Blizzard ogillar också Windows 8

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

DirectX 11 är överlägset OpenGL teknikmässigt. Det är därför alla de snyggaste spelen kommer till Windows. Fördelen med OpenGL är att det blir lätt att porta spelet till Linux och Mac.

Din okunnighet skrämmer mig.

Vadå, verkar väl inte vara några enorma skillnader mellan DX och OGL ? OpenGL vs DirectX

Största fördelen med DX är väl snarare att så enormt många fler använder det nu för tiden. Förmodligen för att nötterna som sköter om OGL satt och tröck på 2:an på tok för länge och sedan gjorde genidraget att nästan inte lägga till något alls till 3:an även fast grafikkortstillverkare, särskilt ATI, hade en hel del vettiga tillägg de försökte få med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Z3bb4n:

DirectX 11 är överlägset OpenGL teknikmässigt. Det är därför alla de snyggaste spelen kommer till Windows. Fördelen med OpenGL är att det blir lätt att porta spelet till Linux och Mac.

Din okunnighet skrämmer mig.

Vadå, verkar väl inte vara några enorma skillnader mellan DX och OGL ? OpenGL vs DirectX

Största fördelen med DX är väl snarare att så enormt många fler använder det nu för tiden. Förmodligen för att nötterna som sköter om OGL satt och tröck på 2:an på tok för länge och sedan gjorde genidraget att nästan inte lägga till något alls till 3:an även fast grafikkortstillverkare, särskilt ATI, hade en hel del vettiga tillägg de försökte få med.

En vinklad artikel, har du några exempel där användandet av OpenGL har fått ett spel att se bättre ut än tex Battlefield 3? För om det var möjligt så skulle såklart spelföretagen uteslutande utvecka i OpenGL eftersom de väldigt lätt då kan släppa samma spel för Mac, Linux, Android, iOS osv. Antingen saknas stöd för olika effekter, eller så är prestandatappet alldeles för stort.

Medlem

Valet mellan api är i mina ögon inget val. Detta på grund av stöd och spridning. Mobila spelmarknaden är idag vansinnigt stor. Om den eller den APIn ger "snyggare" resultat... jaha?

Förövrigt är koden som sköter just API-delen en fis i rymden om man jämför med resterande kod som måste till för att skapa ett spel. Viktigare är att APIn funkar bugg-fritt på tänkta hårdvaran. Min högst personlig åsikt.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av chopper:

Väldigt många som skriver illa om win8. De verkar inte ha en aning om hur det fungerar men gnälla går bra ... hata MS.

Tror ni verkligen linux är gudabenådad lösning shit vad ni kommer att bli besvikna! De uttalanden handlar tyvärr mycket om pengar och konkurrens. Det finns nog ett behov för win 8 men betyder inte att alla windows användare måste byta.

Själv tänker jag prova win plattan och sedan tycka.

Mer fokus på Linux skulle faktiskt gynna båda parter. Förutom Microsoft då

Och vaför skulle vi inte gynna Microsoft när vi gynnar de andra?
MS har faktiskt gjort väldigt mycket bra för oss som gillar internet och antar att många konsol spelare är nöjda med typ 360 konsolen.
Tycker steam och de andra aktörena som klagar på win ska ge en fungerande lösning innan de gnäller , när det egentligen handlar om pengar de förlorar om MS börjar konkurrerar om spelen.
Vi behöver fler i konkurrens för att vi spelare ska få vettiga priser. Mitt mål är inte att trygga gabe's pension utan en bra marknad för oss spelare.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

En vinklad artikel, har du några exempel där användandet av OpenGL har fått ett spel att se bättre ut än tex Battlefield 3? För om det var möjligt så skulle såklart spelföretagen uteslutande utvecka i OpenGL eftersom de väldigt lätt då kan släppa samma spel för Mac, Linux, Android, iOS osv. Antingen saknas stöd för olika effekter, eller så är prestandatappet alldeles för stort.

Självklart är det en vinklad artikel, det är ju ett svar på en annan, minst lika vinklad, artikel som visade att DX mosade OGL. Vinklad eller ej så visar den i alla fall att OGL inte är en lådbil i jämförelse med en Ferrari utan åtminstonde jämförbar. Den tar ju trots allt bara upp vad för funktioner som stöds av OGL och DX.

I princip alla spel som görs idag använder DX och det har ganska lite med vad dagens OGL klarar och inte klarar utan snarare att företagen dumpade OGL på den tiden då DX faktiskt krossade sin motståndare bara för att MS vågade (och klarade) att satsa på framsteg medans OGL 2 fortsatte att bli föråldrat och när OGL 3 kom så var det i princip ingen skillnad. Spelföretagen struntade helt enkelt i att bry sig om OGL och satsade istället på det mycket mordernare DX som de fick massor av stöd till från MS. Att nu OGL 4 är bra hjälper inte så mycket eftersom det finns väldigt många människor med kompetens och erfarenhet inom DX samt att många företag säkerligen har kod de återanvänder mellan projekt (inte bara hela spel-motorer).

Så nae, jag kan inte peka på ett enda mordernt spel som är snyggare eller ens lika snyggt som använder OGL i stället för DX, jag vet inte ens om det finns så många. Inget spelföretag har haft någon anledning till att använda OGL och bara för att de börjar hinna upp till DX gör ju knappast att de byter. Det behövs en anledning till att byta och att något börjar komma ikapp är knappast anledning nog. Att släppa spel multi-plattform har nog för de flesta företag inte varit lönt mödan om de släpper till Windows som huvudplattform eftersom den är enormt mycket större än Mac och Linux.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Win8 är ett bra operativsystem till normal användare av en dator. Du kan lätt ta med dig all jobbdata tack vare sharepoint, bilder osv vart du än är vilket är jätte bra och smidigt för en normal användare!

Men vi som spelar är det ingen hit för, Win 7 och Linux är klart bättre alternativ och det är synd att Microsoft inte också släppte en "light" version utav Win 8, de hade de kunnat tjäna mer pengar på

Medlem

Det är rätt intressant vad FZ rapporterar både från Gabe/Valve & Blizzard, speciellt när man läste RPS citat från Gabe's uttalande, vilket inte riktigt stämde när man läste dom sida vid sida. FZ verkar ha kört viskningsleken mellan olika siter, fast på LSD.

Gabe's mening var att:

a) han är rädd att spelutvecklare lata och utvecklar tråkiga saker, vilket får hårdvarutillverkare att sluta pusha på och uteckla high-end hårdvara i långsammare tempo, eller rent av sluta bry sig, för att försäljningen blir bara en massa epiga varianter av angry birds.

b) han tyckte det var trist att det inte satsas med fler spel till linux plattformen, vilken skulle snabbas på ytterligare, främst med bättre drivrutinsstöd, om mer spel utvecklades med tanke. Gabe har väldigt länge haft åsikten att Spel är den största pådrivande faktorn för både utveckling av hårdvara & mjukvara.

Hur man nu fick ihop det här till att han hatar Windows 8 och älskar Linux vette tusan, men nu är det ju tydligen så enligt FZ.

Jag har sedan 7 år tillbakat jobbat med att bygga IT lösningar runt SCCM/MDT (applikation och OS installationsplattformar) och allt runt omkring. Primärt väldigt mycket med Klienthårdvara, drivrutinshantering och Windows Klient OS, XP/Vista/7 och nu Windows 8 (och även alla server OS).

Jag har kört alla Windows 8 versioner sedan Developer Previewn, och varje ny preview har visat på stora förbättringar, även om Metro UI't är en ganska stor törn i fleras sida, även min, men det är mest för att vissa aspekter känts ofärdiga - vilket jag faktiskt hade chansen att ta upp med Microsofts Windows 8 team på plats i Las Vegas på deras Summit nu i våras - och fick feedback på att lösa vissa begränsningar som finns nu kommer att vara rättade när skarpa versionen släpps i höst.

I övrigt, Win 8 är mer optimerat, har bättre minnens hantering, har ny version av winsock som sänker belastningen direkt mot kerneln. Jag har på Release Previewn på min gamingrigg, ~8 fps mer i BF3 (med samma settings som Win 7) i 5760x1080 Eyefinity på en Ivy klockad till 4.8ghz, radeon 7970. Dåligt för gaming.. njae.

Samma sak med nedlåst, snarare har dom pushat på att man ska kunna koppla ihop sin användare direkt med windows live (varför man nu vill det) och direkt mot ett antal av deras cloud baserade tjänster (cloud är kanske sämsta buzzwordet på flera år).

Dom har dock flyttat runt en del saker iom att klassiska start menyn är borta (men går fortfarande att replikera enkelt), men man kommer hitta dom relativt snabbt, och när man väl gör det, går det i min mening ännu snabbare att navigera och hantera saker.

