Ingen cockpit-vy i Grid 2

Medlem

Codemasters, jag trodde på er...

Inte änns kul... D;

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av stormense:

Gillade att Dirt 3 hade sitt haardccore läge med cockpit-vy alla hjälpmedel avslagna och ingen virtuell karta. Fast om man hamnade i en bil med minimal ruta så var det inte roligt eftersom man bara såg 10% av spelet.

Problemet med cockpit-vyn är att den inte alls är som att köra bil på riktigt. Stolpar, huv och annat som skymmer sikten, skymmer den statiskt. I en bilstol vrider man skallen och flyttar sig, då är dessa problem inget problem. Därför tycker jag huv-vy känns mer naturligt, även om den kanske visar lite för mycket.

Är väll lite beroende på spel. Körde motorhuv innan men när jag bytte upp mig till storlek 47 på dataskärmen är det cockpit-vyn som gäller i de flesta spel. Tom i Forza 4 där jag inte kan använda G25-ratten utan får förlita mig på den luftburna trådlösa Forza-varianten. Men håller med, som att sitta i en riktig bil kan det inte bli. Hur är det för er som kör med 3 stycken skärmar?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Föredrar huv, "bonnet, hood"- vyn. Så för min del är det ingen katastrof. Många anser att huv-vyn är svårare, men jag tror nog det är en vanesak vad man känner sig bekvämast med.

Tycker den är helt klart bäst för mej också...

Men har dom kommit fram till att de inte är så många som spelar inuti bilen så är väl de inte hela världen tycker jag... men som sagt blir nog en del sura miner som vill maxa sin bilsimulation.

Medlem

Enligt deras marknadsundersökning så tappar de ca 5% av spelarna (som redan nämnts) och detta mot en 50%-ig reducering av tillverkningskostnaden (ingen cockpit). De är inte bara lata, men även smarta. Kanske är vi svenskar lite för krävande? Vill vi ha mer än mainstream-brus på spelmarknaden? JA!
pCARS är ju inte allt för långt borta :).

Medlem
Skrivet av Tompa:

Problemet med cockpit-vyn är att den inte alls är som att köra bil på riktigt. Stolpar, huv och annat som skymmer sikten, skymmer den statiskt. I en bilstol vrider man skallen och flyttar sig, då är dessa problem inget problem. Därför tycker jag huv-vy känns mer naturligt, även om den kanske visar lite för mycket.

Du som använder otillräcklig utrustning

Medlem

FAAAAAAAAAAAAAN! Helvete om dom förstör detta spel. :(((

Medlem

vadfan, nu blir det inget köp av detta.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Är det inte den vyn alla med rattar vill använda? Är inte det den sortens publik som man vill ska köpa ens spel?

Visste inte detta innan jag köpte spelet. Jo ratt och cockpit vy vill man köra. Blev att köra med Xbox kontroller istället. Inte kul. Någon som vet varför spelet heter Grid 2? Känns inte alls som samma spel. Fysiken känns mer som Need For Speed Run. Nä, lägger ner spelet och väntar på Forza 5.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar