Ubisofts Jade Raymond: "Kontroller är en enorm barriär"

Medlem

Kinect är äckligt! Till konsoler ska det vara vanliga kontroller och så ska det förbli! Inget annat skit med rörelse funktions kladd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

kanske dags att förstå att mus och tangentbord är superior i kontrol och känsla och verkligen vara inne i spelet. tills det kommer ny teknik, handkontroll/gamepad kommer ALDRIG ge detta säger inte mus och tangentbord är bäst, kommer väl komma något nytt emot rörelser kinnect hållet, men tills den dagen kommer lever jag inte kan jag ju lova, och tekniker är som sagt inte där börja använda val att använda mus och tangentbord liknande saker på xbox och ps3 .. men icke... suck...

Håller inte med, till vissa spel absolut men inte till alla. Finns en del genrer där en handkontroll piskar skiten ur mus och tbord.

ja super mario och vissa arkad spel jag håller med, men om du tittar på alla third person action spel och dom "nya" arkad spelen så är det inte så skillnad på exempelvis gamla zelda och nya zelda samma sak gäller det gamla metal gear solid, skulle köras bättre på mus och tangent bord du får gärna nämna något spel du kan köra på mus och tangentbord. där du får mer kontrol än mus och tangentbord. Men det är ju som sagt egen åsikt även hehe, men ja vissa arkad spel är det skönare med kontroll, men ytterst få now days.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av phi:

Kinect-liknande kontroller och hardcore-spel? Bitch, please.

Behövs för att utvecklingen ska fortsätta framåt.

förstår vad du menar men det är fel, kinnect är som en alpha version av vad det bör användas, det är som sälja ett ofärdigt spel som kanske tar 200 år för att bli spelbart/användbart. Inte okej direkt.

Medlem

Hon om någon borde ju veta hur man fixar en mus. EHEHEHEHHEHEHEHEHEHEHHEHEHEHEHEH

Medlem
Skrivet av frunk:

intressant att consolerna tycks uppleva något liknande som "vi" pcspelare har tvingats dras med i flera år nu.

inte "riktigt" lika illa. men principen är samma.

Jo jag håller med det var verkligen ursla kontrollen på konsol i början på spel som portats från PC.
Så därför tycker man att de borde veta att varje plattform vill ha sin kontroll.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Från att jag lirat på konsol sen 8its nintendo kom på 80 talet, till
1998 då jag fick min först pc, så har pc dominerat för mig.

Min syster köpte rätt nyligen ett 360 som jag tallat lite på, men aj aj aj, vad illa det var att spela med den kontrollen. Försökte mig på massor av FPS och dylikt, men det gick bara inte.

Kände mig så handikappad, jämtemot ett tangentbord och mus.

Konsoller kommer inte kunna charma mig igen, om dom nu inte kommer upp med nån helt jävla fantastiskt banbrytande styrsystem.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Snygga kvinnor är alltid svårt att säga emot.

Annars så är ju hela grejen med TV spel att kontrollera nåt på skärmen. Det är ju det som är kul. Hon kanske inte har någon koll eller så är hon bara en Ubisoft puppet som ska pusha kinekt och move av någon anledning.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Haha, alltså jag menar inget illa med det här men går konsol ut på att "fördumma" människan? Allt ska bli så mycket lättare precis som om folket vore handikappade eller något ; >

Ja så är det, folk ska inte behöva tänka själva längre för då kan det gå illa. Nyligen tog de bort stegen till hopptornet i min barndomsstad. Det var ju för farligt helt plötsligt, hade skett någon olycka och så går ju inte ha det. Och så kör Burger King en video på en fräck wakeboard snubbe som trixar för det är somrigt och ungdomligt. Samtidigt rullar det en oavbruten varningstext under om att inte försöka sig på det själv för utövaren är faktiskt proffs och det är ju så farligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Någonstans vänder sig totalbiscuit i graven

Eh.. allvarligt. Hur många vettiga spelare tycker att Kinect är "vägen att gå"? "Aaah ja men det här är framtiden faktiskt! Mycket bättre än både mus och joypad." Gimmick, casual, skräp.

