Counter-Strike: Global Offensive

Robot
Counter-Strike: Global Offensive

Åtta år efter Source är Valve till sist färdiga med Counter-Strike: Global Offensive. Men det är en ängslig uppföljare vi har att göra med – om det nu ens kan kallas en uppföljare.

#half-life, #valve, #quake-2, #counter-strike-source, #tactical-intervention, #hidden-path, #dice, #blizzard, #starcraft


Medlem
Counter-Strike: Global Offensive

Håller med recensenten till fullo. Egen notis spelet borde inte släppas överhuvudtaget. Crap spolas ner..

Medlem

detta känns ju mest som en expansion till sc source, testade lite av det hos en polare å kändes riktigt gammalt å särskilt på grund av det recensenten sa, ljudet är detsamma som i tidigare cs vilket verkligen ger en gammal känsla, inte en glad gammal känsla utan snarare, ive done this crap before känsla


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

På den bra sidan så går ju spelet även för en väldigt liten peng. Själv hade jag inget emot det. Det känns för mig som en balans mellan 1.6 och Source, kanske bara är jag dock.

Var aldrig ute efter en 'ny' CS-känsla, men en förbättrad från Source. För min del som sagt blev det precis som det skulle vara. Men jag är i och för sig inte precis en väldigt insatt CS-spelare...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

detta känns ju mest som en expansion till sc source, testade lite av det hos en polare å kändes riktigt gammalt å särskilt på grund av det recensenten sa, ljudet är detsamma som i tidigare cs vilket verkligen ger en gammal känsla, inte en glad gammal känsla utan snarare, ive done this crap before känsla

Dock så känner jag att CS:GO är bättre än CS:Source, har spelat cs sen 1.3 och jag trivsdes som bäst när jag lirade 1.5 tbh, 1.6 var kul i början men man tröttnade rätt snabbt, source var inget att hänga i granen , och jag tycker att cs:go hamnar nånstans mellan source och 1.6


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem

Kan ju också vara så att många av oss helt enkelt växt ifrån cs och en ny generation kommer att finna detta skitkul å härligt ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag var väldigt skeptisk efter att ha testat betan, men ändrade inställningen till spelet och gav det en extra chans vid release och jag tycker att spelet är toppen, nästan som att lira cs 1.6 igen!

Medlem
Skrivet av Xawob:
Skrivet av cute_ninja:

detta känns ju mest som en expansion till sc source, testade lite av det hos en polare å kändes riktigt gammalt å särskilt på grund av det recensenten sa, ljudet är detsamma som i tidigare cs vilket verkligen ger en gammal känsla, inte en glad gammal känsla utan snarare, ive done this crap before känsla

Dock så känner jag att CS:GO är bättre än CS:Source, har spelat cs sen 1.3 och jag trivsdes som bäst när jag lirade 1.5 tbh, 1.6 var kul i början men man tröttnade rätt snabbt, source var inget att hänga i granen , och jag tycker att cs:go hamnar nånstans mellan source och 1.6

problemet för min del är väl mest att jag inte känner att cs go kan ge mig något som inte andra spel kan ge


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Det är ju helt nya ljudeffekter i spelet.

Inaktiv

Tycker att ljudeffekterna i 1.6 och Source är mycket bättre än i Cs:GO.

AK:n, AWP:n och Colten ser helt cp ut..och låter cp.

Dessutom är det svårt att veta vilka som är dina motståndare då CT liknar terroristerna. Precis samma kläder.

Inaktiv
Medlem

jag som lirat cs ända sen back in the day kommer alltid ha ett ställe för cs i mitt hjärta, så det är rätt kul att lira med polarna

Medlem

+ För priset med tycker jag. Inte många spel för 100 kr som räcker så länge, speciellt när det kommer eller redan finns många mods till.

Medlem

Man kan ju inte begära så mycket mer för en så pass billig peng.. poängen med CS:GO var ändå ett billigt försök att ena 1.6 och CSS lägrena.. Kanske, för att om ett par år, övergången till CS2 ska kännas mer naturlig..

Medlem

CS GO är egentligen bara den nyaste uppdateringen till CS, det är inget revolutionerande utan är bara samma gamla spel med små förändringar. Själv tycker jag att det var en nödvändig uppdatering som har väckt liv i cs spelaren i mig.

