Bethesda osäkra på Skyrim-DLC till PS3

Robot
Bethesda osäkra på Skyrim-DLC till PS3

Fortfarande inget Dawnguard-DLC till Playstation 3-versionen av Skyrim -- Bethesda är osäkra på om de kan lösa problemet.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Bethesda osäkra på Skyrim-DLC till PS3

Hmm jag tycks mej minnas Bethesdas klagan över att det var så svårt att utveckla till pc. Är tydligen inte en dans på rosor att utveckla till konsoll alla gånger heller.

Jag är nu riktigt, Riktigt nyfiken. Även om jag inte har någon som helst kodnings erfarenhet, så måste jag undra vad är det som är problemet??
Likadant med CS:GO till PS3, vad är det för käpp som sitter i hjulen för dessa titlar???
Är det olyckliga enskilda fall eller finns det en mer utbredd problematik med PS3???

Summa sumarum: Vad är felet? tell me, i need to know!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Open GL i PS3 och DirectX i PC/xBox, det krävs rätt så rejäla omkodningar mellan de två formaten.
Sen att bethesda är så inkompetenta att de inte kan släppa PC och xBox-versionerna av "expansionerna" samtidigt är en annan femma.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Medlem

Lite oväntat - annars brukar det vara PC som det är strul med. Synd om er ps3 spelare dock. Själv är det en självklarhet för mig att spela ett sådant spel på PC


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lepr:

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Sant - men man tycker att det inte borde vara så enormt problem med en DLC med tanke på att det inte direkt är något revolutionerande i DLC'n ..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Lepr:

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Sant - men man tycker att det inte borde vara så enormt problem med en DLC med tanke på att det inte direkt är något revolutionerande i DLC&#039;n ..

Håller med, är lite konstigt eftersom ändå grundkoden finns i orginalet

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Lepr:

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Sant - men man tycker att det inte borde vara så enormt problem med en DLC med tanke på att det inte direkt är något revolutionerande i DLC&#039;n ..

Håller med, är lite konstigt eftersom ändå grundkoden finns i orginalet

Ja det är så jag menar också. Med tanke på hur lätt det är för spelare att göra sina egna mods till PC blir man förvånad över att Bethesda själv har problem med att göra nya saker till PS3.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Open GL i PS3 och DirectX i PC/xBox, det krävs rätt så rejäla omkodningar mellan de två formaten.
Sen att bethesda är så inkompetenta att de inte kan släppa PC och xBox-versionerna av "expansionerna" samtidigt är en annan femma.

Det beror då väl på att Microsoft hade exklusivitet på DLC:n?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Lepr:

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Sant - men man tycker att det inte borde vara så enormt problem med en DLC med tanke på att det inte direkt är något revolutionerande i DLC&amp;#039;n ..

Håller med, är lite konstigt eftersom ändå grundkoden finns i orginalet

Ja det är så jag menar också. Med tanke på hur lätt det är för spelare att göra sina egna mods till PC blir man förvånad över att Bethesda själv har problem med att göra nya saker till PS3.

Men då undrar jag exakt vad problemet är. Det kanske inte har med processorn att göra...

Medlem

Hoppas att de löser problemen, klart det ska vara till alla. Men det är märkligt att man lyckades släppa skyrim till ps3 från första början och inte DLC.

Moderator | Testpilot

NOOOOOOOOO, inget tips tack


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förjävligt att man ofta verkar bli kukad på DLC och liknande bara för man har PS3.

Skrivet av mrburner:
Skrivet av Muhammed:

Open GL i PS3 och DirectX i PC/xBox, det krävs rätt så rejäla omkodningar mellan de två formaten.
Sen att bethesda är så inkompetenta att de inte kan släppa PC och xBox-versionerna av "expansionerna" samtidigt är en annan femma.

Det beror då väl på att Microsoft hade exklusivitet på DLC:n?

