Pitfall-skaparen vill ha dina pengar för att göra nytt spel

Medlem

Håller med tidigare som klagat. Kickstarter är mer eller mindre "rika" personer som tigger om mer pengar för att tjäna mer pengar.


signatur
Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Morganrone93:

Ahh minns när man spelade pitfall för såååå länge sedan, gud vad kul det var.

Jag minns Pittfall som en liten besvikelse. Kanske var det för att vi då förvänta oss ett nytt Another world/Flashback.

Du vet väl om att Pitfall (med ett "t") släpptes 1982?

Another World släpptes 1991 och Flashback 1992. Bra jobbat om man -82 förväntade sig att Pitfall skulle ha liknat något av dem...

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Precis Bojkott.
Synd bara att troll som kill455 och andra får härja fritt i kommentator-fälten

Så man är ett troll för att man inte tycker som du?

lame

Medlem

Förstår inte att folk har nått emot Kickstarter. Se det som ett mellanting mellan fulla AAA-titlar (uppföljare) från EA/ActiVision och äkta indie.

Jag tycker det är helt suveränt att utvecklare härigenom ändå får en möjlighet att visualisera sina drömmar när de stora aktörerna tackat nej.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Girighet i alla ära men 900k?
Ska detta spel använda UE4 i full 3D med stör för VR och 4k eller?
Ska folk be om dessa summor får de ju råd att utveckla spel som Black från förra generationen. Snart är det väl dags att "kickstarta" CoD, Activision missar nog inte chansen att få lite extra klöver...

Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas kickstarter sidan dör snart.

Skrivet av tavener:
Skrivet av Mindrax:

Precis Bojkott.
Synd bara att troll som kill455 och andra får härja fritt i kommentator-fälten

Så man är ett troll för att man inte tycker som du?

lame

Tycker du själv att du kom med ett konstruktivt och moget svar där?
Du menar att kill455s ursprungspost var förklarande och väldigt konstruktiv i diskussionen om Kickstarter?

Om någon är lame här så är det nog du.

Medlem

Jag älskar såna gamla spel - men $900.000??? Vad grundar de den summan på igentligen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lurid:

900k?

Eh.... känns som liiiite väl mycket.

Tror inte det är mycket alls idag.

Medlem

Nope minns inte eftersom det är WAAAAY out of my time men det kan säkert vara ett jätte roligt spel!

Medlem
Skrivet av Alko:

Jag ska göra likadant när jag får slut på pengar och behöver handla på ICA.... Jaga investerare istället för att mjölka spelarna som ändå behöver KÖPA spelet när det väl kommer ut, om det kommer ut!

Kickstarter har aldrig handlat om att man investerar och detta verkar vara något som folk inte begriper eller så är de bara ute efter att "trolla".

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Precis Bojkott.
Synd bara att troll som kill455 och andra får härja fritt i kommentator-fälten

Ja visst är det fruktansvärt när någon har en annan åsikt än dig?

phi
Medlem
Skrivet av Pierre Bergendahl:

Håller med tidigare som klagat. Kickstarter är mer eller mindre "rika" personer som tigger om mer pengar för att tjäna mer pengar.

Ja, för om man är "rik" så behöver man ta hjälp av crowd funding genom kickstarter.

Eller så är det otroligt bra sätt för att ta reda på om din spelidé är värt att lägga ner två år av din tid och energi på och samtidigt få hjälp att finansiera spelet om folk gillar din spelidé.

Klagar man på kickstarter så har man ingen som helst koll på hur det fungerar eller vad syftet med det är.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Morganrone93:

Ahh minns när man spelade pitfall för såååå länge sedan, gud vad kul det var.

Jag minns Pittfall som en liten besvikelse. Kanske var det för att vi då förvänta oss ett nytt Another world/Flashback.

Du vet väl om att Pitfall (med ett "t") släpptes 1982?

Another World släpptes 1991 och Flashback 1992. Bra jobbat om man -82 förväntade sig att Pitfall skulle ha liknat något av dem...

Nej det visste jag inte. Tänker på ett SNES spelet. Lite google och jag ser att det fanns en rad spel i serien tidigare.. där av 30 år sedan nu, när jag tänker efter.
Det kom nämligen en version till SNES som hette Pitfall: The Mayan Adventure -94. Sen har jag för mig dom även hade en flopp till PSone (N64 oxå?) med Pitfall 3D..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Pierre Bergendahl:

Håller med tidigare som klagat. Kickstarter är mer eller mindre "rika" personer som tigger om mer pengar för att tjäna mer pengar.

Ja, för om man är "rik" så behöver man ta hjälp av crowd funding genom kickstarter.

Eller så är det otroligt bra sätt för att ta reda på om din spelidé är värt att lägga ner två år av din tid och energi på och samtidigt få hjälp att finansiera spelet om folk gillar din spelidé.

Klagar man på kickstarter så har man ingen som helst koll på hur det fungerar eller vad syftet med det är.

Aha tyckte dom sa Co-founder of Activision


signatur
Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Mindrax:

Precis Bojkott.
Synd bara att troll som kill455 och andra får härja fritt i kommentator-fälten

Ja visst är det fruktansvärt när någon har en annan åsikt än dig?

En annan åsikt är en sak, att trolla massa skit är en annan.
Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av FuzioN:

att folk klagar på kickstarter är skrämmande vi får bättre spel pga detta, för stora företag som fundar och styr hur spelet ska göras istället för företaget själva med bra ideer.

Försök att se hela bilden. Allt är inte bara bra o ger bra spel...

Jag ser hela bilden och jag vet vad ni menar att företag uttnyttjar detta för att betala för att få ut spelet själv, men vad du inte tänker på är att stora företag som har pengar som blir styrda av dom som betalar inte längre kan styra dom kan säga typ fuck u vi kör en kickstarter istället.

Vilket är så jävla bra då dessa asen inte längre kan köra runt med utvecklarna och beröva dom på deras fantasier och samtidigt får kommunityn hjälpa att få ut spel dom vill spela ist för företag slänger pengar på skitspel som spelas av 10% av gamers och kursar och folk blir sparkade ifrån jobb.

Däremot ja det kan säkert bli uttnytjat men hellre detta och ej kickstarta (Något du kan göra åt genom att inte kickstarta)

Till skillnad låt oss säga blizzard gör ett spel som styrs och inte blir som vi vill ha det, vilket vi INTE kan styra nu kan communityn göra något åt det.

Vilket anser du är bäst? klart kickstarter att det existerar, givetviss kommer det alltid vara lättlurade idioter som kommer kickstarta projekt som ej bör kickstartas.

Jag förstår vad du menar, förstå detta det kommer alltid finnas rövhål(stora företag) dvs inte blizzard utan dom som är i ledningen, som berövar på fantasier och bra spel.

Kan lova dig att blizzard har arbetat på mer än titan medans sc2 kom och d3, men dom lägger bara ett gäng sen blir vissa av dessa spelen inte spel och scramblade.

När det igentligen kanske hade varit ett underbart spel att kickstarta.

Det finns saker som händer i spelföretagen som vi inte ser som händer, det är just detta som kickstarter kan förverkliga detta måste du förstå

Medlem
Skrivet av Pierre Bergendahl:
Skrivet av phi:
Skrivet av Pierre Bergendahl:

Håller med tidigare som klagat. Kickstarter är mer eller mindre "rika" personer som tigger om mer pengar för att tjäna mer pengar.

Ja, för om man är "rik" så behöver man ta hjälp av crowd funding genom kickstarter.

Eller så är det otroligt bra sätt för att ta reda på om din spelidé är värt att lägga ner två år av din tid och energi på och samtidigt få hjälp att finansiera spelet om folk gillar din spelidé.

Klagar man på kickstarter så har man ingen som helst koll på hur det fungerar eller vad syftet med det är.

Aha tyckte dom sa Co-founder of Activision

Ja det stämmer och Brian Fargo står bakom Interplay Entertainment (numera Atari) så vem som skapade en utvecklare/utgivare är ganska ointressant eftersom det inte finns något som säger att dessa idag får inkomster från spelen dessa företag säljer.

Dock var det under den era som spelindustrin (främst konsolsidan har jag för mig) var nära att "konka" eftersom Atari (alltså gamla Atari) tog det ena korkade beslutet efter det andra. Det var i samma veva som några anställda bestämde sig för att skapa ett eget bolag (Activision).

