Mass Effect 3-tillägget Leviathan får släppdatum

Robot
Mass Effect 3-tillägget Leviathan får släppdatum

Slutet av månaden är det som gäller, Playstation 3-ägarna får vänta en dag extra.

#bioware, #mass-effect-3


Medlem
Mass Effect 3-tillägget Leviathan får släppdatum

...

Medlem
Medlem

Sleeping Dogs, GW2, Darksiders 2, också måste jag lira igenom Arkham City och nu detta. Sist men inte minst börjar nästa termin på högskolan, priorities priorities...

gnu
Medlem

Redan glömt bort vad spelet handlade om, ingen lust att ladda ner och ominstallera för 1 timme mer content.

Medlem

Nej tack, den spelserien är redan död.

Klåpare...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så jävla gött!

Medlem

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Medlem
Skrivet av Typhor:

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Är det inte snarare, "för att ni inte ska utrota allt liv, så utrotar vi allt intelligent liv, och låter de dumma jävlarna vara kvar"?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Typhor:

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Är det inte snarare, "för att ni inte ska utrota allt liv, så utrotar vi allt intelligent liv, och låter de dumma jävlarna vara kvar"?

Grundfelet, så som jag ser det, är att Reapers går på med sitt

Organics komme ralltid skapa Synthetics som alltid kommer starta krig mot Organics, och att det är en ond cirkel som inte kan bli bruten

Bara några minuter tidigare hade jag skapat fred

mellan Quarians och Geth

lite "vägra att inse att jorden är rund" över det hela. Sedan så anser jag över lag att

döda miljarder oskylldiga bara för att "troligen" rädda liv

är ett helt bedrövligt tankesätt, som känns ganska ologiskt. Men vad vet jag, bryr mig inte längre om ME, hade föredragit det gamla skrotade slutet tror jag

Medlem

herre gud, har alltid varit en riktig ME fan, men efter att trean e färdigspelad sen i mars och att jag valde youtube för att se de "nya" sluten så känns detta meh.

De förstörde för mycket

Medlem

Man kan tycka vad man vill om sluten/slutet på ME3. Men i och med att man valde att sätta punkt för Shepards story på det sätt man gjorde, så blir kommande DLC ganska irrelevanta. ME1 och ME2 hade ju andra förutsättningar som motiverade en massa stickspår via DLC.
Instämmer med FZs recensent här. När man är klar med ME3 så är resan över.
Vi får dock hoppas att Bioware fortsätter att bygga på andra håll av det fantastiska universum man har gett liv åt.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Typhor:

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Är det inte snarare, "för att ni inte ska utrota allt liv, så utrotar vi allt intelligent liv, och låter de dumma jävlarna vara kvar"?

Grundfelet, så som jag ser det, är att Reapers går på med sitt

Organics komme ralltid skapa Synthetics som alltid kommer starta krig mot Organics, och att det är en ond cirkel som inte kan bli bruten

Bara några minuter tidigare hade jag skapat fred

mellan Quarians och Geth

lite "vägra att inse att jorden är rund" över det hela. Sedan så anser jag över lag att

döda miljarder oskylldiga bara för att "troligen" rädda liv

är ett helt bedrövligt tankesätt, som känns ganska ologiskt. Men vad vet jag, bryr mig inte längre om ME, hade föredragit det gamla skrotade slutet tror jag

Jao, det känns lite som att de struntat helt i vad som hänt i de hundratals timmar man lagt ner i serien, och skapar ett helt annat slut. Ett helt ologiskt slut med ingen anknytning till någonting. Bara för att kunna skapa lite explosioner och häftiga effekter.

Inget utav de val jag gjort återspeglar det som hände i slutet...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av stege99:

Man kan tycka vad man vill om sluten/slutet på ME3. Men i och med att man valde att sätta punkt för Shepards story på det sätt man gjorde, så blir kommande DLC ganska irrelevanta. ME1 och ME2 hade ju andra förutsättningar som motiverade en massa stickspår via DLC.
Instämmer med FZs recensent här. När man är klar med ME3 så är resan över.
Vi får dock hoppas att Bioware fortsätter att bygga på andra håll av det fantastiska universum man har gett liv åt.

Man satte inte ens punkt för Shepard's story, då man i slutet hintade att Shepard överlevde... Ett enkelt knep att få folk att köpa DLC och eventuella spin-offs.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av stege99:

Man kan tycka vad man vill om sluten/slutet på ME3. Men i och med att man valde att sätta punkt för Shepards story på det sätt man gjorde, så blir kommande DLC ganska irrelevanta. ME1 och ME2 hade ju andra förutsättningar som motiverade en massa stickspår via DLC.
Instämmer med FZs recensent här. När man är klar med ME3 så är resan över.
Vi får dock hoppas att Bioware fortsätter att bygga på andra håll av det fantastiska universum man har gett liv åt.

Man satte inte ens punkt för Shepard's story, då man i slutet hintade att Shepard överlevde... Ett enkelt knep att få folk att köpa DLC och eventuella spin-offs.

