EA förklarar "10-dollars-projektet"

Medlem

10 dollar är för lite, bättre att öka på något säg 30-40, cirkus lika mkt som ett spel kostar, slutsatsen blir att dem som gillar EA kommer att köpa deras produkter, och dem som inte gör det kommer att välja något annat.

Kanske indiebolag, där man är mån om sina kunder samt levererar det man lovar.

Nej kalla det för 50 dollar proj "we gonna take your money and run"

Det är bra, sen kanske vi är av med EA och all den skit det företaget pushar.

Game dealer borde dem kalla sig istället, för deras spel är nästan lika dyrt som knark och det gör lika mkt skada på befolkningen.

EA - It's in the game


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag tror att en bra lösning för speltillverkarna är att tillverka spel som folk faktiskt vill behålla och spela. Det blir tämligen svårt att sälja ett spel och samtidigt spela det.
Att folk säljer sina spel är ett tecken på att spelet inte är värt att behålla = dvs dåligt.
Spel som starcraft, warcraft 3 och battlefield 2 har jag spelat i många år och därför har jag inte sålt dem.
Zelda OOT har man väl varvat x antal gånger. Har jag fortfarande kvar spelet? Japp.

Skräpspel som wii sports däremot....

Medlem

Tycker det funkar bra faktiskt. Ingen förlorar på det... absolut ingen.
Jag som spelare köper nästan alltid spelen jag vill ha på release dagen, jag förbokar ofta också.
Men om jag väljer att köpa ett spel senare, på begagnat sektion så är det inte på något sätt sämre.. för det första, ett begagnat spel är MINST 100kr billigare än ett inplastat (beroende på hur nytt spelet är) och för det andra så kan man köpa DLC och då fortfarande inte komma upp i samma pris som om man var "tvungen" att köpa det nytt som EA gärna vill... it's a win win situation, vi som spelare förlorar inget på det iaf.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vettigare sätt att 'stävja' pirater än något annat imo.

Skriv svar