EA lovar att inte överge Battlefield 3

Medlem
Skrivet av PsyX:

DICE och EA kan lova vad de vill, LOL @ stora giriga företag som "lovar" saker.

ja ja....

Jo de är giriga, riktigt giriga, för de vill ju tjäna pengar!!
Kan ha med att göra att företaget förlorar pengar på att folk laddar ned deras spel,
på något sätt rättfärdigar att hata EA, inte köpa spel ifrån dom men ÄNDÅ spela EAs spel.
Morallösa ryggradslösa parasiter är vad piraterna är.

Man ser att FZ.se består av många Gabe-fat ass fanboys..
De tror att Valves små pissiga spel ens är något som kan gå upp emot de massiva speltitlarna som endast EA och Activision Blizzard har råd med att investera i...

Medlem

Lite lustigt att du klagar på "Valve fanboys", när du klart och tydligt är åt den andra riktningen... En riktig "EA fanboy".

Och nej, du kan inte skylla alla problem i spelvärlden på piraterna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Gnäll gnäll gnäll gnäll.... Inte konstigt att sverige toppar antal självmord med den inställningen

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av PsyX:

DICE och EA kan lova vad de vill, LOL @ stora giriga företag som "lovar" saker.

ja ja....

Jo de är giriga, riktigt giriga, för de vill ju tjäna pengar!!
Kan ha med att göra att företaget förlorar pengar på att folk laddar ned deras spel,
på något sätt rättfärdigar att hata EA, inte köpa spel ifrån dom men ÄNDÅ spela EAs spel.
Morallösa ryggradslösa parasiter är vad piraterna är.

Man ser att FZ.se består av många Gabe-fat ass fanboys..
De tror att Valves små pissiga spel ens är något som kan gå upp emot de massiva speltitlarna som endast EA och Activision Blizzard har råd med att investera i...

På vilket sätt förlorar man pengar på att folk laddar ned spel? De tjänar inte lika mycket, då de säljer inte lika mycket, men förlorar gör de inte.

Jag tycker inte du borde påstå att FZ´s majoritet består av Valve "fanboys", eller "Morallösa ryggradslösa parasiter". Det sistnämnda skulle ju kunna passa in på EA, som köper upp allt de kan komma åt, levererar halvfärdiga titlar och lovar saker hit och dit. Som till exempel att PS3 ägarna skulle få Battlefield 1943 gratis när de köpte Battlefield 3.

Att du sedan tycker att Valve gör små pissiga spel är din ensak, men jag skulle kalla titlarna Portal, Team Fortress, Half-Life, Left 4 Dead och Counter Strike som ganska stora titlar, de är ganska välkända. Vad Half-Life betydde för FPS genren när det kom, var rätt stort om man var med på den tiden dvs. Samma sak med CS, vad det gjorde för onlinespelandet och e-sporten tillsammans med Quake och Unreal, för att inte tala om att leda vägen för vad Moddar från communityt kan bli.

Nej, ta och kyl av dig en stund, det är mycket gnäll.


signatur

Nämen!

Medlem

Battlefield 3 lär vara 2-3 år gammalt lagom till Battlefield 4, så sluta gnälla.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Dom släpper ju alla dessa DLC's i varje fall och jag tror nog att det kommer fortsätta släppas tillbehör för premium användarna även nästa år. Så inte överger dom BF3 helt i varje fall

Medlem
Skrivet av Khorney:

Dom släpper ju alla dessa DLC's i varje fall och jag tror nog att det kommer fortsätta släppas tillbehör för premium användarna även nästa år. Så inte överger dom BF3 helt i varje fall

Om du säljer en ny bil som rullar rätt fint, men som börjar skaka och kränga när du vrider på ratten så har du ett problem.
Lösningen på problemet är inte att sälja en släpkärra till bilen som skakar och kränger ännu mer. Och lösningen på DET problemet är inte att sälja nya däck som skakar och kränger ÄNNU mer..

Hänger du med?

Inaktiv
Skrivet av Manqs:

Det EA menar är att de kommer underhålla BF3 och pumpa folk på pengar med DLC tills dagen då BF4 kommer ut. Då släpper de all support och bannar alla på BF3-forumet som citerar detta löfte.

Se upp för trollet.

Medlem

Fattar inte varför folk klagar, När BF4 kommer så lär inte många sitta och spela BF3 ändå... Så länge BF3 har servrar öppna så kommer ni kunna spela spelet

Medlem

Fattar inte varför folk klagar..

Jag gillar Diablo1 som skapades 1996 och blizzard patchar inte spelet längre det finns ingen server man kan spela online på... Vilket värdelöst företag som inte patchar sitt spel som bara släpptes för 16 år sedan !!!!!!!!!

