Aliens vs Predator

Medlem

Ni som hade hoppats på något bättre, vad skulle det vara?
Alla spel MÅSTE inte ha djup story och RPG element för att vara ett bra spel. Se på OFPDR, full pott av FZ, men vad var egentligen nyskapande/roligt i det spelet!?

Det jag kan reagera på är prissättning. Kändes som ett väldigt kort SP läge.

Calle, vilken svårighetsgrad körde du på. Och testade du AI'n på det svåraste?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

mm , sorgligt att industrin går dit den går. 1995-2005 , real gaming R.I.P

Kanske blir ett köp ändå , är ett stort fan av Alien filmerna. Hoppas att GearBox gör ett bättre jobb än Rebellion med A:CM doe, dock lär det väl inte vara särskilt snyggt grafiskt men bara gameplay och vibbarna är där.

Medlem

Jag har försökt spela demot i nån vecka nu på PSN, men ingen annan verkar vara online (kanske alla spelar Bad Company eller MAG)...

Jag verkligen hatar det här Matchmaking sättet, varför inte ge mig en lista över servrar och pingen istället... Så kan jag själv se att det inte finns några spelare online.. i MAG så ser man iaf hur många som är online.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Det jag kan reagera på är prissättning. Kändes som ett väldigt kort SP läge.

Modern Warfare 2...?

Själv tyckte jag MW2 va ganska sletet, SP kampanj va verkligen inget att hurra för, och eftersom jag inte är intresserad av MP så är jag väldigt mycket mer peppad inför AvP, är väl bara jag..

Skrivet av Baxalasse:

Ni som hade hoppats på något bättre, vad skulle det vara?
Alla spel MÅSTE inte ha djup story och RPG element för att vara ett bra spel. Se på OFPDR, full pott av FZ, men vad var egentligen nyskapande/roligt i det spelet!?

Det jag kan reagera på är prissättning. Kändes som ett väldigt kort SP läge.

Calle, vilken svårighetsgrad körde du på. Och testade du AI'n på det svåraste?

Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad man spelar på när dom överanvänt motion detectorn till sån grad att man struntar i den?
Har sett flera klaga på att dom luras så mycket med den att man tröttnar. Dåliga designbeslut har inget med svårighetsgrad att göra.

Medlem

Härligt avslut på recensionen

Men de va ju synd de verkar så mediokert!

Medlem

Nu funkar den, mycket bra recension, fick mig att småle flera gånger. anledningen till att spelen blivit sämre tror jag är att bolagen är alldeles för grafikkåta och detaljkåta med för få anställda så de hinner bara göra 5-10 mappar, annat var det förr när detaljerna var färre och en singel kampanj kunde pågå i 30 mappar. jag menar vad är påängen med att kunna modelera damm i hörnen där spelaren susar förbi en halv sekund max.

Detaljer och snygg grafik i all ära, men vad hjälper det när de flesta nya spel suger. Nä hoppas på Mafia 2 dom har ju hållit på i några år med det så det kan ju knappast misslyckas...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Uh, väldigt förvånande till betyget. Men oavsett så vill jag då få tag på det. Stort fan av alien filmerna och föregående spel. Och jag hade riktigt kul i demot som kom.

Medlem

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion om att det var bättre förr dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Baxalasse:

Ni som hade hoppats på något bättre, vad skulle det vara?
Alla spel MÅSTE inte ha djup story och RPG element för att vara ett bra spel. Se på OFPDR, full pott av FZ, men vad var egentligen nyskapande/roligt i det spelet!?

Det jag kan reagera på är prissättning. Kändes som ett väldigt kort SP läge.

Calle, vilken svårighetsgrad körde du på. Och testade du AI'n på det svåraste?

Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad man spelar på när dom överanvänt motion detectorn till sån grad att man struntar i den?
Har sett flera klaga på att dom luras så mycket med den att man tröttnar. Dåliga designbeslut har inget med svårighetsgrad att göra.

Syftade mest på hans beklagande över aliens sätt att röra sig, alltså AI'n.

Kommer dåligt ihåg hur det var i gamla AVP spelen men hade ALLA Marines en "motion detectorn" (dvs inte som i filmen där endast en, per grupp, hade det)!? Känns som dom skulle kunnat bygga lite mer på det ur gameplay perspektiv.

