Alan Wake inte längre till pc

Medlem

Lukar valdigt mycket som en dalig ursakt. Det ar ingen norm, men jag spelar mina PC-spel pa en stor TV med en IKEA-kopt laptop lapboard som jag vilar tangentbord och mus pa.

Har dock aldrig haft nagra planer pa att kopa Alan Wake, oavsett vilket format det kommer till. Verkar vara ett spel dar man kanner ett konstant obehag, och det har aldrig varit min grej. Likasa med Bioshock 2, jag slutade spela det efter 15 minuter da det bara kandes obehagligt.

Medlem

So much for the DX10 and quad-core hype :\ Jävligt dålig stil av dom, men MS vill väl sälja fler Xboxar. Hur som helst så påverkar inte detta mitt köp, ja ska ha de.

Inaktiv

Jag førstår inte varfør jag envisas med att besøka FZ's kommentarsektion, jag blir bara mørkrædd varje gång. Ungefær lika mørkrædd jag kommer bli nær jag spelar Alan Wake, oavsett på vilket platform.

Medlem

Så jävla dåligt ursäkt att "det mest lockande sättet att uppleva Alan Wake var på Xbox 360". Varför i helvete görs FPS på konsoler då? Kan de inte bara erkänna att de villa locka till Xbox360 istället för dessa dåliga ursäkter.

Först förstörde de Halo och nu Alan Wake. Värsta är att mina första tanken är "hoppas spelet säljer skitdåligt", men det förtjänar väl inte Remedy egentligen. Aja, vi får väl se.

Skrivet av Mahone:

So much for the DX10 and quad-core hype :\ Jävligt dålig stil av dom, men MS vill väl sälja fler Xboxar. Hur som helst så påverkar inte detta mitt köp, ja ska ha de.

Detta är också så typiskt. De visade upp Quad-core (Intel) och DX10 (Microsoft), men nu är det förlegat och hypen har gjort sitt (pengarna finns på kontot) så då är det ju inte väsentligt att de håller sig till vad de tidigare utlovat.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

även om det inte skulle komma till PC så gråter inte jag, hade bara varit ännu en skitport.

Ja men verkar inte kunna förvänta sig något annat det senaste året verkar det som. ALLT som är ports blir kasst så in i helvet...

Medlem

Fyfan vad less satt och vänta på detta spel till pc,

Inaktiv

Tps på konsol och fps på datorn, så enkelt är det

Medlem

Haha första tecknet på att de själv insett att spelet kommer suga.

Medlem

Sammanfattar jag mig helt enkelt såhär: Fuck you. Inte okej.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Inaktiv

Vad fan är det att bestämma om man sitter i en fotölj framför en tv? Jävligt dåligt att komma med. Klart 360 spelare måste sitta i sin fotölj 5 meter ifrån tv så de inte upplever de 10 fps som sliter ut ögonen på en annan.

Medlem

Nån borde styra upp detta. Tragiskt är vad som händer med PC-spelen nuförtiden.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Men detta är väl inget nytt? Jag har vetat länge att det enbart skulle komma till Xbox360.

Sen är det rakt igenom skitsnack att det handlar om att platformsvalet skulle baseras på "hur spelet är tänkt att upplevas". Hur ett spel väljs att upplevas är individuellt från person till person. Jag personligen har aldrig upplevt ett spel bättre på konsol, utan spel är alltid bättre på PC... enligt MIG. Så länge det inte handlar om en usel port, men det är ju en annan sak.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det här borde väl inte komma som en chock för någon. Remedy har ju länge sagt att det inte utvecklades till PC längre.

Medlem

I can feel the fanboys anger


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Jag skulle aldrig spelat det här 3rd person-spelet ändå ända sen dom ändrade spelet från vad det var från första början.

Släpper dom det till PC trots allt kan jag inte bry mig mindre. Dels för det jag sa ovanför men också för att jag vägrar stödja företag som medvetet skiter i PC:n från första början. Nej, jag lägger min lönepengar på andra spel, ni kan behålla Alan Wake till xbox.
Remedy är nu ett av dom företag som hamnat på min lista av företag som jag aldrig tänker köpa ett enda spel av, oavsett om dom släpper ETT ASCOOLT SPEL TILL PC. Stödjer dom inte min plattform tänker inte jag stödja dom, sån pass disciplin har jag.

