Mitt spel på Greenlight, på Steam

Medlem

Så, nu är mitt spel Ralph & Mike som är under utveckling på Greenlight på Steam. Rösta om du vill att det skall gå till försäljning sedan.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=9296910...

#blogg

Medlem

Självklart gav man det en tumme upp, gillar stilen på spelet

Medlem
Medlem

Självklart tummen upp. Såg väldigt intressant ut

Medlem

+1 Jag hoppas att den greenlightas!

Men jag undrar hur många som måste rösta för att ett spel ska godkännas?

Cool Katt i tyrolerhatt-Boss Fight Booya!??

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tackar. , ingen aning faktiskt hur många som behövs i röstningen, men det är trevligt att offentliggöra spelet via steam iaf.

Absolut, ska rösta nästa gång jag loggar in. Lycka till!

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Lite gameplay för den som inte orkar klicka.

Jag röstar nästa gång jag loggar in

signatur

Medlem
Medlem

såg helt för tråkigt ut - MEN jag ger utan tvekan tummen upp för sånt här ska stödas! Bara för jag inte gillar den så ska inte andra lida för det! Keep up the good work!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

såg helt för tråkigt ut - MEN jag ger utan tvekan tummen upp för sånt här ska stödas! Bara för jag inte gillar den så ska inte andra lida för det! Keep up the good work!

Man måste börja någonstans.

signatur

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ankh:

Man måste börja någonstans.

Utan tvekan - men jag kan ju inte säga att jag tycker det ser roligt ut bara för att det ska vara så. Det ser helt enkelt för tråkigt ut för min smak. Dock är det roligt att se hur det utvecklas.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag kollade på Gameplay-filmen. Tyckte spelaren kändes irriterande feg och velig.

Rent grafiskt är det härlig stil på spelet, det ser mysigt ut! Musiken mutade jag efter bana 2.
Jag gillade spel-idéen, spelet känns lite lemmings-aktigt. Speciellt när man låste fast gubben mellan två stenar.

IMO, är det ett litet småtrökigt moment som lätt blir tjatigt, att man måste lägga en sten på var sida om gubben medans man bygger världen han skall gå i.

Då hade det varit roligare ifall han ständigt hade gått och gått, och man hade fått bygga högt och lågt så man kommer förbi hinder på banan.

Jag gillade inte att man kunde använda plattorna som en sorts flygande matta. Det vore bättre om plattorna blev oflyttbara så länge karaktären befann sig på dem.

Det skulle också vara intressant om man kunde vrida på plattorna. T.ex. om man tar i vänster hörn så flyttas hörnets i axels mot centrum.

Tar man i mitten på plattan så flyttas hela plattan. (dvs. som den funktionen som finns nu)

Ett alternativt sätt vore att plattorna påminde de järnstolparna i worms, klickar man på en platta så kan man vrida med, pil vänster, respektive pil höger. osv.

Sen behöver ju iofs inte alla plattor funka på samma sätt. T.ex. vissa kan ju vara låsta i med en skruv i mitten, så man inte kan flytta plattan, utan bara vrida den osv.

Lycka till iaf, hoppas min konstruktiva kritik kommer till nytta.

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

All feedback är givetvis välkommen, och jag tar åt mig det, sedan huruvida saker implementeras skall jag tänka extra noga på, så att jag fortfarande får in min vision. Detta är dock bara första builden, det kommer dessutom en ny feauture för varje värld spelaren är i.

Artwork'en är förbannat uppskattad! Väldigt unik!

Medlem
1
Skriv svar