Över en miljon Guild Wars 2-förbokningar
400 000 spelare lirade samtidigt i helgen, avslöjar Arenanet.
Jag tror inte att End game blir speciellt bra på GW2.. har mina aningar, ingen har sett end game content alls innan release.. känns som de döljer någonting.
att lvla i det här spelet är underbart, du kan lvla på alla sätt du faktiskt vill.
End game är väll PvP av alla dess olika former? 5 man skulle vara det största PvE hörde jag, kansk inte längre gäller dock
Ta inte ut något i förskott dock ArenaNet. Vi såg hur det gick med SWTOR :(...
Vi kan prata siffror 6-12 månader senare och se hur det ligger till istället.
Iofs - men sen spelar det nog inte lika stor roll för dessa som för SWTOR. Swtor räknade ju med inkomster per månad.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag tror inte att End game blir speciellt bra på GW2.. har mina aningar, ingen har sett end game content alls innan release.. känns som de döljer någonting.
att lvla i det här spelet är underbart, du kan lvla på alla sätt du faktiskt vill.
End game är väll PvP av alla dess olika former? 5 man skulle vara det största PvE hörde jag, kansk inte längre gäller dock
Jag tycker de kunde punga ut 10 manna raid i alla fall.. det är jätteroligt att gå ihop å pvpa, vill kunna göra sammma sak i pve
Iofs - men sen spelar det nog inte lika stor roll för dessa som för SWTOR. Swtor räknade ju med inkomster per månad.
Förvisso, svårt att inte jämföra det med ett betal MMO dock även fast de skippat månads avgiften.
Känns dock inte så intressant med siffror just nu, vore intressantare och se hur många aktiva spelare det fanns efter ett halvår++ ¨då spelet satt sig lite och de som köpt det enbart för att pröva det lagt det på hyllan.
(menade inte att låta negativ)
Det kommer stadigt gå uppåt ska du se
Jag tycker de kunde punga ut 10 manna raid i alla fall.. det är jätteroligt att gå ihop å pvpa, vill kunna göra sammma sak i pve
Hoppas kan man, vore fint om det fanns mer än 5manna grottor och pvp på max nivån iaf.
Förvisso, svårt att inte jämföra det med ett betal MMO dock även fast de skippat månads avgiften.
Känns dock inte så intressant med siffror just nu, vore intressantare och se hur många aktiva spelare det fanns efter ett halvår++ ¨då spelet satt sig lite och de som köpt det enbart för att pröva det lagt det på hyllan.
Nej jag håller med i vad du säger - ville bara påpeka att de inte är riktigt lika beroende
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Nej jag håller med i vad du säger - ville bara påpeka att de inte är riktigt lika beroende
Dock så säljer de ju in game föremål så som diverse kläder och rustningar för roleplaying och så. Där de planerar att håva in stålarna på lång sikt gissar jag på
Inte mig emot, betala extra för saker som man egentligen inte behöver ta del av känns som en bra plan. Så länge det är valfritt
Dock så säljer de ju in game föremål så som diverse kläder och rustningar för roleplaying och så. Där de planerar att håva in stålarna på lång sikt gissar jag på
Inte mig emot, betala extra för saker som man egentligen inte behöver ta del av känns som en bra plan. Så länge det är valfritt
Jodå - mikrotransaktionerna är en stor del
Med tanke på hur mycket strul det har varit med deras servers så trodde jag faktiskt att det var en hel del fler spelare än så.
launchen har väll inte varit så himla ostadig jämfört med andra MMOs?
Verkar ju vara rätt så kraftiga log in-problem idag. Har själv försökt logga in till och från sen ca 16.00 utan att lyckas.
Förvånad?
Händer alla mmo spel nuförtiden tyvärr.
kallas launch stress test
Av uppenbarliga skäl så lönar det sig inte att utöka server kapaciteten med 300% för de första dagarna bara när det hela kommer balansera ut sig självt efter ett tag.
Känns lika standard som långa köer utanför den digitala världen
WvWvW är lite skräp, vilket jag hade trott.
Det är bara Door vs Door vs Door
där de 3 zergarna från de 3 olika realmsen springer till resp castle eller torn och plockar skiten om vartannat.
vanlig pvp och pve är dock tokskoj. Sjukt nöjd so far.. Men de kommer förmodligen få göra ändringar på WvWvW, eller jag hoppas de gör det.
Det spelar ju ingen roll för dem, då de lever mest på att sälja boxar (och lite sido-cash i Gem-shopen). Spelarna som köpte GW2 och gillade det, men kanske inte vill köra konstant i ett halvår till kommer säkert köpa framtida expansioner.
Av uppenbarliga skäl så lönar det sig inte att utöka server kapaciteten med 300% för de första dagarna bara när det hela kommer balansera ut sig självt efter ett tag.
Serverkapacitet är faktiskt billigt idag, det är inte någon stor kostnad jämfört med hela budgeten. Problemen finns nog i strukturen och då hjälper det inte med panikuppgraderingar, utan de måste hitta flaskhalsarna.
Jag tror på detta spelet faktiskt, jag har nog aldrig haft såhär kul med att levla som i detta spel. World vs world pvp är grymt kul. Och jag fullkomligt älskar att det inte är det klassiska quest systemet. Älskar spelet änsålänge
"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."