Det finns dock fler fördelar med Kickstarter än bara den ekonomiska biten och en av de största verkar vara den delaktighet som de som donerar till ett projekt har tillsammans med att spelarna (till skillnad från utgivare) inte kan säga åt en utvecklare att de måste göra så och så vilket leder till att Kickstarter erbjuder en frihet som få utvecklare får (tror inte ens Blizzard längre har den frihet de tidigare hade).

Kickstarter är även ett ypperligt sätt att se efter om det finns en efterfrågan för det projekt som man jobbar på. Ett mer rättvist sätt att se Kickstarter på är att man förbokar ett spel (eller var det nu må vara) men har inga som helst garantier för att man kommer få det.

Kickstarter gör det möjligt att utveckla produkter för en väldigt liten målgrupp eftersom man inte behöver gå till en utgivare eller investerare för att få kapital utan kan låta köparna själva stå för utvecklingskostnaden.

Personligen anser jag detta är det bästa som hänt spelindustrin på väldigt länge tillsammans med indiebranschens allt större framgångar. Jag hade nästan gett upp hoppet om att åter se spel utvecklade av personer som är mer måna att ge folk en bra upplevelse än att främst tjäna stora pengar på den.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Personligen anser jag detta är det bästa som hänt spelindustrin på väldigt länge tillsammans med indiebranschens allt större framgångar. Jag hade nästan gett upp hoppet om att åter se spel utvecklade av personer som är mer måna att ge folk en bra upplevelse än att främst tjäna stora pengar på den.

Där håller jag helt med - men 900.000 för ett spel som pitfall låter rejält dyrt i mina öron - jag har iofs gett $250 till Wastelands som hade även den 900.000 som mål, men pitfall är mer som vilket plattformsspel som helst. Hade han gett lite mer hints om hur han tänkt sig spelet hade jag kanske stött det hela dock.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Haha ja vi får väll se hur det här går :). "we know you want it... BUT if you want it give us your money first then we make the game muhaha O_O!!" :(.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av chopper:
Skrivet av FuzioN:

att folk klagar på kickstarter är skrämmande vi får bättre spel pga detta, för stora företag som fundar och styr hur spelet ska göras istället för företaget själva med bra ideer.

Försök att se hela bilden. Allt är inte bara bra o ger bra spel...

Jag ser hela bilden och jag vet vad ni menar att företag uttnyttjar detta för att betala för att få ut spelet själv, men vad du inte tänker på är att stora företag som har pengar som blir styrda av dom som betalar inte längre kan styra dom kan säga typ fuck u vi kör en kickstarter istället.

Vilket är så jävla bra då dessa asen inte längre kan köra runt med utvecklarna och beröva dom på deras fantasier och samtidigt får kommunityn hjälpa att få ut spel dom vill spela ist för företag slänger pengar på skitspel som spelas av 10% av gamers och kursar och folk blir sparkade ifrån jobb.

Däremot ja det kan säkert bli uttnytjat men hellre detta och ej kickstarta (Något du kan göra åt genom att inte kickstarta)

Till skillnad låt oss säga blizzard gör ett spel som styrs och inte blir som vi vill ha det, vilket vi INTE kan styra nu kan communityn göra något åt det.

Vilket anser du är bäst? klart kickstarter att det existerar, givetviss kommer det alltid vara lättlurade idioter som kommer kickstarta projekt som ej bör kickstartas.

Jag förstår vad du menar, förstå detta det kommer alltid finnas rövhål(stora företag) dvs inte blizzard utan dom som är i ledningen, som berövar på fantasier och bra spel.

Kan lova dig att blizzard har arbetat på mer än titan medans sc2 kom och d3, men dom lägger bara ett gäng sen blir vissa av dessa spelen inte spel och scramblade.

När det igentligen kanske hade varit ett underbart spel att kickstarta.

Det finns saker som händer i spelföretagen som vi inte ser som händer, det är just detta som kickstarter kan förverkliga detta måste du förstå

Vi kan börja med att inte ge mig åsikter som du tror jag har. Har spelat sedan 1984 så har viss erfarenhet och visst fattar jag hur de stora valarna styr utvecklingen.
Men det har blivit för mycket av att ge ut ett gammalt spel igen det tycker jag inte är en bra utveckling.

Jag vill se ett kickstarter som gör nya saker/spel inte gamla spel igen släpp. Så stödja detta för 900,000 dollar, nej tack!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar