S:Nvidia Geforce 7950GX2 (1GB)

Medlem
S:Nvidia Geforce 7950GX2 (1GB)

Tänkte sälja mitt grafikkort 7950GX2 (1GB)

Kortet funkar utmärkt och har inte haft några problem med det! Jag köpte det för ett år sedan för 6000Kr, skulle kunna tänka mig omkring 3800Kr för det nu.

Kom gärna med bud! [OBS! SERIÖSA]

Okej, tillbax till kortets styrka:

Det är lite fabriksklockat så det kläms ut ännu lite mer styrka.

Egenskap Värde
Klockfrekvens (GPU) 2 x 500 MHz (1,2Ghz)
Minnesfrekvens 2 x 1200 MHz (2,4Ghz)
Minnesmängd 2 x 512 MB (1GB, bra för höga upplösningar.
Pixelkanaler 2 x 24 (48)
Vertexkanaler 2 x 8 (16)

Har testat det på Valves Orange Box spel, allt går på MAX med flytande resultat, Crysis MP Betan fick sig även ett test på detta kort och till min stora förvåning så gjorde kortet skitbra ifrån sig på omkring Medium, Max settings på Crysis.


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

Lycka till att få 3800 för det när ett 8800GTS kostar mindre. xD

Vila i frid

Använd K:, S: eller B: i topic tack.

Ändrat.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Ne nu säljer ja det för 2700KR ( och det är ett bra pris... tro inte att jag ger bort detta kort för mindre än det, bara för att dem nya Dx10 korten finns. Ja vet att det är så att alla vill ju självklart ha DX10 helst, men om man anser att inte vilja ha ett Dx10 kort men ett snabbt Dx9 kort så varför inte detta?) Har nu testat det på Crysis demot som kom häromdan, fick 30-36 FPS på blandat high och med settings, ganska bra för att vara ett äldre kort


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

Kebban8 , grejen är att ett 7950GX2 är gammalt och har inte en chans idag imot kort som är _billigare_ än 2700kr.
att det var dyrt förr gör det inte mera värt idag, tyvärr.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag fick Ca 2400 för mitt o det var ett halvår sedan.
Så byt 2:an mot en 1:a ett så kanske du får det sålt, alltså 1700Kr Mer är det inte värt idag och priserna faller hela tiden, just nu får man ett 8800GT för Ca 2200Kr o det presterar bra mycket bättre och har stöd för DX 10 villket GX2 INTE har...
Sorgligt men sant. :\

/Homer_S

1
Skriv svar