Medlem

Om framtidens spel blir enligt Matrix devisen så känns det otroligt bökigt. Måste vara två men bara en får spela. Du kommer inte ur spelet om inte din vän pluggar ur dig. Att få total inlevelse kan väl bara innebära att bli fastsurrad i en stol och trycka in elektroder i hjärnan, låter ju föga avslappnande efter en dag på jobbet. Ge mig en soffa, chips, en handkontroll el. mus/tangentbord så blir jag nöjd. Allt som har med att hoppa runt i rummet vill jag inte ha när jag vill spela lite, kan lika gärna gå till en gympahall och spela pingpong eller något annat om jag vill röra på mig.

Medlem

Nu var väl det där precis motsatsen till vad hon vill ha, den där kontrollen har färre knappar och kan bara hantera rörelse i ett led...
(obvious sarcasm is obvious hoppas jag).

Ser gärna holodecs i bästa startrek-stil, men till dess du får en lagerlokal över är nog VR-hjälm + kinect + wii mote/styrspak det bästa för maximal inlevelse på begränsad yta ^^

Medlem

Om någon skriver "kontroller är ett problem" så dyker det upp två frågor:

Menas det att det är för många kontroller så att man måste fördumma spelet genom att göra det lättare att spela?

Eller menast det att utformningen på den fysiska kontrollen är dålig och man vill ha en bätte?

I båda fallen luktar det lite "jag vill ha gamepad till konsol" över det hela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag känner mej mer begränsad av att använda dessa rörelse kontroller, för dom funkar inte som dom ska.
Jag vill hålla i något när jag spelar. En hand kontroll eller en mus. Kinects motion detection funkar ju inte som den ska och nintendos wii mote var helt okej och den funkade bra till vis del men det blev ganska tröttsamt att sitta o vifta efter ett tag. Ps move har exakt samma tekniska problem som wii moten och den är bara en usel kopia på wii kontrollen.

Medlem

Kombinationen mus/tangentbord är bra för FPS och spel där man har behov av att klicka på saker på skärmen (strategi, RPG osv).

Handkontroll är bättre på nästan allt där man ser sin figur och har direkt kontroll över den. Den är även bättre på spel där man styr ett fordon av något slag.

Rörelsekontroller där man ska stå och vifta framför sin TV kan vara kul på en fest eller dylikt men för att spela "seriöst" och en längre stund är de värdelösa.

Mus/tangentbord är lite begränsade av att det bara är rörelsen av musen som ger någon form av analog input medan man på en handkontroll har både analoga spakar och knappar (och på PS3 även sixaxis-funktionen).

Medlem

1 skulle nästa gen konsoler inte ha någon dosa skulle jag aldrig köpa den
2 DRM förstör spel
3 gå tillbaka till köket du vet helt klart 0 om vad spelarna vill ha

Medlem
Skrivet av mantis87:

1 skulle nästa gen konsoler inte ha någon dosa skulle jag aldrig köpa den
2 DRM förstör spel
3 gå tillbaka till köket du vet helt klart 0 om vad spelarna vill ha

1) Det kan jag hålla med om, gamepad skall vara huvudinput och allt annat skall vara tillbehör och alternativa styrmedel.
2) Vad har det med detta att göra?
3) Vart skulle personen gå om det var en man som inte visste vad spelarna vill ha?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

3) Vart skulle personen gå om det var en man som inte visste vad spelarna vill ha?

Garaget så klart.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Logitech MX 518. Kommer aldrig aldrig aldrig byta till något annat. Kört på samma i många många år nu.

Den är fulländad. Perfekt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Från att jag lirat på konsol sen 8its nintendo kom på 80 talet, till
1998 då jag fick min först pc, så har pc dominerat för mig.

Min syster köpte rätt nyligen ett 360 som jag tallat lite på, men aj aj aj, vad illa det var att spela med den kontrollen. Försökte mig på massor av FPS och dylikt, men det gick bara inte.