Dom hade en månads tidsexklusivitet som har släppt för någon månad sen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Lepr:

I grunden är Cell processorn enligt många svårare att koda till, men kan ju mer vara att folk inte är vana eller för den delen vill lära sig optimera.

Detta var väl ett uttalande typ första året PS3 var här, tror nog folk är lite mer klipska nu när konsolen är uråldrig.

Medlem

Det är inte bara cell processorn som ställer till det utan även den puckade minneskonfigurationen...som man slipper med 360.

Detta är en riktigt tråkig nyhet. Jag tänker köpa Skyrim - GOTY om det kommer något, men lider med dem som vill ha allt till PS3:an eller Xboxen. Många köper ju spelen och förutsätter att det ska komma DLC:er som de sedan kan spela. Att någon kläcker ur sig sen att det finns problem som inte går att lösa låter som BS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag är nu riktigt, Riktigt nyfiken. Även om jag inte har någon som helst kodnings erfarenhet, så måste jag undra vad är det som är problemet??
Likadant med CS:GO till PS3, vad är det för käpp som sitter i hjulen för dessa titlar???
Är det olyckliga enskilda fall eller finns det en mer utbredd problematik med PS3???

Summa sumarum: Vad är felet? tell me, i need to know!

Men CS:GO är väll släppt på PS3... så det är väll något som strular med SCEE eftersom SCEA har fått ut spelet där?

Medlem

över 600 loggade timmar och har nu väntat på dawnguard och nu får man höra att det kanske inte kommer gör mig lite irriterad, men det kanske är dags att ge sig ut på tradera och köpa en skyrim kopia till xbox 360 och börja om på ny kula med skyrim, för det skulle vara intressant att spela det "från den andra sidan" så att säga, göra andra val än vad man gjort första gången man spelade det


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Inaktiv

Jag är nyfiken på hur nästa Playstation ser ut, ifall de kommer dra några lärdomar från allt strul i denna generation eller ej. Man kan ju hoppas om inte annat.

Medlem

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :'>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&#039;&gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&amp;#039;&amp;gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

Nja, en dålig port är en dålig port.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

över 600 loggade timmar och har nu väntat på dawnguard och nu får man höra att det kanske inte kommer gör mig lite irriterad, men det kanske är dags att ge sig ut på tradera och köpa en skyrim kopia till xbox 360 och börja om på ny kula med skyrim, för det skulle vara intressant att spela det "från den andra sidan" så att säga, göra andra val än vad man gjort första gången man spelade det

Du borde köpt det till 360'n ifrån första början. Köper alltid spel som kommer till både 360/PS3 till 360'n för att minimera strul. Och i detta fall är jag glad att Skyrim inhandlades till 360'n.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&#039;&gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

En dålig portning är en dålig portning.
om kontrolerna är värdelösa och spelet låst till 30 fps finns det ingenting en PC modare kan göra i princip,
det där med 1080p till Dark Souls gjorde spelet köpbart. annars hade nog 9/10 spelare piratat skiten

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&#039;&gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

En dålig portning är en dålig portning.
om kontrolerna är värdelösa och spelet låst till 30 fps finns det ingenting en PC modare kan göra i princip,
det där med 1080p till Dark Souls gjorde spelet köpbart. annars hade nog 9/10 spelare piratat skiten

Till viss del. Exempelvis Skyrim var en fruktansvärd konsolport men som man genom ett halvdussin moddar och lite donande i .ini-filer kan göra om till ett "pc-spel". Jag har själv en xbox360-kontroll till datorn utifall att jag vill spela spel om inte är optimerade för tangentbord och mus.

Sen att påstå att fpslåsning till 30 är vanligt är nog att ta i riktigt ordentligt.

Dark Souls till 1080p och FOV upplåst till COD är två andra saker jag själv har använt senaste veckan bara som inte "ingick" i grundspelet.

