Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Medlem

Skitspel. Roligt att det går att köpa på steam nu också, EA som bara skulle sälja sina titlar på origin.

Medlem
Skrivet av Deli:

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

Skojar du?

Pansarknekt

Varför är bristande reklamkampanj en anledning till att ni skriver i denna tråden? Köper ni endast spel som marknadsförs starkt? Jag har dessutom sett mycket TSW reklam både på nätet och i tidningar osv.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sen när gick det bra för Funcoms MMO-titlar? Dom satsar ju allt på grafiken och pga det så får gameplay lida.

Ja nu är det ju inte ett "fult" spel på så sätt... men så märkvärdigt är det inte! GW2 t ex är ju snyggt det med och kostar bara inköp... För min del som bara spelar i perioder beroende på skiftjobb och barn så är det ju öken med månads pröjs... så en stor blomma till GW2 folket!

Annars gillade jag Secret World och hade med glädje köpt det på samma villkor..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Jag testade detta spelet på gratishelgen som var förra veckan och jag måste säga att det är ett fantastiskt spel. Det är synd att inte så många verkar uppskatta denna (o)slipade diamant.

Uppdrag som utmanar din förmåga att lösa problem, till stor del mognare spelare jämfört med många andra MMO's och framförallt ett spel som fokuserar på resan. Jag själv upptäckte 1 bugg under gratishelgen men det finns säkert fler där ute.

Vad jag vill förmedla kring denna storm av "skit spel"-kommentarer är, letar du efter ett MMO med grym atmosfär, intellektuellt utmanande uppdrag och mestadels mogna spelare, då är detta spelet för dig. Det är en resa du inte kommer att glömma.

Medlem

Jag började spela TSW förra helgen och har bara kommit igenom ca 1/3 av spelet. Så jag kan inte säga något om endgame eller pvp. Men det jag har spelat tycker jag är bättre än något MMO som jag någonsin har spelat.

Däremot passar det nog inte för alla. Vilket har gjort att det har fått lägre omdöme av en del. De verkar har ändrats en del sedan release eftersom många klagar på saker som jag inte alls känner igen.

Jag förstår mig inte på folk som hela tiden vill ha F2P och vägrar att köpa saker för pengar till dem. Däremot gillar jag inte pay to win. Men hur förväntar sig folk att spelet ska kunna få in utvecklingskostnaden och vidareutveckla spelet om ingen betalar?

Personligen tycker jag att ca 100 kr i månaden löjligt lite för hur mycket man kan spela när man väl är aktivt. Däremot om man bara loggar in ibland så kan det kännas fel. Och det kan hindra att folk kommer tillbaka efter en paus.

Medlem
Skrivet av Deli:

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

Men herregud människa, ser du vad du skriver? "Spel för intelligenta" Nej, det är det bannemig inte. Klicka på fienden. Klicka på förmåga. Rinse and repeat. I R TEH SMRT~


signatur

I drank what?

Medlem

Det är precis det här som är poängen med att ha faktiska siffror att gå på innan man slänger ur sig bergsäkra uttalanden.

Tänker på alla kommentarer i denna tråd där vissa var så otroligt säkra på att den gratishelg Funcom erbjöd inte alls kunde vara en indikation på att det kanske inte gick så bra.

Hur mycket man än hävdade att man inte har någonting emot spelet i sig självt, utan enbart var skeptisk till prenumerationsmodellen som sådan, så hjälpte det föga mot de fanboys (även om de hävdar att de inte är det) som blint ser kritik mot betalningsmodellen som ett påhopp på själva TSW.

Jag säger som jag sagt förut: SWTOR är nu klart för att gå F2P ganska kort efter release, det är inte alls osannolikt att TSW gör detsamma ganska snart också (gissar på om 6-12 månader), i synnerhet med tanke på dessa nya siffror.

Personligen så tror jag att detta är bra för TSW och jag kommer definitivt att spela det som F2P, eftersom det onekligen är ett väldigt intressant och annorlunda MMO på många sätt.

Jag gissar att de får fler spelare på det sättet och kommer att tjäna på det i längden. Framför allt så kanske det kan få TSW att överleva längre, vilket ju borde vara i allas intresse, speciellt för de som verkligen gillar spelet.

Återigen, jag är enbart kritisk mot själva prenumerationsmodellen och tror att det kommer vara extremt svårt för ALLA nya MMO's som släpps att försöka ta en månadsavgift. Det är INGET ont sagt om spelet i sig, det är själva betalningsmodellen som blivit omodern och utagerad.

SE

Medlem

kingsmouth var kul sen var det samma skit hela vägen till slutet, snålt endgame content och Pvpn var ju rena skämtet!

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Deli:

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

Men herregud människa, ser du vad du skriver? "Spel för intelligenta" Nej, det är det bannemig inte. Klicka på fienden. Klicka på förmåga. Rinse and repeat. I R TEH SMRT~

Det är ett MMO och spelas till stor del som ett sådant, men investigation questen är nått fräscht i MMO genren och påminner en del om point & and click spelens problemlösning made MMO, dessa har fått spelare att tolka och lösa bland annat morse, binära tal och använda chiffer. Om man inte klarar av dessa puzzel eller inte tycker problemlösning är roligt och kollar upp lösningen online blir det inte så roligt. så jag tycker nog att spelet gynnar allmänbildade och intelligenta människor.
Självklart kan man ogilla spelet av andra anledningar och att man inte gillar det betyder inte på nått sätt att man inte är smart. Spelet är inte på nått sätt perfekt men det är nog det MMO som jag har haft mest positiva reaktioner till när jag spelat det sedan EVE

Inaktiv

Enda MMOs jag ens bryr mig om att prova nuförtiden är F2P titlar. Dom man måste betala för verkar ändå mest bara vara för hardcore raiders. Fast med det sagt så ska det mycket till även för en F2P titel att locka.

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Hannu:

F2P á Guild wars så ska dom se att det säkert ökar.

Håller med Ztreek, betal MMOn är påväg bort.

NOG att GW var F2P och att GW2 blir det, men B2P däremot.......håll isär begreppen.....

Det var givetvis det jag syftade på. B2P ska det vara.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sen när gick det bra för Funcoms MMO-titlar? Dom satsar ju allt på grafiken och pga det så får gameplay lida.

och om singleplayer hade varit mer focuserat så hade dlc utbudet luktat elefant. troll ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Spelet finns på steam? Avvakta 1-2mån för köpläge i aktien den som orkar ligga lång 2-4år.

Medlem

Det är absolut värt varenda öre.
Det är ett lysande spel med massor av innovation på alla plan..

Ni gratislirare, ni som säger att ni inte lirar ett spel om det inte är FTP eller BTP..
Titta på de existerande spelen som skapats som FTP spel o ta och jämför , då menar jag inte spel som haft månadskostnad och sen blivit FTP utan de som skapats så från början. De flesta är antagligen skapade på "löpande band" i någon koreansk källare.

Visst ..GW2 är väl undantaget som bekräftar regeln, men jag tror att om man kollar även här ser man en stor skillnad, dålig personlig story, små billiga "dynamic events" etc. Spelet kostar mellan 400-600, men det har en online store vilket jag tror de allra flesta spelare kommer att handla från vid någon tidpunkt.

Spel är inte gratis, någonstans måste man ta in pengarna..Om inte i månadskostnad så på andra sätt..Billigare omkostnader för spelet gör det möjligt att producera ett spel som näst intill är gratis. Titta på alla skräp spel till Facebook tex.

Den nya marknaden för MMO's är om inte annat ett tecken på att spelar har blivit yngre, man har lite eller inga pengar alls. Man tankar betor o gratis lir samt torenter på Skyrim.

Ska högkvalite spel försvinna och ersättas av billigt skräp ?

123
Skriv svar