Där jag jobbar nu har vi ~2000 Windows 7 klienter, och vi kommer ha optionen att dom får välja Windows 8 (med vissa motkrav) under närmsta 2 åren, och den strategin tror jag är sund, för Windows 7 kommer mest troligt ha samma livslängd som Windows XP, på gott och ont.

Medlem

Damn, roligt att det är hög diskussion kring alternativ till windows bland spelindustrin. Någonting som skrämer mig i den här diskussionen dock är en del människors attityd till windows 8 som "det är väll inte sååå farligt", jo det är farligt. Windows 8 visar hur microsoft kommer att fortsätta utvecklingen av deras operativsystem. Windows 8 är ett transaktions-os, dom behåller det gamla operativet bakom metro men vad dom kommer förmodligen att försöka göra är att flytta så mycket som möjligt till deras metro interface till den punkt att dom kan kasta bort det klassiska windows operativet och ha total makt över vilka applikationer som kommer att vara tillgängliga för användaren (som för övrigt inte har någon makt i hur fult/snyggt operativet kommer se ut). Dom ser hur apple gör och ser en möjlighet att tjäna pengar, dom vill att xbox live skall bli det enda sättet i framtiden som du som användare kommer kunna få tag på windows baserade spel.

Vad som händer är att utvecklingen stannar upp när en ensam aktör bestämmer vilka möjligheter som skall finnas i deras låsta miljö. Vilket andra aktörer börjar inse som valve som förmodligen vill börja utveckla sin egna konsol. WOPS! alla våra spel är utvecklade för windows vilket inte gör det möjligt för oss att skapa en konsol som är baserad på ett operativ liknande Android.

Google, Apple, Sony och Micrsoft är i ett nytt race som handlar om att låsa in användare så mycket som möjligt i deras "miljö" där du köper så mycket som möjligt till den punkt där du är helt låst till deras övriga produkter eftersom du inte vill släppa taget om alla dessa små appar och tjänster som du har köpt. I princip så kommer du att köpa Age of Empire 6 och bli tvungen att använda outlook för mailen och internet explorer för att surfa om du inte orkar leta i deras app-store där chrome och firefox ligger längst ner på någon obskyr lista som ingen vanlig användare kommer att hitta.

Medlem

Jag tycker dom borde åtminstone låta oss välja tema i WIN8..

Classic - WIN7 - METRO

Då skulle alla vara glada men det kommer aldrig att hända för då kommer inga använda METRO skitet för det kommer bli så äckligt störande att komma in på den listan hela tiden när man startar datorn

Jag fattar inte meningen med METRO alls..
Skrivbordet = METRO
Startmenyn = METRO
Men nu har dom slagit ihop båda och tror det är smart?
Jag kan lätt ha sjukt mycket mer på min skärm på bara skrivbordet så jag fattar inte vad metro ska vara bra för

Scrolla filer som brukar vara mitt framför näsan på mig.. mmm oj vad det lockar

Och söka filer kan jag lätt göra i Win7 Startmenyn med

Medlem
Skrivet av Msiden:

Jag tycker dom borde åtminstone låta oss välja tema i WIN8..

Classic - WIN7 - METRO

Då skulle alla vara glada men det kommer aldrig att hända för då kommer inga använda METRO skitet för det kommer bli så äckligt störande att komma in på den listan hela tiden när man startar datorn

Jag fattar inte meningen med METRO alls..
Skrivbordet = METRO
Startmenyn = METRO
Men nu har dom slagit ihop båda och tror det är smart?
Jag kan lätt ha sjukt mycket mer på min skärm på bara skrivbordet så jag fattar inte vad metro ska vara bra för

Scrolla filer som brukar vara mitt framför näsan på mig.. mmm oj vad det lockar

Och söka filer kan jag lätt göra i Win7 Startmenyn med

...eller så använder man Total Commander


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ah well... tror inte man kommer bli låst med Microsofts butik, dessutom tar
alla butikerna 30% så är det väl hugget som stucket vilken butik
kunderna handlar i, man får väl hoppas någon butik sänker sina
avgifter då så att det blir billigare och smidigare att köpa spelen online.

150 kr mer får man ge för SC2 på Blizzards onlineshop än om man köper det
i kartong från någon svensk webshop, 100 kr mer efter frakt drygt. PINSAMT.

Medlem

Varför laga något som inte är trasigt? W7 fungerar bra.

