AssCreed-utvecklarna vill göra sig av med Desmond

Medlem

Och meningen med att göra reklam här är? Den är nog rätt meningslös, inte en käft kommer handla något på den där jävla sidan ändå.

Medlem

De har fan noll koll på sina egna spelare ändå. Som när de dissade idén om feodala japan. Vem fan vill INTE spela en ninja?!


signatur

I drank what?

Medlem

Om de avslutar hans del av serien på ett bra och logiskt sätt ser jag inga problem med en ny huvudperson. Serien behöver fräschas upp lite med en ny vinkel.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Struggle:

Alltså, det är ju lite skrattretande att han vill ta bort den röda tråden i spelen, men fortfarande göra Assassins Creed spel? Desmond måste ju vara slut pläderingen för hela serien, det har ju liksom vart poängen med bakomstoryn hela tiden.

Någonsin tänkt på att Desmond kanske inte är den röda tråden i spelen, utan att animusen är det?
Det är den som kopplar ihop nutid och dåtid, för fler personer än Desmond, som nästa spel skulle dom lika gärna kunna visa vad Subject 16 fick se i animusen, eller någon av dom andra 15 som kom innan, eller lilla Per-Olle i Oslo.

Så länge den finns kvar och dom kan hitta på människor med lönnmördare som förfäder så finns det en röd tråd i historien, oavsett vem det är som sitter i den.

Medlem

Det är ju Desmond och hans förfäder det handlar om och deras kamp mot templar riddarna och artifakterna. Så serien imo är förankrad i Desmond och hans förfäder. Tar dom bort Desmond måste dom byta ut mot en annan person vilket bara kommet att bli mer fövirrande om man ska vara ärlig.

Ish
Medlem

Desmond avbryter mitt äventyr som Altaïr och Ezio.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av borotroth:
Skrivet av Struggle:

Alltså, det är ju lite skrattretande att han vill ta bort den röda tråden i spelen, men fortfarande göra Assassins Creed spel? Desmond måste ju vara slut pläderingen för hela serien, det har ju liksom vart poängen med bakomstoryn hela tiden.

Någonsin tänkt på att Desmond kanske inte är den röda tråden i spelen, utan att animusen är det?
Det är den som kopplar ihop nutid och dåtid, för fler personer än Desmond, som nästa spel skulle dom lika gärna kunna visa vad Subject 16 fick se i animusen, eller någon av dom andra 15 som kom innan, eller lilla Per-Olle i Oslo.

Så länge den finns kvar och dom kan hitta på människor med lönnmördare som förfäder så finns det en röd tråd i historien, oavsett vem det är som sitter i den.

Absolut, men tycker du inte det är lite märkligt att göra 5 spel med Desmond med Animusen isf? Skulle varit smartare om han bara skulle varit lämplig för kanske Altair och någon annan för Ezio? De andra karaktärerna runt Animusen är ju "rörliga" (kommer/går) inom spelen, så varför inte Desmond?

Det är ju även så att Animusen som Desmond ligger i inte är den enda som exsisterar, och har förändrats en hel del under resans gång.

Nja, det känns lite som att ta Sagan Om Ringen och göra sista filmen utan Frodo för ringen är huvudkaraktären. Bara att här har karaktären en roll i 5 episoder istället för 3.


signatur

Nämen!

Medlem

Om dom tar bort delen med Desmond Miles, så är det som att ta bort Master Chief helt i Halo.. Det går inte har man startat någon stans så fortsätter det där.. Och har dom tänkt att bara göra Assassin's Creed För de "nya" enstaka karaktärerna per dels serie så är det lika bra att starta om serien på nytt =S

Assassin's Creed's ökande sug var det lilla mystiska man alldrig fick reda på.. Men att bara springa runt göra sin quest line och sen är det slut utan ngt mer kommer förstöra Assassin's Creed tror jag.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av borotroth:
Skrivet av Struggle:

Alltså, det är ju lite skrattretande att han vill ta bort den röda tråden i spelen, men fortfarande göra Assassins Creed spel? Desmond måste ju vara slut pläderingen för hela serien, det har ju liksom vart poängen med bakomstoryn hela tiden.