Edit: Ang "motion detectorn" skulle dom, precis som alla ficklampor i spel, begränsats dess användande till liknande batteritid eller att den inte fungerade i visa miljöer. Hade ju höjt spänningsfaktorn om den slutat fungera när man mest behövde den.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Inaktiv

Men du har ju inte recenserat multiplayer vilket är det roliga...

Medlem

Tror ändå på ett grymt roligt spel.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag har försökt spela demot i nån vecka nu på PSN, men ingen annan verkar vara online (kanske alla spelar Bad Company eller MAG)...

Jag verkligen hatar det här Matchmaking sättet, varför inte ge mig en lista över servrar och pingen istället... Så kan jag själv se att det inte finns några spelare online.. i MAG så ser man iaf hur många som är online.

I hela finns lista över servrar dock har det sagts.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion dock.

Det beror väl på hur länge man har spelat? Själv har jag spelat sedan i mitten av 80-talet då nes kom, spelat på kompis datorer, c64, amiga, 286, 386, 486 ETC och jag tycker nog att de blivit det... Fast det kan ju vara så att vi som spelat sedan elektroniska spel uppfans i princip har blivit kräsnare med åren...

i mitten på 90 talet var Doom det coolaste som fanns. ingen direkt story, men en jävla massa banor... Little big adventure, underbart äventyr ihop med broken sword, monkey island mm..

Men det görs ju bra spel nu med... GTA4, Mafia, Modern warfare. Cod mm, men det görs ju otroligt mycket skit med. Det görs helt enkelt för mycket spel


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Var ju synd hade hoppats på ett bättre spel

Medlem

Ja jag tror det görs mer spel vilket gör att det finns mycket skit.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Frågan är vad som är viktigast, att få ut en recension snabbt eller att vänta tills man kan göra ett ordentligt jobb genom att även kunna testa multiplayer-läget och skriva mer om det än en liten fotnot baserat på ett flera månader gammalt demo.

Kanske även borde påpeka att med undantag för skämtet till recension i Game Informer där stolpskottet till recenscent bland annat klagar på att man måste använda smygtaktik som Predator så är recensionerna överlag positiva. IGN gav spelet 8,5 av 10 för att ta ett exempel.

Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Baxalasse:

Ni som hade hoppats på något bättre, vad skulle det vara?
Alla spel MÅSTE inte ha djup story och RPG element för att vara ett bra spel. Se på OFPDR, full pott av FZ, men vad var egentligen nyskapande/roligt i det spelet!?

Det jag kan reagera på är prissättning. Kändes som ett väldigt kort SP läge.

Calle, vilken svårighetsgrad körde du på. Och testade du AI'n på det svåraste?

Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad man spelar på när dom överanvänt motion detectorn till sån grad att man struntar i den?
Har sett flera klaga på att dom luras så mycket med den att man tröttnar. Dåliga designbeslut har inget med svårighetsgrad att göra.

Syftade mest på hans beklagande över aliens sätt att röra sig, alltså AI'n.

Kommer dåligt ihåg hur det var i gamla AVP spelen men hade ALLA Marines en "motion detectorn" (dvs inte som i filmen där endast en, per grupp, hade det)!? Känns som dom skulle kunnat bygga lite mer på det ur gameplay perspektiv.

Edit: Ang "motion detectorn" skulle dom, precis som alla ficklampor i spel, begränsats dess användande till liknande batteritid eller att den inte fungerade i visa miljöer. Hade ju höjt spänningsfaktorn om den slutat fungera när man mest behövde den.

Nu har jag inte spelat single player men jag håller med recensenten. När man själv springer som en alien så hoppar man runt jättemycket pga ett rör på 1 decimeter ligger där och förlorar därför helt orienteringen. Dom borde istället slätat ut aliens rörelser, iallafall i förstpersonperspektivet. Dåligt designbeslut eller bara lathet?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av klossen:

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion dock.

