Spelare tjänar över 67000 kronor på Diablo III

Medlem

På något sätt stinker denna ide att tjäna pengar i spelet!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

six
Medlem
Skrivet av Droppz:

1. Köp guld from keke farmers eftersom det är mer än ½ billigare. 2. Sälj guldet på RMAH. 3. Profit.

Sjukt nog så fungerar det bra trots att blizz tar 15% och sen tar PP ytterligare 15%! Dock förståss en liten risk att blizzard skulle sätta dit en för det så imo inte värt det för de summor du kan tjäna. Måste som sagt hitta köpare för blizzards dyra guld också så sälja miljarder guld kommer inte vara lätt eller garanterat.

six
Medlem
Skrivet av Droppz:

1. Köp guld from keke farmers eftersom det är mer än ½ billigare. 2. Sälj guldet på RMAH. 3. Profit.

Sjukt nog så fungerar det bra trots att blizz tar 15% och sen tar PP ytterligare 15%! Dock förståss en liten risk att blizzard skulle sätta dit en för det så imo inte värt det för de summor du kan tjäna. Måste som sagt hitta köpare för blizzards dyra guld också så sälja miljarder guld kommer inte vara lätt eller garanterat.

Medlem

67000 kronor betyder ju ingenting utan ett konkret tidsperspektiv.

Vad som är intressant är ju hur mycket tid som har lagts ner för att tjäma denna summa och innan jag ser några siffror som pekar på motsatsen så är jag ytterst tveksam till att timlönen är speciellt rimlig, än mindre att det skulle kunna fungera som heltidsförsörjning.

SE

Medlem

Drog in ungefär 3000kr själv på RMAH, sålde all min barb gear när jag dödat inferno diablo.. kändes meningslöst att fortsätta

Medlem

67000 / (8h*60) = 140:/h dvs en sissådär timlön och det är för någon som troligtvis är grym på spelet .......

Jag jobbar hellre och lirar för SKOJS skull på kvällarna, men kul för honom.

Medlem

Det där är ju en skitsumma om man jämför med ett riktigt arbete. Jag jobbar hellre ute och träffar folk än att sitta framför en skärm hela dagarna för att tjäna pengar.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Förut tänkte jag pröva spelet med tång, men nu vill jag inte ens ta i det med lyftkran. Ingen naturlig känsla alls i spelet va eller är det det?

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

Spelar det dig någon roll? Jag antar att du är skattesmitare och arbetslös, då du knappast skulle stå ut med tanken på att staten tar en del av din inkomst i skatt, samt att en arbetsgivare går vinst på din prestation som anställd.

Tror du killen som arttikeln handlar om är glad för sina 6700 riksdaler, samt tacksam gentemot Blizzard då de tillhandahållit tjänsten som han tjänat dem på samtidigt som han lekt? Eller tror du han är bitter på RMAH för att det låter folk köpa in-game items för riktiga pengar, samt att Blizzard VÅGAR ta en procentuell avgift på hans surt förvärvade pengar?

Nej men för fan, grina på bara. Eeeeeeelaka Blizzard!

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Ja jag är då inte förvånad. Och faktiskt blir jag bara ännu mer opeppad på spelet. Så vad är nya grejen? Att sitta på RMAH och göra deals för att tjäna pengar som en stock broker... vad roligt ha så skoj ekonomistudenter.

Antar att du har ett jäkligt roligt jobb då, eftesom det verkar triumfa att tjäna en extra hacka på att spela fram saker att sälja online

Medlem
Skrivet av Jarhead:

Vänta nu! Du tror att dom måste ha en 15% avgift för att gå +/- 0? Det är en tjänst som inte kostar ett piss. För det första att avgiften är rörlig alltså i % andelar, pekar på att det görs i vinst drivande syfte! I Sverige blev det olagligt 2010 för den så kallade mellanhanden att ta ut en extra avgift på kort köp och då brukade avgiften oftast ligga på 5kr och inte på % belopp (tänk dig att köpa ett par jeans för 800kr och betala 15% extra till affären för kort transaktionen). Om man skulle vilja täcka upp för tjänstens kostnader skulle möjligtvis 5 kr för en transaktion vara rimligt om ens det. Spelar du nät poker tex behöver du inte betala 15% för att få in dina pengar på ditt bank konto!

Och när du tex köper ett par jeans på nätet förväntar du dig att sidan du handlar igenom förmedlar en direktkontakt till en barnarbetare i Asien som kränger dom till dig för 7 kr?