Kände mig så handikappad, jämtemot ett tangentbord och mus.

Konsoller kommer inte kunna charma mig igen, om dom nu inte kommer upp med nån helt jävla fantastiskt banbrytande styrsystem.

Ganska extrem subjektiv syn där. Att dissa kontroller och konsoller pga att du testat en hel del fps spel till 360 och tycker att kontrollerna suger. Det är ju rätt uppenbart och väl kännt att mus + tbord är bättre handkontrollen för fps, rts men för arkad/sport/fighting är det tvärtom. Det är ju bara för att du verkar vara en inbiten fps spelare som det känns så handikappat.

Själv har jag både PC och 360 och väljer att spela med den kontroll som känns bäst. Fighting och sport sitter jag hellre i soffan med en polare och kontroll i hand men mus o tbord och på pc'n om jag spelar kör fps.

Medlem

fighting spel så länge du har en arcade sticka så spelar det ingen roll om du kör på pc lr konsol. men jag har super street fighter 4 till xbox,ps3 och PC och ska jag vara helt ärlig vill jag spela online så e faktiskt pc bäst, man kan spela mot japan usa med väldigt lite lagg, visst finns det undantag men på både ps3 och xbox så e det extremt sällan jag kan spela mot dom.

Medlem

Vill man ha någon form av precision i kamerarörelser är mus överlägset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Konsoller med 10 år gammal hårdvara är en enorm barriär.

Medlem

Varför görs/citeras såna här uttalanden hela tiden utanför sitt sammanhang?

Det är ju självklart spelet som avgör vilken kontrollmetod som fungerar bäst och inte tvärtom, jättekul att spela t.ex. ett plattformspel med kinectliknande kontroller, not.

Alla kontrolltyper har väl sin plats, vissa mer nischade än andra.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Räcker gott och väl med denna skönhet i många år till!

http://www.dansdata.com/images/moremouses/wmo440.jpg

Du har fått många minus på inlägget!
Tyvärr, för många Valve "antimicrosoft" fanboiis på Fz.

Medlem

Om hon är en riktig trekkie, som artikeln påstår, så måste hon ju vara väl medveten om att varje gång man får se dem använda sitt holodeck så buggar någonting ur så att de är nära att stryka med där inne!

Holodeck verkar ju vara rätt buggigt och därmed livsfarligt, även i Star Trek...

Medlem
Skrivet av DAoG:

Finns bara krav på kinect till spel som behöver kinect för att fungera. Vart får du halo+kinect ifrån?
Är det inte ganska givet varför inte halo 2 fungerade till XP till en början? Lite av ett försäljningsknep för att sälja fler OS.

Tänker på nyutgåvan av Halo där kravet för att ta del av allt som finns är Kinect när det lika gärna kunnat funka med ett vanligt headset med röstkommandon. Sedan så var det inte Microsoft själva som till slut gav köparna XP stöd, detta var det någon annan som gjorde. Har som sagt var inte sett många spel där Kinect funkar bättre, problemet är att spelen inte är utvecklade för just Kinect utan att dessa får Kinect stöd. Kommande Fable Journey däremot är utvecklat helt och hållet för Kinect och det om något spel kan i så fall visa hur framtiden för Kinect kan komma att se ut. Jag säger inte att Kinect inte funkar i spel, vad jag säger är att de fortfarande inte visat mig spel där Kinect funkar bättre (bortsett från spel som Dance Central eller liknande).

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

kanske dags att förstå att mus och tangentbord är superior i kontrol och känsla och verkligen vara inne i spelet. tills det kommer ny teknik, handkontroll/gamepad kommer ALDRIG ge detta säger inte mus och tangentbord är bäst, kommer väl komma något nytt emot rörelser kinnect hållet, men tills den dagen kommer lever jag inte kan jag ju lova, och tekniker är som sagt inte där börja använda val att använda mus och tangentbord liknande saker på xbox och ps3 .. men icke... suck...

