Dragon's Dogma spräcker miljonen

Robot
Dragon's Dogma spräcker miljonen

Trots en trög västerländsk försäljning nådde Capcom den magiska gränsen.

#dragons-dogma, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #capcom


Medlem
Dragon's Dogma spräcker miljonen

Prövade demo't men tycker det inte är värt 500-600 kr.

Medlem

Jag vill se mera Dragon's Dogma ! Jag vill se mera Dragon's Dogma !!

Mycket undehållande och väldigt kul att spela, jag gillar dock detta mer än Skyrim pga det grymma combat systemet. Dragons Dogma 2 vill jag se med mera deg i !

Medlem

Hoppas nästa spel har mounts eller ett bättre fast-travel system, roligt spel men 50% av tiden så tar du dig från punkt A till punkt B genom samma sträcka du har redan vandrat på förut.

Medlem

Jag köpte det igår så jag går helt enkelt ut med nyheten att jag köpte det miljonte exemplaret. Autografer kommer finnas så fort min F-skattesedel dykt upp.


signatur
Medlem

Väntar till Reabingen! Gillade demot dock, och varit sugen på det länge

Quake-konnässsör

Spelet är så jävla skönt... förstår inte varför folk klagar på att det inte finns någon fast travel. Fan det är ett rpg spel, inget jävla railway typhoon

Medlem

Hatar påtvingad coop och idiot AI medhjälpare.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Mer Dragon's Dogma åt folket. Allt ettan saknade var Polering... okey,,, det saknades ganska mycket polering... men jag vill ha MER!

Medlem

Är spelet värt ett försök? Är sugen på att skaffa det

Medlem
Skrivet av luftman:

Är spelet värt ett försök? Är sugen på att skaffa det

Gillar du Dark Souls så gillar du nog Dragon's Dogma.

Gillar du att klättra på monster och hugga dem i ansiktet så finns det en chans att du gillar det också. Men det är ett ganska krävande spel, mycket tid som går åt etc.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hatar påtvingad coop och idiot AI medhjälpare.

AI:n är inte idioter, de gör sina sysslor väldigt bra och ärligt talat gör de spelet roligare. Man kan dessutom samtala med dem vid speciella bord där man kan ändra deras beteende i strid.

Medlem

Nu när dom har tjänat på det, så kommer dom nog utveckla en ännu bättre fortsätting.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av luftman:

Är spelet värt ett försök? Är sugen på att skaffa det

Gillar du Dark Souls så gillar du nog Dragon's Dogma.

Gillar du att klättra på monster och hugga dem i ansiktet så finns det en chans att du gillar det också. Men det är ett ganska krävande spel, mycket tid som går åt etc.

Vad är bättre, Dark Souls eller Dragons Dogma? Har inte spelat något av dom, men funderar på att köpa något av dom

Medlem
Skrivet av almblad:

Spelet är så jävla skönt... förstår inte varför folk klagar på att det inte finns någon fast travel. Fan det är ett rpg spel, inget jävla railway typhoon

Folk klagar på det för att det är inget roligt med att spring samma sträcka i 20 minuter efter den 3 gången och speciellt inte efter 8+ gånger.

Om du definierar ett RPG med att ha långt att gå hela tiden på samma väg om och om igen så har du och jag väldigt olika definitioner vad som gör ett spel ett bra RPG.

Spelet är kul och hyfsat bra på olika vis och jag förstår att vissa kanske gillar att spela promenad simulatorer men det är en del utav spelet som jag vet att många inte gillar.

Medlem

Det är något särskilt med japansk grafik i jämförelse med vår i väst. Men jag kan inte riktigt sätta fingret på det


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hatar påtvingad coop och idiot AI medhjälpare.

Ähem, idiot AI är ganska dumt att säga. Eftersom att när sina medhjälpare får egenskap av att slåss mot en typ av fiende så kommer dem vara lika värdefulla i striden som en själv. Dem må vara smått korkade tills att dem lär sig hur man slåss mot olika fiender. Då är det riktigt kul att ha dem med sig.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av luftman:

Är spelet värt ett försök? Är sugen på att skaffa det

Gillar du Dark Souls så gillar du nog Dragon's Dogma.

Gillar du att klättra på monster och hugga dem i ansiktet så finns det en chans att du gillar det också. Men det är ett ganska krävande spel, mycket tid som går åt etc.

Vad är bättre, Dark Souls eller Dragons Dogma? Har inte spelat något av dom, men funderar på att köpa något av dom

Det beror helt på vad man gillar. DS är smått klaustrofobiskt medan DD är mer en ljus och klassisk fantasyvärld. Båda spelen kräver att man är vaken under striderna, fast DS ar det mer utmanande av dem. Jag skulle säga att Dark Souls är det bättre spelet. Men det är inte helt rätt att jämföra dem. Så jag rekommenderar att du ser på Gameplay videos och blidar dig en uppfattning om spelen.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av luftman:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av luftman:

Är spelet värt ett försök? Är sugen på att skaffa det

Gillar du Dark Souls så gillar du nog Dragon's Dogma.

Gillar du att klättra på monster och hugga dem i ansiktet så finns det en chans att du gillar det också. Men det är ett ganska krävande spel, mycket tid som går åt etc.

Vad är bättre, Dark Souls eller Dragons Dogma? Har inte spelat något av dom, men funderar på att köpa något av dom

Det beror helt på vad man gillar. DS är smått klaustrofobiskt medan DD är mer en ljus och klassisk fantasyvärld. Båda spelen kräver att man är vaken under striderna, fast DS ar det mer utmanande av dem. Jag skulle säga att Dark Souls är det bättre spelet. Men det är inte helt rätt att jämföra dem. Så jag rekommenderar att du ser på Gameplay videos och blidar dig en uppfattning om spelen.

Dark souls blir nog av när PC-versionen kommer, ska vara busig och tanka hem det (om inte demo finns förstås) och testa det, mest för att se om burken kan köra spelet ordentligt, isåfall blir det nog ett köp!

Medlem

Dragon´s Dogma var ett lysande spel i mitt tycke. Ser gärna en uppföljare. Med mounts!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kanske reabinge. Kanske. Men jag tror att det kan bli att jag väntar in tvåan istället.

Väntar=försöker spela av allt annat jag har och under tiden så hinner de komma ut med en tvåa.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

hoppas att dragon's dogma kommer till PC och isf med en bra port
o inte the usual crap

Medlem
Skrivet av uchibushi:

hoppas att dragon's dogma kommer till PC och isf med en bra port
o inte the usual crap

Hoppas jag med, har dock dålig erfarenhet av Capcoms PC-versioner :/

Medlem

Japp, lär av Dragon's Dogma till uppföljaren. Gör om, gör rätt

1
Skriv svar