Give and take.

Medlem

Det klagas och klagas,
Sony är väl inte ett dugg bättre än MS,
inga Sony spel kommer ju till pc och det är väl supersnålt om något ?

Självklart vill ju MS ha speciella spel till 360 enbart,
tänk själva om dom flesta ps3 spelen hade släppts på pc,
hur många hade köpt ps3 om dom flesta höjdar ps3 spelen hade släppts på pc också ?

Medlem

Undrar när M$ ska inse att de motarbetar sig själva när de mutar spelbolag för att göra spel Xbox-exklusiva
Spelutbudet är snart det enda som hindrar folk från att byta från Windows till andra operativsystem, och spelmotivationen tar snart slut den med


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kanske hade vart det bästa om MS aldrig började göra Xbox,
för i ärlighetens namn så hade jag hellre sett SEGA leva vidare och vart lika stora som Xbox är nu.

Sega, Playstation och Nintendo.
MS kunde fortsatt att hålla sig att göra operativsystem och spel till pc och konsoller.

Shit vad man saknar Sega...

Medlem

Detta är bara ett billigt trick!
Det släpps garanterat efter ett tag till PCn. Varför skulle de kasta bort en en lukrativ marknad?
GTA-IV är ett bra exempel på hur det går till.

De mjölkar ur XBOX marknaden först helt enkelt. När den sedan är mätt blir det PCn.
Risken för piratkopiering på PCn som förstör xbox försäljningen är anledningen till XBox försläpp.

Medlem

Jahopp, ännu ett spel man väntat på som man stängs ute ifrån. Den tackar vi för.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Förrädare!!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Inte så konstigt egentligen.
Varför lägga ned mkt pengar på ett SP äventyr som till stor del laddas ned illegalt?
Förstår dem. Dock inte varför dem ger en sådan diffus förklaring.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Detta är bara ett billigt trick!
Det släpps garanterat efter ett tag till PCn. Varför skulle de kasta bort en en lukrativ marknad?
GTA-IV är ett bra exempel på hur det går till.

De mjölkar ur XBOX marknaden först helt enkelt. När den sedan är mätt blir det PCn.
Risken för piratkopiering på PCn som förstör xbox försäljningen är anledningen till XBox försläpp.

360 är väl hackad sen flera år tillbaka?
aja det är mindre chans för piratkopiering kan jag ge dig och sen tjänar dom såklart mer pengar på att inte behöva göra spelet till olika hårdvara och att dom kan ta 6-700 för spelet istället för 4-500.

Det klagas och klagas,
Sony är väl inte ett dugg bättre än MS,
inga Sony spel kommer ju till pc och det är väl supersnålt om något ?

"Självklart vill ju MS ha speciella spel till 360 enbart, tänk själva om dom flesta ps3 spelen hade släppts på pc, hur många hade köpt ps3 om dom flesta höjdar ps3 spelen hade släppts på pc också ?"

Men det är ju knappast så att spelen utannonseras till PC och PS3 och sedan bara kommer till PS3, det är där hyckleriet ligger.... Sen så har mycket av höjdarspelen på 360 innan kommit till PC också men det händer mer sällan nu dock...

Alan Wake har väl inte direkt varit på min radar så jag lider inte av det. Har väl sett det som ett 360 lir hela tiden. Men påstår dom att folk som spelar 360 på pc monitorer då bör skippa spelet?

mad
Medlem

Lite synd då jag sett fram mot detta spel bra länge.
Blir inget köp om det inte kommer till pc.

Medlem

Now consol fanboys got another reason to mock PC fanboys=/...

Medlem

Bra tänkt, där! Det tjänar ni nog på!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

även om det inte skulle komma till PC så gråter inte jag, hade bara varit ännu en skitport.

+1


signatur

Retro.

Medlem

Tur att man har allt då. Anledningen till det är ju allt exklusivt som släpps till höger och vänster. Gillar ju iofs att spela på konsol, förutom vissa genrer.

Medlem
Skriv svar