Det beror väl på hur länge man har spelat? Själv har jag spelat sedan i mitten av 80-talet då nes kom, spelat på kompis datorer, c64, amiga, 286, 386, 486 ETC och jag tycker nog att de blivit det... Fast det kan ju vara så att vi som spelat sedan elektroniska spel uppfans i princip har blivit kräsnare med åren...

i mitten på 90 talet var Doom det coolaste som fanns. ingen direkt story, men en jävla massa banor... Little big adventure, underbart äventyr ihop med broken sword, monkey island mm..

Men det görs ju bra spel nu med... GTA4, Mafia, Modern warfare. Cod mm, men det görs ju otroligt mycket skit med. Det görs helt enkelt för mycket spel

haha jag håller med att det känns att spelen kändes bättre förr.. men alltså det gjordes lika mycket skit spel då som nu!

det är nog mer som du säger vi kanske har blivit kräsnare genom åren, jag har definetivt blivit det

Medlem
Skrivet av Alviar:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av klossen:

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion dock.

Det beror väl på hur länge man har spelat? Själv har jag spelat sedan i mitten av 80-talet då nes kom, spelat på kompis datorer, c64, amiga, 286, 386, 486 ETC och jag tycker nog att de blivit det... Fast det kan ju vara så att vi som spelat sedan elektroniska spel uppfans i princip har blivit kräsnare med åren...

i mitten på 90 talet var Doom det coolaste som fanns. ingen direkt story, men en jävla massa banor... Little big adventure, underbart äventyr ihop med broken sword, monkey island mm..

Men det görs ju bra spel nu med... GTA4, Mafia, Modern warfare. Cod mm, men det görs ju otroligt mycket skit med. Det görs helt enkelt för mycket spel

haha jag håller med att det känns att spelen kändes bättre förr.. men alltså det gjordes lika mycket skit spel då som nu!

det är nog mer som du säger vi kanske har blivit kräsnare genom åren, jag har definetivt blivit det

Haha, det är för att mamma eller pappa inte betalar spelen längre


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Bildtext:

Vem vare som kasta!?

Klockren.

Medlem

Recensionen var ju bara om singleplayer, what's the point of that? Kunde ju lika gärna vänta tills det finns andra spelare istället för att recensera det nu när ingen har det än.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

Recensionen var ju bara om singleplayer, what's the point of that? Kunde ju lika gärna vänta tills det finns andra spelare istället för att recensera det nu när ingen har det än.

Lite som att recensera MW2 SP kampanj, som jag nämnde tidigare så är den ju inte mycket att hurra för.

Medlem

Jag provade köra Multiplayer beta och det var inte alls lika roligt som tidigare spel. AvP2 var riktigt kul i både singleplayer och multiplayer och hade hoppats på att det nya spelet skulle vara lika kul men jag håller mig till gamla AvP2 istället.

Medlem

annulerat min förbokning. Bra recension, men oerhört besviken. Vad ska man nu köpa liksom?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Jag provade köra Multiplayer beta och det var inte alls lika roligt som tidigare spel. AvP2 var riktigt kul i både singleplayer och multiplayer och hade hoppats på att det nya spelet skulle vara lika kul men jag håller mig till gamla AvP2 istället.

Okej batman


signatur

FUBAR

Medlem

Jag hoppas verkligen på multiplayern! Lanade mycket avp2 i mina yngre dar och det är ett av de roligaste spel jag multiplayat!

Medlem

Jag hoppas verkligen på multiplayern! Lanade mycket avp2 i mina yngre dar och det är ett av de roligaste spel jag multiplayat!

Medlem

Inget oväntat på detta betyget.

Inget slår AVP 1 - 2 till PC, det var dem absolut bästa spelen helt klart.

Avp 2010 är bara korvstoppning för att lura konsumenter på pengar inget annat.

Oväntat i dagens läge?

Knappast


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Frågan är vad som är viktigast, att få ut en recension snabbt eller att vänta tills man kan göra ett ordentligt jobb genom att även kunna testa multiplayer-läget och skriva mer om det än en liten fotnot baserat på ett flera månader gammalt demo.

Håller med!

Man vill se en fullständig recension.

För mig är multiplayer det intressanta och det skulle vara bra att få veta ifall den fullständiga versionen är bättre än demot (vilket jag hoppas).

Känns dåligt att döma ut ett helt spel när man bara prövat halva.

Skriv svar