Hur tror DU att världen fungerar egentligen? Suck.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:

Vänta nu! Du tror att dom måste ha en 15% avgift för att gå +/- 0? Det är en tjänst som inte kostar ett piss. För det första att avgiften är rörlig alltså i % andelar, pekar på att det görs i vinst drivande syfte! I Sverige blev det olagligt 2010 för den så kallade mellanhanden att ta ut en extra avgift på kort köp och då brukade avgiften oftast ligga på 5kr och inte på % belopp (tänk dig att köpa ett par jeans för 800kr och betala 15% extra till affären för kort transaktionen). Om man skulle vilja täcka upp för tjänstens kostnader skulle möjligtvis 5 kr för en transaktion vara rimligt om ens det. Spelar du nät poker tex behöver du inte betala 15% för att få in dina pengar på ditt bank konto!

Och när du tex köper ett par jeans på nätet förväntar du dig att sidan du handlar igenom förmedlar en direktkontakt till en barnarbetare i Asien som kränger dom till dig för 7 kr?

Hur tror DU att världen fungerar egentligen? Suck.

¨Bli inte sur på han .. han kommer inse det en dag, precis som alla andra har gjort : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag förstår att man vill sälja men vem fan vill köpa egentligen? :S

Du lär tänka på att AH är som en loppmarknad. Ovetande slänger folk ut items för grymt låga priser när det egentligen ska vara flera gånger högre.

En liten uppoffring kan skapa det största säljet!

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det där är ju en skitsumma om man jämför med ett riktigt arbete. Jag jobbar hellre ute och träffar folk än att sitta framför en skärm hela dagarna för att tjäna pengar.

67000 på två månader är ändå inte fy skam, en nätt månadslön på 33500kr rakt ner i fickan, för den summan skulle jag mer än gärna sitta och gamea åtta timmar om dagen.

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av Kimpur:

Det där är ju en skitsumma om man jämför med ett riktigt arbete. Jag jobbar hellre ute och träffar folk än att sitta framför en skärm hela dagarna för att tjäna pengar.

67000 på två månader är ändå inte fy skam, en nätt månadslön på 33500kr rakt ner i fickan, för den summan skulle jag mer än gärna sitta och gamea åtta timmar om dagen.

Det står inget om hur länge han spelat, men jag antog att det var från släppdatum.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Låter som en dålig marknadsföringskampanj "Olle vann 10 Miljoner på WoWpoker", "Spela D3, bli miljonär utan ansträngning". Som med alla pyramidspel är det bara de i toppen som tjänar på det, Blizzard och regerande Kinesiska farmare.
Vanliga svenssons plöjer ner hundratals timmar i jakt på profit och i bästa fall kan de tjäna lite pengar, men på samma tid kunde de ha dragit in flera tusen på ett extrajobb istället. Finns inga genvägar till rikedom, förutom att utnyttja andras girighet.

Medlem

Låter som en klok snubbe, han är ju uppenbarligen inte dum.
Hans utlåtande om valuta och pay2win håller jag med om i alla aspekter.

Sen tror jag inte att killen endast har farmat alla dessa speltimmar, han har nog köpt och sålt en hel del på AH med.
Sen finns det ju andra aspekter, så som att crafta som går att tjäna grova mängder guld / bra items på. Till saken hör även att ju mer guld han har att röra sig med, desto mer kan han tjäna.

Medlem

Killen är ju blåst. Han har ju uppenbarligen talang och intresse av att tjäna pengar.

Hade han lagt samma tid på att sätta sig in i vad som är vad och vad som är rätt för marknaden på aktiemarknaden så hade han tjänat miljoner nu.

Den enda som tjänar på detta egentligen är Blizzard. Vilket inte är fel. det är deras jobb.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

Spelar det dig någon roll? Jag antar att du är skattesmitare och arbetslös, då du knappast skulle stå ut med tanken på att staten tar en del av din inkomst i skatt, samt att en arbetsgivare går vinst på din prestation som anställd.

Tror du killen som arttikeln handlar om är glad för sina 6700 riksdaler, samt tacksam gentemot Blizzard då de tillhandahållit tjänsten som han tjänat dem på samtidigt som han lekt? Eller tror du han är bitter på RMAH för att det låter folk köpa in-game items för riktiga pengar, samt att Blizzard VÅGAR ta en procentuell avgift på hans surt förvärvade pengar?

Nej men för fan, grina på bara. Eeeeeeelaka Blizzard!

Skulle aldrig smita skatt och är student... Jag ser inte det här ur en vinst driven individs perspektiv, utan försöker se det ur ett större perspektiv, att betala skatt till staten som i den bästa av världar återger skatten i form av infrastruktur ,jobb och välfärd har aldrig varit ett problem för mig. Blizzard är däremot ett storföretag som gör en jättevinst det är en ganska stor skillnad.


signatur

Mohawk

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:

Vänta nu! Du tror att dom måste ha en 15% avgift för att gå +/- 0? Det är en tjänst som inte kostar ett piss. För det första att avgiften är rörlig alltså i % andelar, pekar på att det görs i vinst drivande syfte! I Sverige blev det olagligt 2010 för den så kallade mellanhanden att ta ut en extra avgift på kort köp och då brukade avgiften oftast ligga på 5kr och inte på % belopp (tänk dig att köpa ett par jeans för 800kr och betala 15% extra till affären för kort transaktionen). Om man skulle vilja täcka upp för tjänstens kostnader skulle möjligtvis 5 kr för en transaktion vara rimligt om ens det. Spelar du nät poker tex behöver du inte betala 15% för att få in dina pengar på ditt bank konto!

Och när du tex köper ett par jeans på nätet förväntar du dig att sidan du handlar igenom förmedlar en direktkontakt till en barnarbetare i Asien som kränger dom till dig för 7 kr?

Hur tror DU att världen fungerar egentligen? Suck.

Fungerar verkligen världen? Euro krisen? /2008/2009 krashen?


signatur

Mohawk

Medlem

PR-trick av Blizzard för att locka spelare tillbaka...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

Spelar det dig någon roll? Jag antar att du är skattesmitare och arbetslös, då du knappast skulle stå ut med tanken på att staten tar en del av din inkomst i skatt, samt att en arbetsgivare går vinst på din prestation som anställd.

Tror du killen som arttikeln handlar om är glad för sina 6700 riksdaler, samt tacksam gentemot Blizzard då de tillhandahållit tjänsten som han tjänat dem på samtidigt som han lekt? Eller tror du han är bitter på RMAH för att det låter folk köpa in-game items för riktiga pengar, samt att Blizzard VÅGAR ta en procentuell avgift på hans surt förvärvade pengar?

Nej men för fan, grina på bara. Eeeeeeelaka Blizzard!

Skulle aldrig smita skatt och är student... Jag ser inte det här ur en vinst driven individs perspektiv, utan försöker se det ur ett större perspektiv, att betala skatt till staten som i den bästa av världar återger skatten i form av infrastruktur ,jobb och välfärd har aldrig varit ett problem för mig. Blizzard är däremot ett storföretag som gör en jättevinst det är en ganska stor skillnad.

Det ända jag velat lyfta fram i denna tråden är att, Blizzard försöker skapa guldrush syndrom, sätta 67000kr killen i ett skylt fönster, att majoriteten av spelare självklart kommer gå back på sin trade spelar inte blizzard någon roll för kollektivt tar dom 15% av alla pengar som förs in i auction house!


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av eagiz:

Började sälja grejer för några dagar sedan och har väl dragit in runt 60 kr. Inte mycket pengar men som student är det inte helt fel att syssla med när man kollar på en serie på en annan skärm.

Här ansöker du om F-Skatt:
http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/e-tjanster/reg...

Hur moms och sådant fungerar på detta får du fråga skatteverket.

Medlem

Antagligen har han väl dock "spelat ah" till större delen och inte farmat items.

Det är klart att det fungerar om man har lite talang och tid för det, men många tycker inte att det är speciellt roligt.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

Spelar det dig någon roll? Jag antar att du är skattesmitare och arbetslös, då du knappast skulle stå ut med tanken på att staten tar en del av din inkomst i skatt, samt att en arbetsgivare går vinst på din prestation som anställd.

Tror du killen som arttikeln handlar om är glad för sina 6700 riksdaler, samt tacksam gentemot Blizzard då de tillhandahållit tjänsten som han tjänat dem på samtidigt som han lekt? Eller tror du han är bitter på RMAH för att det låter folk köpa in-game items för riktiga pengar, samt att Blizzard VÅGAR ta en procentuell avgift på hans surt förvärvade pengar?

Nej men för fan, grina på bara. Eeeeeeelaka Blizzard!

Skulle aldrig smita skatt och är student... Jag ser inte det här ur en vinst driven individs perspektiv, utan försöker se det ur ett större perspektiv, att betala skatt till staten som i den bästa av världar återger skatten i form av infrastruktur ,jobb och välfärd har aldrig varit ett problem för mig. Blizzard är däremot ett storföretag som gör en jättevinst det är en ganska stor skillnad.

Det ända jag velat lyfta fram i denna tråden är att, Blizzard försöker skapa guldrush syndrom, sätta 67000kr killen i ett skylt fönster, att majoriteten av spelare självklart kommer gå back på sin trade spelar inte blizzard någon roll för kollektivt tar dom 15% av alla pengar som förs in i auction house!

Har du ens någon som helst aning om vad Blizzard gör vid sidan om spelen eller kommer all din information från FZ.se eller? Låt mig visa hur good guy Blizzard funkar till skillnad mot många andra företag:

1. Det var han som privatperson som gick fram med den här informationen, inte Blizzard.

2. http://us.blizzard.com/store/details.xml?id=1100001530 (In 2011, the Cenarion Hatchling enabled World of Warcraft players to raise over $1,900,000 in support of the American Red Cross's Japan Earthquake and Pacific Tsunami relief efforts. Though the charity window on this pet has closed, the Cenarion Hatchling can still be purchased normally. Keep an eye on www.worldofwarcraft.com for announcements on future charity pets.)

3. http://us.blizzard.com/en-us/company/charity-auction/

4. http://www.shacknews.com/article/68349/blizzard-donates-800k-...

5. http://www.cnet.com.au/good-guy-blizzard-to-help-aussie-diabl...

Och för att svara på din tidigare fråga, nej jag jobbar inte för Blizzard. Frågan är om du inte GJORT det och fått sparken för din otroligt dåliga inställning till saker och ting?...

Medlem

Det äcklar mig hur spelföretag och framförallt spelarna beter sig på dagens spelmarknad. En gång i tiden ägde man sina spel och de släpptes som en färdig produkt. Idag 'hyr' man spel där man måste betala extra för att få något som bör ha varit tillgängligt från första början. Nu går utvecklarna ifrån DLC och börjar håva in pengar på subscriptions och RHAM cuts som knappt ger någon som helst fördel för spelarna. Spelare idag betalar mer för mindre och ni som försvarar företagens giriga ställning hjälper till att förstöra spelbranchen.

Medlem

Jag är nöjd över de 150 euro jag lyckades på ut från mina items.


signatur

Haaf life

Avstängd

Jag misstänker att det går mycket snabbare att få ihop pengar om man köper items som är för lågt prissatta och säljer dem tillbaka för rätt summa.

Sen så kan du ju köpa och sälja saker mellan RMAH och AH och på så sätt flytta dina riktiga pengar mellan dina guldpengar.

Det kan ju även vara så att han har köpt guld för att få en bra startsumma att bygga ifrån.

Tror också att det huvudsakligen gäller att få ett bra grepp om pengars och items värde i spelet, och en hel del excel.

Inaktiv
Skrivet av Hanga:

Det äcklar mig hur spelföretag och framförallt spelarna beter sig på dagens spelmarknad. En gång i tiden ägde man sina spel och de släpptes som en färdig produkt. Idag 'hyr' man spel där man måste betala extra för att få något som bör ha varit tillgängligt från första början. Nu går utvecklarna ifrån DLC och börjar håva in pengar på subscriptions och RHAM cuts som knappt ger någon som helst fördel för spelarna. Spelare idag betalar mer för mindre och ni som försvarar företagens giriga ställning hjälper till att förstöra spelbranchen.

Precis känns som alla är på företagens sida nu förtiden. Låter på folk som att man ska vara "tacksam" gjort D3 största skitspelet!


signatur

Mohawk

Inaktiv
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Cnopt:

Sålde en Crossbow för 250 euro för ca 2 veckor sedan, var inte helt fel. Förutom det har det mest varit små summor som 10-15 euros per item ett par gånger.

hur mycket tog blizzard ut av affären?

Spelar det dig någon roll? Jag antar att du är skattesmitare och arbetslös, då du knappast skulle stå ut med tanken på att staten tar en del av din inkomst i skatt, samt att en arbetsgivare går vinst på din prestation som anställd.

Tror du killen som arttikeln handlar om är glad för sina 6700 riksdaler, samt tacksam gentemot Blizzard då de tillhandahållit tjänsten som han tjänat dem på samtidigt som han lekt? Eller tror du han är bitter på RMAH för att det låter folk köpa in-game items för riktiga pengar, samt att Blizzard VÅGAR ta en procentuell avgift på hans surt förvärvade pengar?

Nej men för fan, grina på bara. Eeeeeeelaka Blizzard!

Skulle aldrig smita skatt och är student... Jag ser inte det här ur en vinst driven individs perspektiv, utan försöker se det ur ett större perspektiv, att betala skatt till staten som i den bästa av världar återger skatten i form av infrastruktur ,jobb och välfärd har aldrig varit ett problem för mig. Blizzard är däremot ett storföretag som gör en jättevinst det är en ganska stor skillnad.

Det ända jag velat lyfta fram i denna tråden är att, Blizzard försöker skapa guldrush syndrom, sätta 67000kr killen i ett skylt fönster, att majoriteten av spelare självklart kommer gå back på sin trade spelar inte blizzard någon roll för kollektivt tar dom 15% av alla pengar som förs in i auction house!

Har du ens någon som helst aning om vad Blizzard gör vid sidan om spelen eller kommer all din information från FZ.se eller? Låt mig visa hur good guy Blizzard funkar till skillnad mot många andra företag:

1. Det var han som privatperson som gick fram med den här informationen, inte Blizzard.

2. http://us.blizzard.com/store/details.xml?id=1100001530 (In 2011, the Cenarion Hatchling enabled World of Warcraft players to raise over $1,900,000 in support of the American Red Cross's Japan Earthquake and Pacific Tsunami relief efforts. Though the charity window on this pet has closed, the Cenarion Hatchling can still be purchased normally. Keep an eye on www.worldofwarcraft.com for announcements on future charity pets.)

3. http://us.blizzard.com/en-us/company/charity-auction/

4. http://www.shacknews.com/article/68349/blizzard-donates-800k-...

5. http://www.cnet.com.au/good-guy-blizzard-to-help-aussie-diabl...

Och för att svara på din tidigare fråga, nej jag jobbar inte för Blizzard. Frågan är om du inte GJORT det och fått sparken för din otroligt dåliga inställning till saker och ting?...

Dom flesta storföretagen kör någon sorts välgörenhets kampanj! Pengarna dom lägger på att sminka upp sina fasad för lättlurade ignoranta fans är en droppe i havet. Blizzard ägs inte längre av dom som gjrode fantastiska starcraft warcraft 3 och Wow original! Det ägs av Vivendi, som äger NBC, Universal Entertainment, NBC universa. Dom äger en enorm del av nöjes industrin! Dom försöker Roffa åt sig ännu mer? Idag ser vi merges i alla branscher och spel branschen är en jag hållt kär sen jag var liten, en av dom mest innovativa och framåtskridande brancsherna dom senaste 20 åren men sen hollywood monstrerna satt sina klor i stora delar av branschen har vi sett en hämning av ny utvecklingen, man släpper repris på repris på COD som till en början var grymt, man släpper battlefield 3 som inte är långt ifrån BFC2 med 1 års mellanrum. BLizzard har släppt både sc2 och d3 sen dess. Båda har större namn en dom förtjänar och lever på det gammla varumärkets meriter. Tacka gud att det finns fristående utvecklare fortfarande som TRIPWIRE (Red orchestra skaparna) och ArenaNet (guildwars skapades av gammla blizzard avhoppare) som faktiskt inte är en del av dessa monster koncerner, som har fria händer när dom utvecklar och inte gör cod efter en bestämd mall för att tjäna pengar. Men tyvärr är det svårt för lite mindre spelstudios att hålla sig kvar, trots att dom gör bäst spel så kan dom lätt sållas ut eftersom dom inte har samma reklam budget, samtidigt som många säljer sig pga av bristande ekonomi. Vill vi ha 2 spelföretag som gör alla spel i framtiden? Skulle inte tro det, jag är stark motståndare till blizzard idag från att ha varit ett jättefan, men det är ju som sagt inte samma företag längre, det styrs på hollywood basis.//P.S Nej jag är ingen sparkad blizzard programmerare jag är bara ett riktigt fan, och som fan ser jag det lite som en skyldighet att anmärka när något är dåligt också, inte bara hålla med och hurra!


signatur

Mohawk

Skriv svar