Håller inte med, till vissa spel absolut men inte till alla. Finns en del genrer där en handkontroll piskar skiten ur mus och tbord.

ja super mario och vissa arkad spel jag håller med, men om du tittar på alla third person action spel och dom "nya" arkad spelen så är det inte så skillnad på exempelvis gamla zelda och nya zelda samma sak gäller det gamla metal gear solid, skulle köras bättre på mus och tangent bord du får gärna nämna något spel du kan köra på mus och tangentbord. där du får mer kontrol än mus och tangentbord. Men det är ju som sagt egen åsikt även hehe, men ja vissa arkad spel är det skönare med kontroll, men ytterst få now days.

Tja vi kan ta ett spel som Ninja Gaiden, skulle inte vilja spela det spelet med mus + tbord eller ta vilket annat fightingspel som helst. Sedan kan vi ta bilspel, inte heller här kan en PC tävla mot en konsol (om man inte kör spelet med ratt givetvis), samtliga plattformsspel är bättre med en kontroll, sportspel, även AC är enligt mig bättre med en handkontroll men det funkar nästan lika bra med ett tbord och mus.

Spel där jag utan tvekan föredrar en mus och ett tbord däremot är:
FPS (även inkluderat spel där man ser bakom ens karatär), Strategi, Äventyrsspel á la Monkey Island.

Håller på att köra I Wanna Be The Guy och uppföljaren Gaiden, hade lätt valt en handkontroll framför att spela med tbord och mus som jag gör nu.

Medlem
Skrivet av Margy:

Kombinationen mus/tangentbord är bra för FPS och spel där man har behov av att klicka på saker på skärmen (strategi, RPG osv).

Handkontroll är bättre på nästan allt där man ser sin figur och har direkt kontroll över den. Den är även bättre på spel där man styr ett fordon av något slag.

Rörelsekontroller där man ska stå och vifta framför sin TV kan vara kul på en fest eller dylikt men för att spela "seriöst" och en längre stund är de värdelösa.

Mus/tangentbord är lite begränsade av att det bara är rörelsen av musen som ger någon form av analog input medan man på en handkontroll har både analoga spakar och knappar (och på PS3 även sixaxis-funktionen).

Håller med, kontroller funkar bra för vissa typer av spel medan andra bäst spelas med mus och tbord, ingendera är bättre än den andra då båda har svagheter likväl som styrkor.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Zebulone:

Från att jag lirat på konsol sen 8its nintendo kom på 80 talet, till
1998 då jag fick min först pc, så har pc dominerat för mig.

Min syster köpte rätt nyligen ett 360 som jag tallat lite på, men aj aj aj, vad illa det var att spela med den kontrollen. Försökte mig på massor av FPS och dylikt, men det gick bara inte.

Kände mig så handikappad, jämtemot ett tangentbord och mus.

Konsoller kommer inte kunna charma mig igen, om dom nu inte kommer upp med nån helt jävla fantastiskt banbrytande styrsystem.

Ganska extrem subjektiv syn där. Att dissa kontroller och konsoller pga att du testat en hel del fps spel till 360 och tycker att kontrollerna suger. Det är ju rätt uppenbart och väl kännt att mus + tbord är bättre handkontrollen för fps, rts men för arkad/sport/fighting är det tvärtom. Det är ju bara för att du verkar vara en inbiten fps spelare som det känns så handikappat.

Själv har jag både PC och 360 och väljer att spela med den kontroll som känns bäst. Fighting och sport sitter jag hellre i soffan med en polare och kontroll i hand men mus o tbord och på pc'n om jag spelar kör fps.

Sant, jag dissar ganska hårt. Men du har rätt att spel som fighting, racing och sport känns skönare att sitta framför en tv att spela, med handkontroll. Finns knappt inget bättre en att ligga i soffan och spela final fantasy på stor tv.

Jag har iof både handkontroll och ratt + pedaler til datorn som jag nyttjar till racing och vad annat som jag tycker det passar bra till. Nu är det ju så att jag inte spelar massor av spel. Blir mest fps spel, japp.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

123
Skriv svar