Spel blir ut daterade och nya spel tar deras plats.
Lär er det och gå vidare med era liv

Så länge det finns servrar att spela på så borde ni inte gråta

Medlem
Skrivet av Msiden:

Fattar inte varför folk klagar..

Jag gillar Diablo1 som skapades 1996 och blizzard patchar inte spelet längre det finns ingen server man kan spela online på... Vilket värdelöst företag som inte patchar sitt spel som bara släpptes för 16 år sedan !!!!!!!!!

Spel blir ut daterade och nya spel tar deras plats.
Lär er det och gå vidare med era liv

Så länge det finns servrar att spela på så borde ni inte gråta

Du kan ju för fan inte jämföra patchning av ett 16 år gammalt spel med ett spel som kom för 9 månader sen...

Medlem
Skrivet av Keno:
Skrivet av Msiden:

Fattar inte varför folk klagar..

Jag gillar Diablo1 som skapades 1996 och blizzard patchar inte spelet längre det finns ingen server man kan spela online på... Vilket värdelöst företag som inte patchar sitt spel som bara släpptes för 16 år sedan !!!!!!!!!

Spel blir ut daterade och nya spel tar deras plats.
Lär er det och gå vidare med era liv

Så länge det finns servrar att spela på så borde ni inte gråta

Du kan ju för fan inte jämföra patchning av ett 16 år gammalt spel med ett spel som kom för 9 månader sen...

Johodå!

BF3 är väl nästan 2 år gammalt när BF4 släpps, och man kan nog spela BF3 i flera år framöver men tillslut så kommer nästan alla gått vidare till BF4 och servrarna lär vara ganska tomma

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av Keno:
Skrivet av Msiden:

Fattar inte varför folk klagar..

Jag gillar Diablo1 som skapades 1996 och blizzard patchar inte spelet längre det finns ingen server man kan spela online på... Vilket värdelöst företag som inte patchar sitt spel som bara släpptes för 16 år sedan !!!!!!!!!

Spel blir ut daterade och nya spel tar deras plats.
Lär er det och gå vidare med era liv

Så länge det finns servrar att spela på så borde ni inte gråta

Du kan ju för fan inte jämföra patchning av ett 16 år gammalt spel med ett spel som kom för 9 månader sen...

Johodå!

BF3 är väl nästan 2 år gammalt när BF4 släpps, och man kan nog spela BF3 i flera år framöver men tillslut så kommer nästan alla gått vidare till BF4 och servrarna lär vara ganska tomma

Du har ju helt missat poängen. Spelet är idag ca 9 månader och relativt sett väldigt buggigt. Istället för att patcha och reparera deras trasiga titel, väljer dom att annonsera en ny titel. Är det ok tycker du?

Medlem

Sen ska vi inte prata om alla de saker de annonserat innan spelet släpptes som inte fanns med i den färdiga produkten. Och fortfarande inte finns med. Men jag orkar inte ens prata om det. EA=Evil. Räcker så.

Medlem

Spelade BF3 några timmar härom dagen, Såg inga buggar då i alla fall

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det värt att köpa Bf3 till PC i dagsläget? Har läst en del om att det har tappat mycket folk och att majoriteten av servrarna enbart spelar tråkbanor som Metro och Grand Bazaar 24/7.

Äger spelet till Ps3, men tyvärr så har jag inte roligt när jag spelar det med handkontroll. Jag tror nog att det är lite skillnad om jag skulle spela det på PC.

Jag har fortfarande kul i det. Jag ser mest servers som har en roterande spellista.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Keno:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av Keno:
Skrivet av Msiden:

Fattar inte varför folk klagar..

Jag gillar Diablo1 som skapades 1996 och blizzard patchar inte spelet längre det finns ingen server man kan spela online på... Vilket värdelöst företag som inte patchar sitt spel som bara släpptes för 16 år sedan !!!!!!!!!

Spel blir ut daterade och nya spel tar deras plats.
Lär er det och gå vidare med era liv

Så länge det finns servrar att spela på så borde ni inte gråta

Du kan ju för fan inte jämföra patchning av ett 16 år gammalt spel med ett spel som kom för 9 månader sen...

Johodå!

BF3 är väl nästan 2 år gammalt när BF4 släpps, och man kan nog spela BF3 i flera år framöver men tillslut så kommer nästan alla gått vidare till BF4 och servrarna lär vara ganska tomma

Du har ju helt missat poängen. Spelet är idag ca 9 månader och relativt sett väldigt buggigt. Istället för att patcha och reparera deras trasiga titel, väljer dom att annonsera en ny titel. Är det ok tycker du?

Ja, det är helt ok. Eftersom de fortfarande jobbar på BF3. Jag ser inte så många buggar (inga alls hittills) när jag spelar.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Det roliga är också att EA säkert sitter och skissar på DLC paketen som ska släppas till BF4 redan nu.. helt sjukt!