Medlem

Ingen katastrof, men jag ser då inte varför jag skulle uppgradera från Windows 7. Störde mig bara på metro upplägget och kunde inte utröna nå vidare prestandaökning av att köra W8.

Medlem

W8 blir nog Vista 2.0!!!!!!

Medlem

Det blir säkert bra men att göra skrivbordet till en jävla appsamling gör att att jag inte kommer att köra det. Jag har mus och tangentbort, ingen jävla pekskärm. Det är en PC, ingen tablet. Jag håller mig kvar i Windows 7. Klarar mig inte utan start-meny.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Varför laga något som inte är trasigt? W7 fungerar bra.

Har du testat Windows 7s touch interface?

Nej, jag trodde väl inte det.

Skrivet av mumin:

Det är rätt intressant vad FZ rapporterar både från Gabe/Valve & Blizzard, speciellt när man läste RPS citat från Gabe's uttalande, vilket inte riktigt stämde när man läste dom sida vid sida. FZ verkar ha kört viskningsleken mellan olika siter, fast på LSD.

Gabe's mening var att:

a) han är rädd att spelutvecklare lata och utvecklar tråkiga saker, vilket får hårdvarutillverkare att sluta pusha på och uteckla high-end hårdvara i långsammare tempo, eller rent av sluta bry sig, för att försäljningen blir bara en massa epiga varianter av angry birds.

b) han tyckte det var trist att det inte satsas med fler spel till linux plattformen, vilken skulle snabbas på ytterligare, främst med bättre drivrutinsstöd, om mer spel utvecklades med tanke. Gabe har väldigt länge haft åsikten att Spel är den största pådrivande faktorn för både utveckling av hårdvara & mjukvara.

Hur man nu fick ihop det här till att han hatar Windows 8 och älskar Linux vette tusan, men nu är det ju tydligen så enligt FZ.

Jag vet inte hur du får ihop hans ståndpunkt i intervjun till ovanstående. Kritiken är riktad mot inlåsningen av Windows som kommer att starta med Windows 8. Valve är förstås oroliga att de kommer att behöva sälja sina spel via Microsoft's App Store som bekant tar 30% i provision. Det skulle vara ett hårt slag för Valve och många andra distributörer.

Det har ingenting med utvecklares lathet, stagnering på hårdvarumarknaden eller Angry Birds att göra. Valves ökade intresse i Linux är strategiskt för att gardera sig mot (eventuellt) den dag Microsoft stänger sitt ekosystem.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv
Skrivet av PingviN:

Kritiken är riktad mot inlåsningen av Windows som kommer att starta med Windows 8. Valve är förstås oroliga att de kommer att behöva sälja sina spel via Microsoft&#039;s App Store som bekant tar 30% i provision. Det skulle vara ett hårt slag för Valve och många andra distributörer.

Steam kan bygga en Steam-app där de säljer sina spel in-app, men gör de på det viset så måste de betala en procentsats till MS (30% fram tills produkten sålt för ca 175 000 kr, därefter 20%). Detta gör såklart att Steam inte kan sälja genom appen.

Då finns det en enkel lösning som knappt blir märkbar för kunden. Steam kan skapa en gratis app med en snygg "live tile", där man på ett enkelt sätt kan skapa ett Steam-konto eller bara logga in om du redan har ett.

Väl inloggad på Steam-appen så kan du se alla dina Steam-köpta spel i form av deras omslag och de kan bygga in en filtreringsfunktion för att skapa lite ordning i din spelsamling. Spelen i appen är helt enkelt genvägar till att starta upp dina spel. Under hela vistelsen i appen finns det en bricka i ena hörnet som lyder "Get New Games", eller nåt i den stilen. Klicka på den och du länkas till Steams hemsida och kan handla precis som vanligt. Appen registrerar ditt köp och spelet hamnar i spellistan på din app.

Medlem

Tänk även på att dom förmodligen kommer göra så att det inte är möjligt att spela vissa spel om du inte har w8, precis som dom gjorde med vista och w7 mot 2000, om du inte hade windows vista så fick du inte spela vissa spel när i själva verket det var en enkel hårdkodad blokering man behövde ta sig förbi genom att bara byta ut någon dll. Fick göra detta för ett antal spel när jag envisades med windows 2000 eftersom vista var piss.

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av krythorian:

Varför laga något som inte är trasigt? W7 fungerar bra.