Poängen är att man inte kan säga "haha nu vet ni hur det känns för vi på PC blir våldtagna varje vecka" då vi faktiskt i nästan samtliga fall kan göra något åt saken.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&#039;&gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

En dålig portning är en dålig portning.
om kontrolerna är värdelösa och spelet låst till 30 fps finns det ingenting en PC modare kan göra i princip,
det där med 1080p till Dark Souls gjorde spelet köpbart. annars hade nog 9/10 spelare piratat skiten

Till viss del. Exempelvis Skyrim var en fruktansvärd konsolport men som man genom ett halvdussin moddar och lite donande i .ini-filer kan göra om till ett "pc-spel". Jag har själv en xbox360-kontroll till datorn utifall att jag vill spela spel om inte är optimerade för tangentbord och mus.

Sen att påstå att fpslåsning till 30 är vanligt är nog att ta i riktigt ordentligt.

Dark Souls till 1080p och FOV upplåst till COD är två andra saker jag själv har använt senaste veckan bara som inte "ingick" i grundspelet.

Poängen är att man inte kan säga "haha nu vet ni hur det känns för vi på PC blir våldtagna varje vecka" då vi faktiskt i nästan samtliga fall kan göra något åt saken.

Om du tyckte Skyrim portningen var dålig, så vet du inte vad en dålig port var. Jag tyckte portningen var förvånansvärt bra. Enkla kontroller som fungerade rent praktiskt och grafiken var inte hemsk.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Ztreek:

fast egentligen..
Det är sånt här PC användare får stå ut med år efter år efter år efter år.

Dåligt optimerade spel som inte är anpassad för platformen, bugar som kan göra spelet ospelbart.
Spel portas flera månader för sent för att utvecklarna mer eller mindre är lata.
Take it, take it bitches! now you know how it feels :&#039;&gt;

Fast vi som spelar på PC kan i 99% av fallen fixa problemen själva också till skillnad från någon som spelar på PS3

En dålig portning är en dålig portning.
om kontrolerna är värdelösa och spelet låst till 30 fps finns det ingenting en PC modare kan göra i princip,
det där med 1080p till Dark Souls gjorde spelet köpbart. annars hade nog 9/10 spelare piratat skiten

Till viss del. Exempelvis Skyrim var en fruktansvärd konsolport men som man genom ett halvdussin moddar och lite donande i .ini-filer kan göra om till ett "pc-spel". Jag har själv en xbox360-kontroll till datorn utifall att jag vill spela spel om inte är optimerade för tangentbord och mus.

Sen att påstå att fpslåsning till 30 är vanligt är nog att ta i riktigt ordentligt.

Dark Souls till 1080p och FOV upplåst till COD är två andra saker jag själv har använt senaste veckan bara som inte "ingick" i grundspelet.

Poängen är att man inte kan säga "haha nu vet ni hur det känns för vi på PC blir våldtagna varje vecka" då vi faktiskt i nästan samtliga fall kan göra något åt saken.

Om du tyckte Skyrim portningen var dålig, så vet du inte vad en dålig port var. Jag tyckte portningen var förvånansvärt bra. Enkla kontroller som fungerade rent praktiskt och grafiken var inte hemsk.

Lågupplösta texturer som hoppar in i bilden, menyer där du bläddrar "en-och-en" och rutten grafik för att vara 2011 är mina starkaste minnen av Skyrim (innan jag fixade det själv). Efter bara några minuter så var det så fruktansvärt tydligt att spelet i princip bara var utvecklat för konsol och sedan en snabb port till PC.

Tydligaste tecknet på en usel portning är att grafiken och även till viss del innehåll är så gott som identiskt.

Jämför med t.ex. hur Battlefield 3 fungerar och är på PC kontra konsol, ett spel som utvecklades primärt till PC och höll sig så ända till sista 6månaderna då xboxen och PS3 fick störst fokus.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om du tyckte Skyrim portningen var dålig, så vet du inte vad en dålig port var. Jag tyckte portningen var förvånansvärt bra. Enkla kontroller som fungerade rent praktiskt och grafiken var inte hemsk.

Oblivion var bättre portat om man tänker på UI'n, FoV samt kontroller.

1
Skriv svar