Medlem

Detta är då ett steg i rätt riktning hur ett fps skall vara. Men tanke på all dynga som släpps. Skulle nog ge det en 3.5/5, får tillbaka mycket 1.6 känsla jämfört med source. Har helt klart potential att bli stort i e-sport

Medlem

oavset vad så kommer lovers köpa det och haters lika så bara för att, folk kommer oavset vad vi andra som spelade spelet på beta stadium tycker nu mera att fortsätta spela det. men inget slår ju CS via WON, 1.6 var väl sisådära, CS:S vist funkar det, men själv tycker ja bäst om 1.1-1.5


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Kostade en 100ing så det var det värt. Väldigt lite nytt dock.

Medlem

Var det inte alla CS fans som vill ha det exakt som det alltid varit förutom bättre grafik...?

Medlem

Vem är skribenten? Aldrig hört talas om.

Medlem

söligt på konsol så vad är nytt?

Medlem

Cs har jag alltid sett som en barnvakt. Idag har väll wow tagit den rollen, men nu kommer säkert en ny generarion bli arakad gnälliga.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag personligen tyckte CS:GO inte var speciellt nyskapande gentemot dess föregångare.

Men senoandra sidan så är det en bra sak. De har tagit de bra sakerna från 1.6 och CS:S och slängt ihop det i en bunke och mixat ihop och gjort något som ger mig oerhört skoj underhållning.

Sure, en del är förändrat vad gäller vapen och utseenden på texturer och andra finesser i grafikmotorn.

Men overall så är det för mig ett mycket underhållande spel. Finns säkert många som tycker annorlunda. Men jag kunde inte bry mig mindre om andras åsikter.

Jag tycker om det, därav blir det ett bra spel. Tycker du/ni inte om det? Well, spela något annat som ni tycker om.

Sluta gnälla.

Det enda jag är måttligt trött på är alla jävla ryssar som har invaderat servrarna. Förjävla less på dem. Åtminstone så kan jag skjuta dem.

Inaktiv

Tycker det är helt ok och det är kul att äntligen kan man köra cs på konsol.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Tycker själv CS:GO är det bästa CS

4/5 betyg av mig!

Medlem

Kanske är så att det är så gammalt att det blir nytt för många?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av raefzm88:

Vem är skribenten? Aldrig hört talas om.

Victor började skriva för oss i somras. Innan dess har nog många sett honom snacka spel i Gameplay på TV7 och ständigt på Press2Play.tv.


signatur
Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Xawob:
Skrivet av cute_ninja:

detta känns ju mest som en expansion till sc source, testade lite av det hos en polare å kändes riktigt gammalt å särskilt på grund av det recensenten sa, ljudet är detsamma som i tidigare cs vilket verkligen ger en gammal känsla, inte en glad gammal känsla utan snarare, ive done this crap before känsla

Dock så känner jag att CS:GO är bättre än CS:Source, har spelat cs sen 1.3 och jag trivsdes som bäst när jag lirade 1.5 tbh, 1.6 var kul i början men man tröttnade rätt snabbt, source var inget att hänga i granen , och jag tycker att cs:go hamnar nånstans mellan source och 1.6

problemet för min del är väl mest att jag inte känner att cs go kan ge mig något som inte andra spel kan ge

Expansion av Cs:s? Uppbyggt på samma motor och att ljudet är detsamma, de fattar jag då inte hur du kan påstå det!?

Medlem

Personligen har jag inte haft så roligt med en shooter sen jag slutade med riktiga CS. Besviken på matchmakingen annars tycker jag spelet saknar riktiga svagheter för det det försöker uppnå. Detta spel kommer vara nästa stora esportstitel, garanterat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av raefzm88:

Vem är skribenten? Aldrig hört talas om.

Victor började skriva för oss i somras. Innan dess har nog många sett honom snacka spel i Gameplay på TV7 och ständigt på Press2Play.tv.

Nämen! har han kommit hit!

var som tusan, ver ett tag sedan man glodde på P2P och brukar inte läsa vem det är som skriver men nu blev det genast trevligare, Välkommen Viktor!

123
Skriv svar