Har du testat Windows 7s touch interface?

Nej, jag trodde väl inte det.

Windows 7 touch interface var så långt i från polerat, och ungefär bland det tråkigaste man kan göra, ungefär som att gnida sandpapper längs armarna. Windows 8 touch är däremot en annan femma, har redan hunnit prova 8'an på flertalet betaplattor när jag var i vegas, och det är stor skillnad. 8'an Consumer/Release preview touchen funkar desstuom bra på min laptop med touchscreen, vilket var en överraskning. Sen kanske man inte riktigt vill sitta och kladda på sin laptop skärm när man sitter på bussen och se ut som en hipster... Jag kan dock se användningsområden med all-in-one pc's med touchscreen, t.ex i receptioner och helpdesks.

Skrivet av PingviN:
Skrivet av mumin:

Det är rätt intressant vad FZ rapporterar både från Gabe/Valve & Blizzard, speciellt när man läste RPS citat från Gabe's uttalande, vilket inte riktigt stämde när man läste dom sida vid sida. FZ verkar ha kört viskningsleken mellan olika siter, fast på LSD.

Gabe's mening var att:

a) han är rädd att spelutvecklare lata och utvecklar tråkiga saker, vilket får hårdvarutillverkare att sluta pusha på och uteckla high-end hårdvara i långsammare tempo, eller rent av sluta bry sig, för att försäljningen blir bara en massa epiga varianter av angry birds.

b) han tyckte det var trist att det inte satsas med fler spel till linux plattformen, vilken skulle snabbas på ytterligare, främst med bättre drivrutinsstöd, om mer spel utvecklades med tanke. Gabe har väldigt länge haft åsikten att Spel är den största pådrivande faktorn för både utveckling av hårdvara & mjukvara.

Hur man nu fick ihop det här till att han hatar Windows 8 och älskar Linux vette tusan, men nu är det ju tydligen så enligt FZ.

Jag vet inte hur du får ihop hans ståndpunkt i intervjun till ovanstående. Kritiken är riktad mot inlåsningen av Windows som kommer att starta med Windows 8. Valve är förstås oroliga att de kommer att behöva sälja sina spel via Microsoft's App Store som bekant tar 30% i provision. Det skulle vara ett hårt slag för Valve och många andra distributörer.

Det har ingenting med utvecklares lathet, stagnering på hårdvarumarknaden eller Angry Birds att göra. Valves ökade intresse i Linux är strategiskt för att gardera sig mot (eventuellt) den dag Microsoft stänger sitt ekosystem.

Finns inget som i dagsläget är inlåst med Windows 8 vad gäller desktopversionerna, det finns inget du tvingas att köra, nej du tvingas inte ens att köra IE om du inte vill, jag kör IE10 Beta, Chrome och Firefox på min Win 8 jobbdator (fördelarna med virtualiserade applikationer). Om dom ska få för sig att låsa ner saker så måste dom radikalt förändra allt mellan Release Previewn och skarpa släppet i Oktober. Däremot så kommer det vara så på Windows 8 tablets, speciellt 8 RT, att du vill använda en appstore för att få tag i saker. Däremot så kommer du ha alla val i världen att installera vilka apps & spel på deras Slate plattorna, där du dessutom kan köra Windows 8 Pro resp. Enterprise.

Att Microsoft, på gott eller ont vill integrera xbox live & en appstore kommer inte som en överraskning, dom har pratat om det sedan 07/08, vilket har varit en av Steve Balmers mer aggressiva ståndpunkter. Nu kommer vi mest troligt att se Balmer avgå innan 2014, vilket inte kommer att göra mig speciellt ledsen. Jag jobbar nästan utestlutande med Microsoft och Windowsprodukter och jag gillar dom, därmot högsta ledningen hos Microsoft har jag ingen kärlek för.

Jag tycker trots att jag har små bilder av Bill Gates på mitt skrivbord att Ubuntu gör något bra, tyvärr vill resten av Linuxvärden inte göra något annat än att kalla dom sellouts, eller nästa-apple. Ubuntu har gjort något som resten av myriaden av valbara Linux distros inte lyckats med senaste tiden - dom har börjat få stöd hos hårdvaru tillverkarna. Det dröjer inte ett halvår av väntan att få drivrutiner längre - och det är stort. Men å andra sidan har ju också Ubuntu ett appcenter, som dom har redan börjat tänka i dom gångbanorna även dom.