Beror på vilket av 4 slut du valde ( i Extended i alla fall).
Men jag instämmer helt i att våra val genom serien helt tappade betydelse den sista kvarten. Synd.

Medlem

Har inte ens orkat kolla extended endings. Tröttnade på ME för ett antal månader sedan.... vad kan de komma med nu så här sent som kan få liv i detta spel igen?

KoP
Medlem

Wohoo! Längar tillbaks till ME universumet så.. I'm there!

Medlem

"In the end, what does it matter? Your survival depends on stopping them, not in understanding them." - Vigil ME1

Mycket bra sagt av hologrammet. Men istället starchild och Biowares "artistic integrity" trololol...

Medlem

Jag tänker varken köpa ME3 eller dess tillägg efter att ha hört om EA´s ondskefulla planer för spelet.

Enligt en vän som kollade på läckt information från en Bioware anställd så var poängen med det dåliga ME3 slutet att det inte skulle förklara saker och ting bra, så att det ska kunna pumpas ut en massa DLC som förklarar saker och ting istället...till priset av en tom plånbok.

Och med tanke på det här DLC paketet så verkar det ju stämma, usch mitt hat för EA har aldrig varit så starkt som det är nu


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag tänker varken köpa ME3 eller dess tillägg efter att ha hört om EA´s ondskefulla planer för spelet.

Enligt en vän som kollade på läckt information från en Bioware anställd så var poängen med det dåliga ME3 slutet att det inte skulle förklara saker och ting bra, så att det ska kunna pumpas ut en massa DLC som förklarar saker och ting istället...till priset av en tom plånbok.

Och med tanke på det här DLC paketet så verkar det ju stämma, usch mitt hat för EA har aldrig varit så starkt som det är nu

Din paranoida kompis verkar då ha missat att Extended Cut-dlc:et var gratis.

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Javas:

Jag tänker varken köpa ME3 eller dess tillägg efter att ha hört om EA´s ondskefulla planer för spelet.

Enligt en vän som kollade på läckt information från en Bioware anställd så var poängen med det dåliga ME3 slutet att det inte skulle förklara saker och ting bra, så att det ska kunna pumpas ut en massa DLC som förklarar saker och ting istället...till priset av en tom plånbok.

Och med tanke på det här DLC paketet så verkar det ju stämma, usch mitt hat för EA har aldrig varit så starkt som det är nu

Din paranoida kompis verkar då ha missat att Extended Cut-dlc:et var gratis.

Ja ofc, för alla fans fick rage, nu tycks EA känna sig förlåtna och börjar pumpa ut DLC med prislappar, tänk framåt


signatur

Game long and prosper

Medlem

hm...jag hade gärna sett att man hade fått en lite längre pratstund med harbinger i huvudspelet då det är en ganska central filur ... men visst det är väl bättre att sälja det riktiga slutet som dlc och slänga in en liten genomskinlig unge
som från ingenstans dyker upp under spelets slutminuter...biowares story författare måste fått total hjärnsläpp :0

Sure EA-pengar i all ära men är inte ryktet om att vara en världsledande rpg-utvecklare något som kan vara värt att ta hand om?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Äh, det dåligt förklarade och förvirrande slutet i original-ME3 var ju beroende på att det tar sådan tid om man behöver göra om några filmsekvenser när man envisas med 150% filmad dialog. Inte bara att det krävs manus, grafik och inhyrda skådespelare, utan sedan ska det sitta datoranimatörer och göra handpåläggning för att se till att varje ansiktsuttryck och munrörelse sitter som det ska på Shephard, Liara och de andra. Plötsliga ändringar i handlingen kan ju kräva att månader av arbete måste göras om från början.

Mass Effect 3 kommer att användas som skolexempel när det gäller spelskapande och farorna med tidskrävande processer.
De försenade ju spelet med ett halvår eller mer och ändå släppte de där slutfilmerna som knappt förklarade någonting.

-"Oj, skeppet åker. Vart då? Varför? Vänta.. ser farligt ut, vad hände då med de som blev kvar? Vad hände med Jorden? Aj, det där såg inte bra ut. Vintergatan? Vad har jag gjort?!?!?"

Medlem

Jag gillar Extended Cut, med den så kände jag att det avslutades bra för mig. Komer definitivt skaffa Leviathan. Dessutom har BioWare sagt att de kommer göra mer spel i Mass Effect universumet, så alla kan vara lugna.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Typhor:

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Är det inte snarare, "för att ni inte ska utrota allt liv, så utrotar vi allt intelligent liv, och låter de dumma jävlarna vara kvar"?

Grundfelet, så som jag ser det, är att Reapers går på med sitt

Organics komme ralltid skapa Synthetics som alltid kommer starta krig mot Organics, och att det är en ond cirkel som inte kan bli bruten

Bara några minuter tidigare hade jag skapat fred

mellan Quarians och Geth

lite "vägra att inse att jorden är rund" över det hela. Sedan så anser jag över lag att

döda miljarder oskylldiga bara för att "troligen" rädda liv

är ett helt bedrövligt tankesätt, som känns ganska ologiskt. Men vad vet jag, bryr mig inte längre om ME, hade föredragit det gamla skrotade slutet tror jag

Dom utrotar allt avancerat liv för att undvika att organiska varelser skapar syntetiska som sedan förr eller senare kommer vilja utrota alla organiska med extrema massförstörelsevapen (Att Geth detonerar en sol är ett bra exempel på detta). Även om man skapade fred mellan Geth och quarians kan man ifrågasätta hur länge det varar. Geth kommer alltid vara överlägsna om de går på krigsstigen i antal, styrka och avsaknaden av känslor. Hade dom fått härja fritt hade dom utrotat ALLT avancerat likt mikroskopiskt liv.

Skillnaden mellan dom och reapers är att reapers enbart utrotar med mycket mindre effektiva vapen, de utrotar inte ett system genom att spränga stjärnan i mitten. De kör mer konventionella vapen som tar många många millenium att utrota allt avancerat liv med. Sen är en annan skillnad att dom drar sig tillbaka till sitt s.k. "darkspace" när dom är klara. Om inte Geth kommer fram till samma "lösning" som reapers så lämnar det dom ensamma att härja fritt i all evighet tills universum slocknar. Utan att något annat liv kan komma fram under dom.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Typhor:

Innefattar det en förklaring till Reapers icke-existerande logik?

"För att ni inte ska döda varandra, så dödar vi er"

Är det inte snarare, "för att ni inte ska utrota allt liv, så utrotar vi allt intelligent liv, och låter de dumma jävlarna vara kvar"?

Grundfelet, så som jag ser det, är att Reapers går på med sitt

Organics komme ralltid skapa Synthetics som alltid kommer starta krig mot Organics, och att det är en ond cirkel som inte kan bli bruten

Bara några minuter tidigare hade jag skapat fred

mellan Quarians och Geth

lite "vägra att inse att jorden är rund" över det hela. Sedan så anser jag över lag att

döda miljarder oskylldiga bara för att "troligen" rädda liv

är ett helt bedrövligt tankesätt, som känns ganska ologiskt. Men vad vet jag, bryr mig inte längre om ME, hade föredragit det gamla skrotade slutet tror jag

Dom utrotar allt avancerat liv för att undvika att organiska varelser skapar syntetiska som sedan förr eller senare kommer vilja utrota alla organiska med extrema massförstörelsevapen (Att Geth detonerar en sol är ett bra exempel på detta). Även om man skapade fred mellan Geth och quarians kan man ifrågasätta hur länge det varar. Geth kommer alltid vara överlägsna om de går på krigsstigen i antal, styrka och avsaknaden av känslor. Hade dom fått härja fritt hade dom utrotat ALLT avancerat likt mikroskopiskt liv.

Skillnaden mellan dom och reapers är att reapers enbart utrotar med mycket mindre effektiva vapen, de utrotar inte ett system genom att spränga stjärnan i mitten. De kör mer konventionella vapen som tar många många millenium att utrota allt avancerat liv med. Sen är en annan skillnad att dom drar sig tillbaka till sitt s.k. "darkspace" när dom är klara. Om inte Geth kommer fram till samma "lösning" som reapers så lämnar det dom ensamma att härja fritt i all evighet tills universum slocknar. Utan att något annat liv kan komma fram under dom.

Öhh geth försökte aldrig detonera en sol ? Om du menar haestrom projektet i 2an så var det en hint om dark energy ploten som den då varande lead writern (drew ngnting) då skrev.
Den ploten skrotades dock för dess orimlighet och att just drew slutade...
Btw jag tycker geth har känslor, de har aldrig viljat ha krig ?
Morning war( quarians fel) Heretics (Sovreigns fel)

Medlem
Skrivet av generalfil:

Öhh geth försökte aldrig detonera en sol ? Om du menar haestrom projektet i 2an så var det en hint om dark energy ploten som den då varande lead writern (drew ngnting) då skrev.
Den ploten skrotades dock för dess orimlighet och att just drew slutade...
Btw jag tycker geth har känslor, de har aldrig viljat ha krig ?
Morning war( quarians fel) Heretics (Sovreigns fel)

Jaha, skrotades hela skiten gällande haestrom.. Ja då har jag inte så mycket o säga. Blev alldeles för tagen av det när det nämndes i 2an för att sen bara i princip förvinna helt.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av generalfil:

Öhh geth försökte aldrig detonera en sol ? Om du menar haestrom projektet i 2an så var det en hint om dark energy ploten som den då varande lead writern (drew ngnting) då skrev.
Den ploten skrotades dock för dess orimlighet och att just drew slutade...
Btw jag tycker geth har känslor, de har aldrig viljat ha krig ?
Morning war( quarians fel) Heretics (Sovreigns fel)

Jaha, skrotades hela skiten gällande haestrom.. Ja då har jag inte så mycket o säga. Blev alldeles för tagen av det när det nämndes i 2an för att sen bara i princip förvinna helt.

Och det berodde ju på att de bytte lead writer

1
Skriv svar