Medlem
RTS?

Om någon hade frågat mig vilken genre i spel jag känner mig mest hemma i, så hade jag svarat innan den personen hade hunnit blinka. FPS är jag uppväxt med, och är fortfarande en av de absolut roligaste spelformerna, trots genrens slentrianmässiga rundgång. På senare tid har jag, som så många andra före mig, dykt in i MMO-världen och trivts väldigt bra.

Idag dock, när jag jag loggade in på Steam fick jag se att Tropico 4 var grovt rabatterat, och kände genast ett sug för strategiskt tänkande. Under en lång tidsperiod har jag avverkat klassiker som Age of Empires (1-3), Homeworld (1-2), Heroes of Might and Magic 3, Starcraft och Sins of a Solar Empire. Detta har jag gjort utan att riktigt ta till mig det taktiska tänkande som man kanske borde ha, utan snarare kört med "brute force"-taktik.

Är detta mitt första kliv in i den mer tålmodiga, eftertänksamma spelvärlden? Vi får la se.

#blogg

Medlem
RTS?

DAWN OF WAR 2! Där behövs spelare! Join usssss!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag rekommenderar Dawn of War 2, Company of Heroes, World in Conflict, Civilization IV (eller V), samt Shogun 2.

De är alla underbara spel.

Medlem

Själv skulle jag utan tvekan säga plattformare, såväl 2D som 3D

Samma här, gillar mest FPS-spel. Det finns visserligen många andra varianter, men det var FPS som drog in mig i det mörka hålet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tredjepersonsskjutare började mitt spelande med.

Inaktiv

Själv så ska jag börja komma in i Dawn of War 2 igen, lirade vid release men sen så la jag av. Köpte Retribution för ett tag sedan och ska ta tag i det nu.

Medlem

Tack för tipsen! Jag gillar Warhammer-universumet (baserat på mina upplevelser i Space Marine), så jag kan absolut ge Dawn of War 2 ett försök. Civilazation spelen ser rätt avancerade ut, hur är inlärningskurvan på de spelen? Samma sak med Total War/Shogun.

Company of Heroes och World in Conflict ser bra ut. Synd att jag inte kom på det här under Steam-rean.

Skrivet av 73mpl4R:

Tack för tipsen! Jag gillar Warhammer-universumet (baserat på mina upplevelser i Space Marine), så jag kan absolut ge Dawn of War 2 ett försök. Civilazation spelen ser rätt avancerade ut, hur är inlärningskurvan på de spelen? Samma sak med Total War/Shogun.

Company of Heroes och World in Conflict ser bra ut. Synd att jag inte kom på det här under Steam-rean.

Det blir säkert en höst-rea om jag känner Gabe.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Tack för tipsen! Jag gillar Warhammer-universumet (baserat på mina upplevelser i Space Marine), så jag kan absolut ge Dawn of War 2 ett försök. Civilazation spelen ser rätt avancerade ut, hur är inlärningskurvan på de spelen? Samma sak med Total War/Shogun.

Company of Heroes och World in Conflict ser bra ut. Synd att jag inte kom på det här under Steam-rean.

Det blir säkert en höst-rea om jag känner Gabe.

Sant. Det brukar vara mindre reor på hösten och våren. Gotta love Gabe

Medlem

Ifall någon gillar lite mer äldre RTS med vad jag anser är en fin unik touch so testa Warrior Kings finns på GamersGate.

Annars är det dem som man alltid ser på alla RTS trådar.. Jag rekommenderar dock Age of Empires Online för att gameplay'n är riktigt kul..

1
Skriv svar