Tjeckiska armén invaderar Arma 2 i dag

Robot
Tjeckiska armén invaderar Arma 2 i dag

Dags att pausa Dayz-spelandet ett tag och kolla in vad original-Arma 2 har att bjuda?

#arma-2, #bohemia, #arma2-combined-operations


Medlem
Tjeckiska armén invaderar Arma 2 i dag

Ja det blir väl att skaffa särskilt med tanke på att jag gärna stödjer bohemia

Medlem

Arma 2? Det är väl den där modden till DayZ?

Medlem

Ska lätt införskaffas när det släpps på Steam! Lite tråkigt att JAS 39 Gripen inte är med dock

Medlem

Ooooh, kanske kan implementera lite nya vapen till DayZ då! hehehe XD


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Inaktiv

Kan bli kul att möta en käck tjeck.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Helvete jag har bara arma OA och free

Geeks Gaming
Skrivet av Bojkott:

Ska lätt införskaffas när det släpps på Steam! Lite tråkigt att JAS 39 Gripen inte är med dock

finns svensk mod som heter anrop till arma 2

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Bojkott:

Ska lätt införskaffas när det släpps på Steam! Lite tråkigt att JAS 39 Gripen inte är med dock

finns svensk mod som heter anrop till arma 2

Modden heter SFP (Swedish Forces Pack)
Finns att hämta på anrop
http://anrop.se/news.php

Medlem
Skrivet av woop:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Bojkott:

Ska lätt införskaffas när det släpps på Steam! Lite tråkigt att JAS 39 Gripen inte är med dock

finns svensk mod som heter anrop till arma 2

Modden heter SFP (Swedish Forces Pack)
Finns att hämta på anrop
http://anrop.se/news.php

SFP är en grym mod! Rekommenderas!

Innehåller alla möjliga svenska fordon och vapen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nästan allt som dom själva släpper är crap of doom, det är dom privata mod skaparna som håller spelet i liv. Finns hur mk grymma saker som helst till Arma 2. Men man får vara observant, många som bara kastar ut halvklara mods, Som kan ha blivit kanon bra om lite mera tid hade givits.

Det jag saknar till Arma 2 är väl i det stora hela en stabilare grafik motor. Vid många tillfällen så kan spelet sega ned sig nå så fruktansvärt, dock så vet jag att vissa mods kan ställa till detta. skuggor & View range mm.

Det som är så bra med arma 2 är att det aldrig nästan kan bli samma sak som man gör. Det gäller bara att ha fantasin & tålamod till att scripta rätt & få saker & ting att flyta på. A.I,n blir bättre för varje mod nästan som komr.

Ett bra spel i det stora hela. Men man måste ha tålamod att vänta på bra & stabila mods. Over and Out.

Geeks Gaming

Själv har jag inte kört de så mycket... äger bara Arma 2 delen men tycker över lag inget bra spel. Alla säger att det är super realistiskt. Som anställd inom försvaret... så nej.

Dock är jag lite mer intresserad av Arma 3. Verkar som dom har fixat det mesta som jag tyckte förstörde spelet.

Inaktiv

Spelar ens någon vanliga ArmA2? Jag har försökt spela det men aldrig hittat någon server, enda servers jag hittat är för mods eller så är dom tomma.

Medlem

Tycker Tjeckien borde byta namn till Bohemien. Som i de gamla goda dagarna

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

.. Alla säger att det är super realistiskt. Som anställd inom försvaret... så nej. ...

Vet du om något spel som är mer "realistiskt" än ArmA2?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Själv har jag inte kört de så mycket... äger bara Arma 2 delen men tycker över lag inget bra spel. Alla säger att det är super realistiskt. Som anställd inom försvaret... så nej.

Håller inte med dig riktigt. Enligt mina erfarenheter finns det inte mycket annat (riktat mot privat marknad) som slår OFP/ARMA angående realism. Då menar jag inte SP-delen, den kan vara meckig och skruvad, men en riktigt skön coop med några initierade polare kan vara lika pulshöjande som the real deal. När man har kontroll över egna AI:n och möjlighet att kommunicera utan ordermenyerna så känns det ganska oslagbart vad gäller realism. Därmed inte sagt att det är superrelistiskt, men det slår allt annat där ute.

Tillsammans med alla bra moddar och scenarier som finns därute så blir helheten maximal.

Som fd anställd inom försvaret så ligger detta spel mig varmast om hjärtat. Det finns delar som är ytterst tveksamma (som Ai:n) och tekniska misstag i massor, men känslan...den där känslan att det verkligen gäller något...den finns.

Geeks Gaming
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Jinxswe:

Själv har jag inte kört de så mycket... äger bara Arma 2 delen men tycker över lag inget bra spel. Alla säger att det är super realistiskt. Som anställd inom försvaret... så nej.

Håller inte med dig riktigt. Enligt mina erfarenheter finns det inte mycket annat (riktat mot privat marknad) som slår OFP/ARMA angående realism. Då menar jag inte SP-delen, den kan vara meckig och skruvad, men en riktigt skön coop med några initierade polare kan vara lika pulshöjande som the real deal. När man har kontroll över egna AI:n och möjlighet att kommunicera utan ordermenyerna så känns det ganska oslagbart vad gäller realism. Därmed inte sagt att det är superrelistiskt, men det slår allt annat där ute.

Tillsammans med alla bra moddar och scenarier som finns därute så blir helheten maximal.

Som fd anställd inom försvaret så ligger detta spel mig varmast om hjärtat. Det finns delar som är ytterst tveksamma (som Ai:n) och tekniska misstag i massor, men känslan...den där känslan att det verkligen gäller något...den finns.

Jag vet inte .. men jag tycker AI inte va så himla bra. Ja oo dom använder terrängen bra och skydd. Men när det är typ 2+ av dom så gör dom den ryska stilen och alla går på led.

Och när det kommer till realismen med själva spelet... Ja om man är några stycken som spelar tillsammans ja.... men det är ytterst lite jag får känslan av realism. Ända spelet jag har någonsin känt att WOW detta är verkligen verkligt det är de första Ghost recon (Förutom att det inte fanns ADS) och efter de kommer COD2 med WRAM moden så himla nice.

Sen gillar jag verken vapnen eller hur man siktar i Arma2...

1
Skriv svar