Teknikuppvisning från Crysis 3 i CryEngine 3

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Nä du, det var inte ett dugg svårt att hitta. Titta efter saker som i verkligheten är runda så ser du att de är typ åttakantiga. "unlimited detail" är lååångt mycket mer detaljrikt än detta.

U.D. är förmodligen bluff.

Varför skulle det vara en bluff? Det är en helt annan teknik som inte ens bygger på polygoner.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Kvaliteten har ju varit fenomenal på så gott som allt de släppt förutom Crysis 2 som var riktigt själlöst. Ser inte hur man kan döma varken Farcry eller Crysis 1 som uselt kvalitativa spel. Men som du sa, det krävs ju att man gillar stilen för att uppskatta spelen. Dock tycker jag det är lite orättvist att säga att de tidigare spelen var usla, i alla fall om ettan.

Farcry har jag inget att säga till om, då jag bara spelat Farcry 2 (som ju var lite sisådär men vad jag förstått var det från en annan studio, så det är väl inte så relevant). Sen vet jag att många gillar Crysis 1 och Warhead men jag tyckte snarare "njaaaääääääeeeeeaaaa?"

Jag såg potentialen, men jag fastnade inte för det personligen. Som jag minns det tyckte jag första halvan av första spelet (När man slåss mot mänskliga fiender) var omväxlande riktigt kul, medans andra halvan (alien delen) var riktigt...botten. Tvåan har jag inte spelat klart än....

Skulle nog inte säga att Crysis har varit usla spel (tror inte jag sagt det??) men jag är nog inte villig att påstå att jag tyckte de var speciellt bra heller. My verdict: Okay, bit overhyped, but pretty!

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Säger det jag sagt tidigare, 1080p pliiix fz

1080p: https://www.youtube.com/watch?v=Y0ffBZI5PpM

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Slutbossen:

Banne mig på tiden att grafiken tar ett rejält kliv i rätt riktning. Ser fram emot när denna och den nya Unreal engine blir standard.

Skyrim skulle ha sett ut så här.

Tesselering och displacement mapping, volymetriska effekter, 15000+ polygoner per karaktär, 2048x2048-texturer och 10000 partiklar i varje partikeleffekt är bara några saker som skulle ha gjort Skyrim till en hårdvarudräpare.
I ett open-world (någorlunda iaf) spel funkar inte detta, då allt detta leder till fler s.k "draw calls", vilket alltså står för varje sak motorn måste ladda in i bild.

Man måste skala grafiken efter hur mycket som visas på skärmen samtidigt, och ju fler krävande funktioner desto mer måste datorn arbeta för att rendera allt detta. Och sist jag kollade är det fler saker på skärmen samtidigt i Skyrim än i Crysis, p.g.a view distance och den öppna spelvärlden.

Har läst lite om PCns problem med draw calls, verkar dock inte vara något problem på konsolerna(vars komponenter dock är för svaga för att kunna dra nytta av det)

Förhoppningsvis är det något som kommer fixas i DX12 och nya versionen av OpenGL. Ifall det fixas först i ett nytt API kommer det ju dock ta tid innan API:t börjar utnyttjas.

Medlem
Skrivet av Exaby1e:
Skrivet av aeqvist:

Tycker att FZ kan länka om de inte lyckas visa en högupplöst film. Ganska viktigt med upplösning när det gäller såna här saker.

signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Ladda ner 1080p okomprimerad (350mb) länk längst ner på sidan:

http://www.crydev.net/newspage.php?news=96177&sid=f658e1bd11f...

Medlem

Grodan är halva systemkravet.

Medlem

Strunta i Crysis 3 och ge mig Timesplitters 4.

signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Riktigt snyggt detta! Fåglar och fjärilar får dom nog finslipa på ett tag till dock, för de såg för jävliga ut i rörelse.

Inaktiv

fan vad trött jag är på techdemos. Det slutar ändå med att spelen får en tiondel av vad dom visar , eller ens det. Dom här hade iaf båda fötterna på jorden i sin techdemo.
Till alla andra som gör techdemos: fäll ner pungen och landa

Medlem
Skrivet av Gnasty:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Nä du, det var inte ett dugg svårt att hitta. Titta efter saker som i verkligheten är runda så ser du att de är typ åttakantiga. "unlimited detail" är lååångt mycket mer detaljrikt än detta.

U.D. är förmodligen bluff.

Varför skulle det vara en bluff? Det är en helt annan teknik som inte ens bygger på polygoner.

http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Exaby1e:
Skrivet av aeqvist:

Tycker att FZ kan länka om de inte lyckas visa en högupplöst film. Ganska viktigt med upplösning när det gäller såna här saker.

Lite det jag menar, antingen länka eller ha det direkt på sidan, tycker jag faktiskt man borde kunna ha som krav 2012

12
Skriv svar