"Flickväns-läget" i Borderlands 2 rör upp känslor

Medlem
Skrivet av Nightsorrow:

Jag skulle vilja påstå att benämningen "flickvänsläget" är riktat emot de kvinnor/tjejer som INTE spelar. "Gamers" (hatar det ordet) är överrepresenterade av män, fortfarande, även om det börjar jämna ut sig liiite. Men faktum kvarstår att med simpel logik (finns fler killar som spelar än tjejer) så kommer det finnas ett stort antal par där killen är betydligt mer van vid spel, i detta fall fps, än tjejen. Och då kan ju något som detta vara bra.

Detta kan eventuellt uttnytjas i min egen umgänges krets, då vi har några som är, vad skall vi säga, begränsade i sina fps kunskaper

Ja, det är ju inte svårare än så egentligen.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Det var ju synd. Min fru suger på fps spel så hade varit skoj att kunna spela med henne. Jävla PK kärringar ska alltid förstöra!!

Nej, det är du som har en patriarkal världssyn där du systematiskt projicerar dina normer på din omgivning och.... tja eller så suger hon bara på fps-spel.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tycker det var lite roligt faktiskt!

Jag tycker att tjejer oftast är bra på spel dock. En av mina polare på steam är en norsk tjej som är snuskigt bra på nästan alla spel. Känner till flera andra brudar som smiskar ordentligt med röv i tex Team Fortress 2.

Så vad du säger är att de är snuskiga OCH smiskar röv?

http://files.sharenator.com/quagmire_giggity_giggity_goo-s433x481-38244.jpg

Medlem
Skrivet av Murken Gurka:

Själv skulle jag vilja ha ett pojkvänsläge. :I
Eller ja, först en pojkvän då.

Varför inte satsa på någon som redan kan spela i stället? ^^

Avstängd

Krävs väl förfan inget geni för att inse att spelande tjejer jämtemot killar är en minoritet i spelvärlden. Vore då lite konstigt att döpa läget till "pojkvänsläget". Se bara på hur gamerkillar blir när en brud joinar spelet och dessutom är duktig. Då är hon hetast i världen.
Tycker det säger en del om hur många brudar som faktiskt lirar spel seriöst och inte bara drar en Sims 3 eller nåt flashspel då och då.

Klart det inte finns någon statistik på det, men om alla bara tänker efter lite själva hur stor andel spelare som faktiskt gått ut med att de är tjejer under alla era fps-rundor. Ganska få, i dom flesta fall.

Flickvänsläget är ju givetvis inte till för att generalisera utan för att få alla oerfarna eller ej fps-spelande flickvänner (som i största fall är en minoritet) att vara med nån gång och ha kul. Calm the fuck down.

Medlem

Tsk, tsk.. Det om girlfriend-mode handlar bara om reklam Det lär ju vara mer än en kille som fått skiten piskad ur sig av sin flickvän i fps-spel. Som Gears of War, t.ex.. >.<

Hade ju varit ballt om det girlfriend-mode varit "extra-deluxe-pain-and-suffering" hard mode! Eller vad?

Medlem
Skrivet av xenitaj:
Skrivet av Ahris:

Har spelat med tjejer sedan Quake på 90-talet och slutsatsen är att om en tjej hittar ett spel hon verkligen gillar så spelar hon det i regel som en gudinna.
Nä, tjejer är inte alls dåliga på spel, det är mycket vanligare att spelen är dåliga helt enkelt och killar har mycket lägre standard.

Den bästa kvinnliga Q3(Miss.Q) spelaren platsar inte i ett Open Cup division 3 lag på clanbase. Hur mycket dom än spelar så kan dom aldrig bli bättre än världens bästa manliga spelare i dess spel. Tråkigt, men så är det, inget och gnälla över eller att fortsätta jämnföra. Det är därför det finns en turnering för kvinnor och en för män. Och varför kvinnor får vara med på männens turneringar men männen inte får vara med på kvinnornas.

Den enda jag kan komma på som faktiskt var tillräckligt bra för att spela i männens turneringar och spelade på hög nivå var Queen* från A-Laget i CS 1.5(eller tidigare än så).

Men o andra sidan så är det ju bara kvinnor som spelar CS, så det är inte så konstigt kanske. Jag har spelat på hög nivå i flera spel, och alla som har spelat på hög nivå i en sport som t.ex. fotboll vet att det är skillnad på klassen mellan män och kvinnor. Det är inget konstigt, vi har (män) fått försprång inom bägge områden med ett par dussin år. Fattar inte varför det är så fel att skriva det utan att bli attackerad av er som påstår sig vara bättre än andra bara för att eran näsa är så brun att det nästan sticker i ögonen(See what I did there?).

När ni kommer med ett vettigt svar och bevis på att kvinnor håller samma nivå som män inom e-Sports, utan enstaka fall, så kan jag sova gott på natten vetandes att jag har rätt, och ni har fel. Sådeså.

Skriv svar