Stresstesta Guild Wars 2 ikväll – igen

Robot
Stresstesta Guild Wars 2 ikväll – igen

Ikväll kan du vara med och utsätta ArenaNets servrar för hårt tryck.

#nyhetstips, #guild-wars-2, #arenanet


Medlem
Stresstesta Guild Wars 2 ikväll – igen

Känns bra att de gör såhär, hoppas de fortsätter att pressa login-servrarna tills det är redo för launch, så man slipper problem som de man hade med Diablo 3.

Hoppas bara folk förstår att det är just login-servrarna och lastbalanseringen de testar, så det inte blir massa gnäll över att de har så korta och intensiva tester.

ndr
Medlem

Bra initativ av GW teamet, förhoppningsvis blir det en smärtfri launch!

Medlem

Argh, semestern är slut och imon måste man upp 4:45. Nåväl, launch snart.

Medlem

See you online.

Medlem

Riktigt nice att dom kör en massa stresstester så att vi förhoppningsvis slipper tråkigheter vid launch!

Medlem

Jag ska försöka hinna med det här stress testet
Förhoppningsvis så syns vi i Tyria


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blir en timma sPvP.

(Om det går att logga in]


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Tycker det är bra att dom testar mycket innan släppet, känns verkligen som dom vill släppa ett färdigt spel och inte ett halvfärdigt spel som varit fallet för många MMOn

Medlem

Ganska mediokert MMO från vad jag har sett


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Ganska mediokert MMO från vad jag har sett

Tur att det inte är en film då...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tror och hoppas att detta spelet kommer utvecklas till ett spel jag kommer att spela i många år. Har kört lite på varenda beta än så länge och det är inte mycket jag har att klaga på. WvWvW är helt sjukt skoj.

Medlem
Skrivet av kill455:

Ganska mediokert MMO från vad jag har sett

Mitt tips till dig är att pröva det om du har möjlighet innan du dömer, jag anser att det är väldigt genomtänkt mmo och har fin potential till att bli av de bättre som släppts de senare åren.

Medlem

Jag har bara hunnit testa i 45 minuter och de minuterna var inget speciellt, dock är det ju alldeles för tidigt för att jag ska kunna uttala mig.

Medlem

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Medlem

Var får man tag i klienten?

Medlem
Skrivet av Demonhunter:

Var får man tag i klienten?

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Beta/Getting_Started#The_Guil...

Medlem

Kommer man vara blåst om man inte har spelat betan vid launch?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Kommer man vara blåst om man inte har spelat betan vid launch?

Nejdå bara ta det lungt. Läs, lär och utforska. Och gör det du tycker är roligt när du spelar, det finns mycket att göra och många sätt att avancera i spelet.
Det finns många videor på youtube.
http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes pratar ganska mycket och djupt om spelet.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av mosoloa1:

Kommer man vara blåst om man inte har spelat betan vid launch?

Nejdå bara ta det lungt. Läs, lär och utforska. Och gör det du tycker är roligt när du spelar, det finns mycket att göra och många sätt att avancera i spelet.
Det finns många videor på youtube.
http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes pratar ganska mycket och djupt om spelet.

OK. Tack för svar och information


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Du menar att det är dåligt med betatest för att finslipa?

Medlem

Verkar som jag måste ladda ner hela klienten igen om jag vill lira, meh :/ Jaja, får vänta till release antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av showerguy:

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Du menar att det är dåligt med betatest för att finslipa?

Nej absolut inte. Det behövs finslipning så att spelet är bra och fungerar. Men varför inte bara ha 1000 stycken personer som testar, kommer med synpunkter och allt som hör till istället för att öppna upp det för alla människor? Folket tröttnar ju! Man hinner i princip spela hela spelet och gillar man inte betan så skiter man i det.

Medlem

Tack för all Guild Wars 2 info FZ!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av showerguy:

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Du menar att det är dåligt med betatest för att finslipa?

Nej absolut inte. Det behövs finslipning så att spelet är bra och fungerar. Men varför inte bara ha 1000 stycken personer som testar, kommer med synpunkter och allt som hör till istället för att öppna upp det för alla människor? Folket tröttnar ju! Man hinner i princip spela hela spelet och gillar man inte betan så skiter man i det.

Betan är bara öppen för de som redan har betalat för spelet. 1000 pers räcker kanske för att testa dungeons och andra små grejer, men för ett helt mmo? Knappast.

Skiter man i öppen beta och stress tests på riktigt så får man Diablo 3 launchen.

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Verkar som jag måste ladda ner hela klienten igen om jag vill lira, meh :/ Jaja, får vänta till release antar jag.

Igen? Har du laddat ner den innan är det bara att patcha och köra. Versionen som man kör med nu kommer bara att finslipas inför release, så det finns ingen anledning att inte behålla den nuvarande.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av showerguy:

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Du menar att det är dåligt med betatest för att finslipa?

Nej absolut inte. Det behövs finslipning så att spelet är bra och fungerar. Men varför inte bara ha 1000 stycken personer som testar, kommer med synpunkter och allt som hör till istället för att öppna upp det för alla människor? Folket tröttnar ju! Man hinner i princip spela hela spelet och gillar man inte betan så skiter man i det.

För att tusen pers inte räcker för att belasta sevrar och upptäcka alla de buggar som gömmer sig i ensliga vrår av världen. Desto fler betatestare du har desto mer kan de hitta.

Sen är inte hela världen och allting tillgängligt under betan så det finns gott om saker kvar att utforska

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Medlem

Guild Wars 37?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar