En halvtimme gameplay från Neverwinter

Robot
En halvtimme gameplay från Neverwinter

Denna förra trailern sa ungefär ingenting, men när det bjuds på fläskigt med gameplay, ja då ges du möjlighet att bilda dig en egen uppfattning.

#nyhetstips, #neverwinter


Medlem
En halvtimme gameplay från Neverwinter

sog väldigt mycket bättre ut en väntat
dock tittade jag bara på några få min av filmen xD


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

"cryptic studios has 10 years of experience making MMos" mmm med fantastiska titlar som star trek online... city of heroes.. etc..... JUNK ! ! ! och detta ser inte ut att bli bättre... skandal att använda forgotten realms till någe dylikt smörj


signatur

spriten räddade mig från sporten

Jag vill spela, precis som tidigare.
Om någon vill hänga på så vill jag varna på förhand. Jag spelar med små sammanhållna grupper som verkligen försöker leva oss in i världen så gott det går, allt för att efterlikna bordssessioner.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

gnu
Medlem

Det där var riktigt fula animationer.

Medlem

Holy jesus, dessa animationer

Ser ut som spelet är från 2002.

Medlem

Skulle innerligt vilja att detta blir bra, men det jag sett hittills känns tyvärr ganska generiskt.

Medlem

Det ser bättre och roligare ut än jag först trodde. Men jag håller mig till GW2, kanske blir att testa Neverwinter i framtiden om det ändå ska bli f2p


signatur

Game long and prosper

Medlem

Lägger nog hellre hundratals timmar av mitt liv på GW2 istället

Medlem

Inbyggd editor för spelargjorda quests o grejer. Me like!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Holy jesus, dessa animationer

Ser ut som spelet är från 2002.

Men du är ju skelögd oxå...

Medlem

Kommer prova det iallafall, ser rätt okej ut och grafik är inte allt i spel är spelkänslan grym så är jag nöjd. Cryptic har inte imponerat mig tidigare med sina spel får se

Medlem

herre gud vad trött jag är på sån här generisk skit. vart är spelvärlden på väg egentligen?

Medlem

Vilken skam att sätta namnet "neverwinter" på det här skräpet

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag vill spela, precis som tidigare.
Om någon vill hänga på så vill jag varna på förhand. Jag spelar med små sammanhållna grupper som verkligen försöker leva oss in i världen så gott det går, allt för att efterlikna bordssessioner.

Samma här! Jag håller tummarna för att spelet blir bra, och i och med foundrysystemet så kommer det alltid finnas ny content

Medlem

Ser ändå ganska kul ut och det är F2P, man kanske ska testa det.. Man kan säkerligen bli förvånad. Men det ser inte tillräckligt orginellt ut för att bli en step up i MMO genren.

Medlem

wtf is this shit, vilken publik vänder dom sig till egentligen? Gamla Neverwinter Nights fans kan väl knappast vara intresserade av det här?? MMO publiken har så mycket annat kul att spela? I'm confuserd

Medlem

Ser faktiskt någorlunda kul ut, om än ganska repetivt.

Medlem

Suck ... suck suck suck.

Medlem

Sen när kunde en trollkarl i D&D kasta runt spells i samma fart som en kulspruta spottar bly?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv
Skrivet av shaitan:

skandal att använda forgotten realms till någe dylikt smörj

Det är Wizards eget fel. När rättigheterna för Baldur's Gate gick till Atari struntade Bioware i Wizards som var svåra att jobba med och gjorde sin egen fantasyvärld (Dragon Age). Detta istället för att göra en riktig arvtagare till Baldur's Gate.

Sen kasta Wizards bort Forgotten Realms i P&P-världen också med D&D 4E och förlorade halva marknaden till Paizo/Pathfinder istället.

Wizards har missat tåget. Nu skulle jag mycket hellre se ett riktigt bra RPG i Pathfinder-världen istället. Den är rätt lik Forgotten Realms, och idag mycket detaljerad storymässigt.

Medlem

Det såg riktigt ruttet ut.

Medlem

De där känns inte alls som ett Neverwinter ju! hur tusan kan man spotta ut magi som ett automatvapen i d&d?

Medlem

De har iaf kört på ett eget target-system men kommer nog vara svårt att klå GW2 och WOW, trots den sistnämndas nnedåtgående trend. SPelutvecklarna måste inse att man måste skapa något riktigt speciellt idag för att kunna slå sig in på MMO-marknaden ordentligt.

Medlem

Varför envisas alla mmo:s med att ha tredjepersons-vy? Antar att det är för att WoW gjorde det, så då måste de ju göra det med. Ett mmo i isometriskt perspektiv har man ju inte sett sedan ultima typ. Skulle kunna bli så bra.

Medlem

Free to play lockar en hel del spelare, undrar hur de ska finansiera spelet dock... Måste ju bli genom "mikrotransaktioner" men för vad ska man betala undrar jag...

GW2 har ju en initialkostnad, något de verkar ha skippat här - free to download säger han på något ställe...

Medlem

"we wanted a console action rpg gameplay"

NOOOOO!

Medlem

MMO-spel är verkligen helt fruktansvärt dåliga, dom är verkligen en klass för sig. Borde inte kallas för spel utan snarare för "socialt media" eller dylikt skräp.

phi
Medlem
Skrivet av Kasak:

Free to play lockar en hel del spelare, undrar hur de ska finansiera spelet dock... Måste ju bli genom "mikrotransaktioner" men för vad ska man betala undrar jag...

GW2 har ju en initialkostnad, något de verkar ha skippat här - free to download säger han på något ställe...

Han sa ju vad för mikrotransaktioner som det kommer att finnas i spelet knappt en minut senare. Det blir inget pay to win-spel enligt honom i alla fall.

"Meh" är mitt första intryck av spelet. Inget som jag kommer att börja spela, gratis eller inte.

Medlem

Ska villigt erkänna att jag tröck förbi vissa sektioner av videon... Tycker dock att targeting systemet känns lite beige, vill gärna kunna klicka och välja mål istället för ett litet FPS sikte... Iaf i den typen av lir, kanske blir för snabb spelstil för att det ska funka bra dock, får väl testa betan om man kommer in.

12
Skriv svar