Duger Denna Dator För Bf3 på Ultra?

Medlem
Duger Denna Dator För Bf3 på Ultra?

Hej jag ska bygga en datorn och undrar om dom här sakerna klara bf3 I allafall på High.

Grafik kort: Sapphire Radeon HD 6850

CPU: AMD FX-4100 4-Core Processor

RAM: Corsair Vengeance Low Profile 8gb 1600MHz,

Och Finns Det Något annat billigare Grafik kort?

Tack

Medlem

Du kan ju köpa ett gtx 560 för 1100 på komplett

Medlem

Den klarar nog det på medium/high med acceptabel fps.

Medlem
Skrivet av mackemong:

Du kan ju köpa ett gtx 560 för 1100 på komplett

Men är den ungefär lika bra?

Medlem
Medlem

Medium med 60fps borde gå. Med high lär du ligga under 60 hela tiden. Ultra är ingen idé att försöka. Då är gtx 680 att rekommendera.

Medlem

Jag har ett Radeon 5770 och kan spela på High utan något som helst lagg. Jag kan öka till Ultra och köra, men då är det precis så att den hamnar under acceptabel fps . Men visst funkar så länge du inte ska köra multiplayer där det krävs lite snabbare manövrar.

Fattar inte varför man måste ligga på 60fps som många här verkar ha som referensvärde. Så länge du ligger över 30 (även över 30 vid explosioner) lär du inte märka någon skillnad.

Edit: Klargjorde vad jag menade.

Medlem
Skrivet av Felthragar:

Fattar inte varför man måste ligga på 60fps som många här verkar ha som referensvärde. Så länge du ligger över 30 (även över 30 vid explosioner) lär du inte märka någon skillnad.

Edit: Klargjorde vad jag menade.

Man märker supertydlig skillnad. Jag dippar till ca 45 i GTA IV vissa stunder och det märks direkt. Däremot är det inte ett lika stort problem som exempelvis vid BF3 multiplayer.

Exempel: http://boallen.com/fps-compare.html

phi
Medlem
Skrivet av Felthragar:

Fattar inte varför man måste ligga på 60fps som många här verkar ha som referensvärde. Så länge du ligger över 30 (även över 30 vid explosioner) lär du inte märka någon skillnad.

Edit: Klargjorde vad jag menade.

Det är klart att man märker en otroligt stor skillnad på 30 respektive 60 fps. 30 fps i ett i FPS-spel på PC är så gott som ospelbart enligt mig. Men det allra viktigaste är att ha en jämn fps så att den inte hoppar mellan låt säga 30-60 fps för det är ju fullkomlig tortyr eftersom att det helt förstör dina rörelser och din aim i spelet, vilket i sin tur gör att du spelar som en kratta i slutänden.

Så en så hög och jämn fps som möjligt är att föredra och klarar inte din dator av dina nuvarande grafikinställningar med 60 fps konstant så dra för guds skull ner grafiken istället.

1
Skriv svar