Patcha upp BF3 och låt det rinna i minst 10 år till!!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det roliga är också att EA säkert sitter och skissar på DLC paketen som ska släppas till BF4 redan nu.. helt sjukt!

Patcha upp BF3 och låt det rinna i minst 10 år till!!

Så du tycker det är dåligt att spel utvecklas och blir bättre? Du sitter hellre på samma skit i 10 år?
Klart som fan att företag sitter och har idéer om vad dom kan göra med sina nya spel..
Du hade säkert bara skapat ett spel sen skulle spelet dött ut för du hade inte planerat något alls

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det roliga är också att EA säkert sitter och skissar på DLC paketen som ska släppas till BF4 redan nu.. helt sjukt!

Patcha upp BF3 och låt det rinna i minst 10 år till!!

Hoppas för allas bästa att EA inte skissar nått! De ligger helt i DICE händer IMO! Så länge dom uppdatera spelmotorn då gör de inget om dom gör BF4! Vem vill sitta med BF3 i 10 års tid! Rätt onödigt! Funkade förr i tiden men inte längre!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv
Skrivet av Msiden:
Skrivet av showerguy:

Det roliga är också att EA säkert sitter och skissar på DLC paketen som ska släppas till BF4 redan nu.. helt sjukt!

Patcha upp BF3 och låt det rinna i minst 10 år till!!

Så du tycker det är dåligt att spel utvecklas och blir bättre? Du sitter hellre på samma skit i 10 år?
Klart som fan att företag sitter och har idéer om vad dom kan göra med sina nya spel..
Du hade säkert bara skapat ett spel sen skulle spelet dött ut för du hade inte planerat något alls

Nej spel behöver utvecklas såklart! Men Battlefield-serien har vuxit sig stark tack varje 1942 och BF2 som bevisar att utvecklingen kan bli bättre och fortsätta i många år framöver. Jag hade skapat ett bra spel som folk hade velat spela, spela och spela. Nu är BF3 helt dött och står bara och pumpar in pengar.

Skrivet av RobbinC:
Skrivet av showerguy:

Det roliga är också att EA säkert sitter och skissar på DLC paketen som ska släppas till BF4 redan nu.. helt sjukt!

Patcha upp BF3 och låt det rinna i minst 10 år till!!

Hoppas för allas bästa att EA inte skissar nått! De ligger helt i DICE händer IMO! Så länge dom uppdatera spelmotorn då gör de inget om dom gör BF4! Vem vill sitta med BF3 i 10 års tid! Rätt onödigt! Funkade förr i tiden men inte längre!

Jag kan gärna sitta och lira BF3 i 10 års tid om dom släpper kontinuerliga uppdateringar och patchar och maps och stöd för mods osv osv. Finns mycket som saknas i BF3.

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av spritarn:

Sant, men varför skulle EA och DICE bry sig om någon som använder gamla produkter, som dessutom inte drar in ett endaste öre till aktieägarna?

Om du läser artikeln, så stod det just att dom har inga planer på att "sluta tillhandhålla" BF3 efter BF4 släppts.

Och min kommentar, var att EA/DICE gjorde exakt det, efter dom släppt tidigare spel. Jag hänvisar speficikt till BFBF2 (som är senaste BF spelet före BF3). Hur mycket har den tillhandahållits sen BF3 släpptes? Förutom att ha igång login servern dvs. Hur många patchar har det kommit sen BF3 släpptes? Hur många "VIP Map Packs" ? Hur många DLC "expansions" ?

Svar: Noll, Noll, och åter Noll

Förväntar mig samma beteende med BF4 vs BF3.

Har nog med att göra att BFBC2 var ett fiasko som floppade totalt, communityt för spelet var i stort sätt utdött och antalet som spelade online var inte mer än några tusen pers,, av miljontals som köpte spelet.
EA insåg att det finns ingen lönsamhet i att supporta ett spel som ingen spelar.

Och Jo, lönsamhet är allt.
Spelföretag likt allt annat i en demokratisk kapitalistisk värld måste ha pengar för att överleva.
De kan inte överleva på "älska EA!! gratis grejer!!!1" eller luft och glada tankar.
De måste ha in pengar.

Snackar du om? BC2 var det ju fan bra med drag i ända fram till BF3!
Antar att du är väldigt ung/ny i gamerbranschen, förr fick man väldigt mycket gratismaterial vad jag minns och med tanke på hur stor marknaden är idag borde det inte vara några som helt problem


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Sålänge de fortsätter att patcha BF3 så får de gärna släppa BF4 för mig. Några av funktionerna som jag tame fan kräver innan BF4 kommer är spectator mode, Battlerecorder och helst men inte ett krav; mod-support.

12
Skriv svar