Någonsin tänkt på att Desmond kanske inte är den röda tråden i spelen, utan att animusen är det?
Det är den som kopplar ihop nutid och dåtid, för fler personer än Desmond, som nästa spel skulle dom lika gärna kunna visa vad Subject 16 fick se i animusen, eller någon av dom andra 15 som kom innan, eller lilla Per-Olle i Oslo.

Så länge den finns kvar och dom kan hitta på människor med lönnmördare som förfäder så finns det en röd tråd i historien, oavsett vem det är som sitter i den.

Absolut, men tycker du inte det är lite märkligt att göra 5 spel med Desmond med Animusen isf? Skulle varit smartare om han bara skulle varit lämplig för kanske Altair och någon annan för Ezio? De andra karaktärerna runt Animusen är ju "rörliga" (kommer/går) inom spelen, så varför inte Desmond?

Det är ju även så att Animusen som Desmond ligger i inte är den enda som exsisterar, och har förändrats en hel del under resans gång.

Nja, det känns lite som att ta Sagan Om Ringen och göra sista filmen utan Frodo för ringen är huvudkaraktären. Bara att här har karaktären en roll i 5 episoder istället för 3.

Ja, det är väl lite upp till var och en

Om dom tex tar död på Desmond och fortsätter med någon annan så kan jag personligen inte påstå att det skulle kännas konstigare än om någon annan fortsatte med ringen ifall att Frodo hade dött (vilket hade känts ganska självklart att dom skulle göra och inte bara sätta sig ner med den) ^^

Den röda tråden måste ju inte vara en huvudperson, det kan lika gärna vara en händelse, som i dessa fall skulle vara lönnmördarnas försök att söka i historien efter ett sätt att vända kampen mot tempelriddarna, eller i Sagan om ringens fall, resan för att förstöra ringen.

Ingen av dom "händelserna" borde väl direkt behöva förstöras helt bara för att en enda person dör eller försvinner?

Medlem

Jo visst kan det vara så, men det känns ändå lite fel då dom lagt ganska mycket fokus på Desmond och hela hans historia och att han skulle vara "speciell". Just han, och hans ätt.

Men vi får väl se det, personligen tycker jag att om dom ville haft bort honom, skulle dom gett f-n i att mjölka serien så mycket och gjort en triologi av honom. Och eventuellt sedan fortsätta med en helt ny story. Det känns som han varit med för mycket nu, då det är han jag tänker på om någon nämner Assassins Creed. Inte Ezio, Altaîr eller Animusen.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jo visst kan det vara så, men det känns ändå lite fel då dom lagt ganska mycket fokus på Desmond och hela hans historia och att han skulle vara "speciell". Just han, och hans ätt.

Men vi får väl se det, personligen tycker jag att om dom ville haft bort honom, skulle dom gett f-n i att mjölka serien så mycket och gjort en triologi av honom. Och eventuellt sedan fortsätta med en helt ny story. Det känns som han varit med för mycket nu, då det är han jag tänker på om någon nämner Assassins Creed. Inte Ezio, Altaîr eller Animusen.

Åter igen så förstår jag helt hur du menar, och måste igen säga det att det är verkligen olika för alla, säger någon assassins creed till mig så tänker jag snarare "Ezios spel?" ^^

Håller också med i att Desmon målas upp som väldigt speciell, men så många pieces of eden (minst sex äpplen, ett flertal stavar, tre andra föremål och kristallskallar är visst avslöjade) och så avancerade som den första civilisationen var så känns det ändå inte helt som att dom skulle sätta allt hopp på en människa.

Det jag skulle älska, och är beredd att bli hatad av alla som tycker att assassins creed mjölkas för mycket, är att flera personer skulle ha blivit utvalda av den första civilisationen och får lära sig lite saker från sina förfäder precis som Desmond, som skulle sluta till sist i ett nutida spel med dom man har fått följa tillsammans.

Men ja, blir liite för många spel, till och med för mig som älskar AC xD

Medlem

OK Desmond dör och hans son tar över !
fixat och klart...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

OK Desmond dör och hans son tar över !
fixat och klart...

Detta är Ubi, Inte Rockstar


signatur

Requiēscat in pāce ~

12
Skriv svar