Nintendo härskar över 70 % av den japanska marknaden

Robot
Nintendo härskar över 70 % av den japanska marknaden

Trots Wii U-kritiken fortsätter Nintendos konsoler dominera i öst.

#nintendo, #sony, #microsoft


Nintendo härskar över 70 % av den japanska marknaden

Märkligt nog såg jag inte ett enda Nintendo-spel när jag var i Akihabara / Tokyo.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Märkligt nog såg jag inte ett enda Nintendo-spel när jag var i Akihabara / Tokyo.

Det skulle jag verkligen vilja kalla en bedrift.

Medlem

Det går nog ganska bra för Wii U trots allt. I slutändan är det inte prestanda eller coola features utan spelen som säljer konsoler. Och Nintendo har en del exklusiva spel som lär driva på försäljningen även av Wii U. Sen kan tabletplattan vara det hetaste sen färdigskivat bröd eller kallare än den ryska tundran. Det kommer kanske att ge en extra knuff, men det är inte som att Wii U står och faller med sin prestanda eller sin tablet.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Märkligt nog såg jag inte ett enda Nintendo-spel när jag var i Akihabara / Tokyo.

Det skulle jag verkligen vilja kalla en bedrift.

Hehe

Jag var där i affärer. Inte så lätt att sälja vitt puder från Sverige (Kungsörnen) när alla är misstänksamma mot långa individer utan tatueringar och med båda lillfingrarna intakta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag var också i akibahara i fjol.

Det var mycket större än vag jag förväntade mig, men när man varit inne i ett 20-tal av höghusen så inser man snart att det bara är 10-20% av grejerna som verklgen skiljer sig.

Många manga affärer säljer serier på första våningen, andra våningen börjar man kunna skymta ett bröst eller två, på tredje våningen så är det porr i stort sett alla former, på fjärde våningen står dockor i bondage-, S/M-, cosplay-kläder och manga men även riktiga porr-filmer, på femte-våningen är börjar det bli läskigare, det är tecknad porr med monster, djur, barn, amputerade människor. människor som fått en arm avhuggen och blir våltagen. Det återstod fortfarande våning 6 och 7 också. Jag tog dock trappan ner.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag var också i akibahara i fjol.

Det var mycket större än vag jag förväntade mig, men när man varit inne i ett 20-tal av höghusen så inser man snart att det bara är 10-20% av grejerna som verklgen skiljer sig.

Många manga affärer säljer serier på första våningen, andra våningen börjar man kunna skymta ett bröst eller två, på tredje våningen så är det porr i stort sett alla former, på fjärde våningen står dockor i bondage-, S/M-, cosplay-kläder och manga men även riktiga porr-filmer, på femte-våningen är börjar det bli läskigare, det är tecknad porr med monster, djur, barn, amputerade människor. människor som fått en arm avhuggen och blir våltagen. Det återstod fortfarande våning 6 och 7 också. Jag tog dock trappan ner.

Jadu... Det lät ju helt okej tills du kom till våning 5...

Medlem

Japaner är speciella.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

ogillar nintendo men ändå gillar dom, känner mig splittrad, nintendo är dock sämst på vara moraliska vars deras råvaror kommer ifrån, mer ofta än sällan har dom köpt råvaror från konflikt områden runt om i afrika.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Asiater har väl alltid varit ultrapatriotiska när det kommer till spel och hårdvara.

Medlem

70% av marknaden?
Jag hoppas ni menar spelmarknaden, och inte den totala marknaden.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Medlem

^^^^^^


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

Jag kan helt förstå Japanerna, alla XBOXs är skit.

1
Skriv svar