In Flames - Bullet Ride

Medlem
In Flames - Bullet Ride

Det är konstigt, hur smaken kan ändras som den gör när man blir äldre, eller bara ändras totalt över en dag. Försökte googla på det, men fick bara upp en massa svar på att dina smaksensorer blir sämre ju äldre du blir. Logiskt. Hur som helst, jag har fått en till "inevitable relapse". Denna gången är det In Flames som jag hela tiden känner ett sug för att lyssna på, även om jag inte gillat dom så mycket innan (har ändock köpt all deras musik). Jag är sådan som person att om jag får korn på en artist eller grupp, så lyssnar jag på dom till oigenkännlighet. En förbannelse kan man säga.

Men det är väl så, att man uppfattar och tar in information annorlunda hela tiden, och behandlar den på ett annat sätt desto mer man utvecklas, antar jag. Ett fint fenomen i vilket fall, att musik eller vilken konst som helst som du inte tyckt om förut, kan börja greppa tag om dig och få en ny mening som den inte haft innan.

För de som undrar, ja, jag tycker att deras tidigare alster är bättre.

#blogg

Medlem
In Flames - Bullet Ride

Känner igen beteendet med att man lyssnar väldigt mycket på vissa artister vissa perioder, antar att det beror på hur man mår för tillfället!

Och ja förövrigt så är allt fram till och med Soundtrack to your escape jäkligt bra, men efter den plattan så blev det sämre.

Medlem

Håller med, finns dock en del bra låtar på Come Clarity, men annars är det de andra skivorna som gäller för mig i alla fall!

1
Skriv svar