Jag vet bara att jag inte känner mig speciellt obekväm över Microsofts strategi i dagsläget. Dom har en vana att göra saker så dom inte ska tappa antalet aktiva desktops, för det är fortfarande en av dom bitar dom drar in mest pengar på. Dessutom, skulle jag börja känna mig obekväm så skulle jag börja jobba med OS deployment & applikations distributionssystem på Linuxplattformen - även om dom bara är knappt 3% av våra totala användare.

Medlem
Skrivet av DrToker:

[...]Spelen i appen är helt enkelt genvägar till att starta upp dina spel. Under hela vistelsen i appen finns det en bricka i ena hörnet som lyder "Get New Games", eller nåt i den stilen. Klicka på den och du länkas till Steams hemsida och kan handla precis som vanligt. Appen registrerar ditt köp och spelet hamnar i spellistan på din app.

Fram tills det att Microsoft inte längre tillåter att köp görs utanför applikationen. Möjligheten att göra detta finns - det är inte olagligt. Nu är det långt ifrån säkert att Microsoft väljer det spåret, men risken finns. Kanske inte i Windows 8, men väl i framtiden.

Skrivet av mumin:

Finns inget som i dagsläget är inlåst med Windows 8 vad gäller desktopversionerna, det finns inget du tvingas att köra, nej du tvingas inte ens att köra IE om du inte vill, jag kör IE10 Beta, Chrome och Firefox på min Win 8 jobbdator (fördelarna med virtualiserade applikationer). Om dom ska få för sig att låsa ner saker så måste dom radikalt förändra allt mellan Release Previewn och skarpa släppet i Oktober. Däremot så kommer det vara så på Windows 8 tablets, speciellt 8 RT, att du vill använda en appstore för att få tag i saker. Däremot så kommer du ha alla val i världen att installera vilka apps & spel på deras Slate plattorna, där du dessutom kan köra Windows 8 Pro resp. Enterprise.

WRT tillåter inte 3d party apps utanför App Store. Microsoft tillåter inte heller att webläsare är baserat på något annat än Internet Explorer, vilket är samma modell som Apple valt i iOS. Om den utvecklingen stannar på surfplattor och mobiltelefoner så är jag inte nämnvärt orolig, men om Microsoft anammar denna inlåsning i framtida versioner av Windows så börjar orosmolnen hopa sig.

Skrivet av mumin:

Jag vet bara att jag inte känner mig speciellt obekväm över Microsofts strategi i dagsläget. Dom har en vana att göra saker så dom inte ska tappa antalet aktiva desktops, för det är fortfarande en av dom bitar dom drar in mest pengar på. Dessutom, skulle jag börja känna mig obekväm så skulle jag börja jobba med OS deployment & applikations distributionssystem på Linuxplattformen - även om dom bara är knappt 3% av våra totala användare.

Jag sitter inte och biter naglarna, men Microsoft söker unified experience - det är uppenbart. Metro är det nya, det är också uppenbart. Om Windows börjar få samma restriktioner som finns i Microsofts mobila version av operativet så kommer det bli en helt annan sport i framtiden.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av krythorian:

Varför laga något som inte är trasigt? W7 fungerar bra.

Har du testat Windows 7s touch interface?

Nej, jag trodde väl inte det.

Nej, har aldrig någonsin behövt använda det och ser ingen anledning till att jag någons kommer behöva använda det.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Nej, har aldrig någonsin behövt använda det och ser ingen anledning till att jag någons kommer behöva använda det.

Det var det jag menade med att fixa det som är trasigt. Windows 7s interface fungerar inte med touch och tablets är en snabbt växande marknad.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Ingen katastrof men inte heller något som kommer att slå igenom

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av norrby89:

... även typ halva datorkomponent marknaden som skulle behöva ändras

Vilket kommer hända snabbt om Microsoft begränsar DirectX-hårdvarutillverkningen till att endast funka i Xbox.

Då tror jag HW-industrin snabbt kommer lägga energi och pengar på att ta upp OpenGL till samma nivå.

du TROR det ja men sen ska man fråga sig om dom stora aktörerna är villiga att satsa den enorma summan pengar på något sånt som kan visa sig bli helt i onödan..

liksom ärligt talat så är det bara fjanterier det valve och alla företag håller på med när det gäller att ogilla windows 8.. ända anledningen till att dom gör det är för att dom känner sig hotade av att windows egna market ska sno kunder av dom!

Skriv svar