Star Wars: First Assault kan vara en Battlefront-reboot

Robot

Lucasarts har registrerat både varumärket och internetdomänen Star Wars: First Assault. Är det namnet på ett tredje Battlefront-spel?

#lucasarts, #spark-unlimited, #lost-planet-3

Medlem

Om de lånar grafiken från SW: 1313 och gör en lika bred och djup multiplayerupplevelse som vi har fått från BF-serien, så kan de ta mina pengar.

Medlem

med alla timmar av rent nöje man lagt ned på Battlefront 2 så skulle ett nytt spel uppskattas å det hjärtligaste

Skrivet av Typhor:

med alla timmar av rent nöje man lagt ned på Battlefront 2 så skulle ett nytt spel uppskattas å det hjärtligaste

Second !

(It refers to Roberts' Rules of Order.

First there has to be a speaker who makes a motion, a point to be voted for or against. Then there has to be someone to second the motion in order for it to go to vote.

)

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Om de lånar grafiken från SW: 1313 och gör en lika bred och djup multiplayerupplevelse som vi har fått från BF-serien, så kan de ta mina pengar.

Dem får gärna ta mina pengar då också!

dmn
Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av 73mpl4R:

Dem får gärna ta mina pengar då också!

*De

Medlem

De är ju bevisligen väldigt duktiga med att använda Unreal Engine 3-motorn, så nog fan skulle det sitta fint med något i battlefront stuk. Fast lägger de arbetet i händerna på folk som Spark Unlimited, så tar de ju bort toppkompetensen i grafik, mot gameplay.

Aja, huvudsaken det är multiplayer i Star Wars-sagan. Namnet är dock kasst.

Medlem

Nytt battlefront vore ju inte helt fel då 1313 inte verkar bli ett spel för mig, har tröttnat på cover based shooters. När ska vi få ett nytt jedi knight? Kan de sluta göra the force unleashed? Härdade mig igenom ettan men tvåan slutade jag spela efter en timme, så jävla tradigt.

Medlem

om det är ett nytt battlefront spel. och hälften så bra som 2 så kan dem ta mina pengar

Medlem
Skrivet av purjo:

Nytt battlefront vore ju inte helt fel då 1313 inte verkar bli ett spel för mig, har tröttnat på cover based shooters. När ska vi få ett nytt jedi knight? Kan de sluta göra the force unleashed? Härdade mig igenom ettan men tvåan slutade jag spela efter en timme, så jävla tradigt.

Hade väldigt gärna sett ett nytt spel i Dark Forces/Jedi Knight serien så länge det är i klass med de två senaste för de var nog bland de bästa jag spelat baserade på SW-licensen.

OT:
Spelat en hel del Battlefront och hade mer än gärna sett ett tredje spel i serien.

Medlem

Fingers crossed!

Nån som kört BF2 med Dark Times? Helt fenomenal mod

http://starwarsbattlefront.filefront.com/file/Dark_Times_II_R...

signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

En reboot känns onödig. Fast å andra sidan så har jag inte bekantat mig med PSP-spelen.

signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

AW8
Medlem

"First Assault" låter ju som en shooter eller iallafall RTS. Så man får ju hoppas att det blir något Battlefront-liknande och ingen Kinect-grej.

Skulle vara riktigt roligt med en bra Star Wars-shooter.

signatur

PC gamer 'til I die.

Om det finns en Sith-gud, får vi äntligen alla de SW-spel vi längtat efter.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vänta vänta, vems sida är du på egentligen?

Medlem

Får ju hoppas att det är ett nytt Battlefront eller ännu bättre ett nytt Republic Commando.

Medlem

Star Wars är alltid intressant. Lägger du till "Battlefront" därefter blir det helt plötsligt stormvarning, har spelat oräkneliga timmar på tvåan.

Medlem

Inte för att vara lika negativ som jag alltid annars är...

Men... Kollar vi kvalitén på de senaste starwars spelen så ser vi att lucasarts har helt och hållet slutat bry sig.

Dvs, med 95% chans så kommer detta vara rent konsollbajs detta också.

Jag drömmer tillbaka till tiden av Jedi knight, kotor och den tiden då Lucarsarts hade järngrepp på kvaliteten.

Geeks Gaming

Är det sant så jävligt nice älska Battlefront 2 och space battles

Medlem

Kan inte DICE utveckla det istället? Frostbite 2 + Star Wars

signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

"Lucasarts har registrerat varumärket" ...och det länkar till en artikel som skriver att Lucasfilm är bakom det.

Kort sagt, det behöver det inte vara spelrelaterat.

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Finns det någonting överhuvudtaget som pekar mot att det skulle röra sig om ett Battlefront spel?

Skulle det inte precis lika gärna kunna vara "Minecraft - Star Wars Edition"?

Är försiktigt skeptisk, då man ju fått sina drömmar och förväntningar brutalt pulvriserade utav tidigare Star Wars spel.

SE

Medlem
Skrivet av Tpiom:

"Lucasarts har registrerat varumärket" ...och det länkar till en artikel som skriver att Lucasfilm är bakom det.

Hade för mig att LucasArts en underdivision till LucasFilm?

EDIT: LucasFilm/Divisions

SE

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Ofta när jag vaknar på morgonen klingar de här orden i skallen:

"Wipe them out, all of them..."

That is good, right?

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Ofta när jag vaknar på morgonen klingar de här orden i skallen:

"Wipe them out, all of them..."

That is good, right?

Om vi snackar Gungans, så är du helt klart på den goda sidan.

Medlem

Nu kanske jag tillhör en äldre generation, men när jag hör namnet First Assault får det mig snarare att tänka på Rebel Assault

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Nu kanske jag tillhör en äldre generation, men när jag hör namnet First Assault får det mig snarare att tänka på Rebel Assault

Bra grejer. Fan vad sjukt om det blir en reboot på det. Hoff.

Inaktiv
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Tpiom:

SE

Sant, men varför registrerade inte LucasArts då den? Och det är ett faktafel på FZs sida. Som jag nämnde: kan vara något helt annat. LucasArts sysslar enbart med spel men och LF är bakom projektet kan det vara ett sällskapsspel.

Kanske har något med 'Ewok Village' att göra: http://n4g.com/news/1064370/lucasfilm-parent-of-lucasarts-reg...

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Ett nytt battlefront eller republic commando hade vart najs

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Tpiom:

SE

Sant, men varför registrerade inte LucasArts då den?

Kanske för att det är en underdivision till LucasFilm? Om LucasFilm registrerar så täcker det kanske alla underdivisioner, vilket i sin tur skulle betyda att de säkrar alla möjligheter för framtiden. Om de nu skulle vilja göra ett spel av en film eller tvärt om.

SE

12
Skriv svar