2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler

Medlem

"shootertitlar; sådana passar konsolerna vi har idag."
Man undrar om han provat själ? vilket jäla stolpskott.

PC äger i min spelvärld. Men det beror på att jag inte får flyt med en gamekontroll för konsol. Testade 5 dagar/veckan i 10 mån men inte min grej. Så jag stannar i PC med mus o tangbord.
Är 56 år o nog för gammal för o lära om.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Detta svaret är inte till Cristoph Hartmann utan till kommentarerna här.

1. Grafik betyder mycket. Sen om den är fotorealistisk, the second-coming av Salvador Dahli, eller Super Mario Bros är något som styr upplevelsen och hur du relaterar till den, inte något som absolut avgör hur bra något är.

2. Att dra upp Journey som ett motexempel till Brokeback Mountain (eftersom det är det som står på andra sidan stängslet i det här fallet) är ingen bra idé. Visst framkallar Journey känslor men det kan inte dra upp dilemman eller argumentera för ett mer seriöst ämne.

3. I min mening är det vi behöver inte bara mer kraftfull hårdvara (desto starkare desto mer frihet har skaparna och desto vildare kan deras fantasier sträcka sig, oavsett om det gäller fotorealism eller något annat) utan verktygen för att skapa spel behöver förbättras. För att skapa ett spel krävs oftast betydligt mer tid än det krävs att spela in en film eller skriva en bok. EPIC är på rätt spår med Unreal Engine 4, de utvecklar den med mindre utvecklare i åtanke och skapar mer användarvänliga verktyg för dem att använda.

4. En term vi antingen behöver förvandla meningen av eller ändra på helt är "spel". För mig finns det hur mycket potential som helst i det här mediet men vi hindras konstant av just ordet "game" eller "spel" då det per definition är automatiskt bundet till ordet "underhållning", "lek" och liknande. Min förhoppning är att ordet antingen byts ut eller att vi tillslut lyckas bryta barriären så att ordet i sig inte håller tillbaka kreativiteten. Det finns spel som försöker ta sig utanför ramarna för vad ordet innebär, Journey, Heavy Rain, The Path och Dinner Date är exempel på några av dem. Till och med Naughty Dog försöker ta sig utanför sina egna begränsningar med The Last of Us, låt oss ge applåder till de utvecklare som sträcker sig längre än andra.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

" proximately" Vi får heller inte glömma "räknenissarna" som bromsar utvecklingen väldigt för spelutvecklare som vill ta ut svängarna lite. Visst är kostnader viktigt men vi missar mycket för att vinsten sitter för högt upp på måste listan..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

" proximately" Vi får heller inte glömma "räknenissarna" som bromsar utvecklingen väldigt för spelutvecklare som vill ta ut svängarna lite. Visst är kostnader viktigt men vi missar mycket för att vinsten sitter för högt upp på måste listan..

Jag tänker inte uppskatta deras arbete bara för att de hade kunnat göra något. Men visst är det synd, jag har stor respekt för t.ex Valve som vågar gå som privatföretag och ta de riskerna de gör. Sjukligt mycket pengar på spel där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar