace genom alla tråkiga dialoger.
The secret world gör story grejen mycket bättre och även gameplayet