Lightning Returns: Final Fantasy XIII tillkännagivet

Robot
Lightning Returns: Final Fantasy XIII tillkännagivet

Lightning återvänder när Squeenix återvänder till Final Fantasy XIII – igen. Missa inte presentationsfilmerna!

#final-fantasy-xiii, #final-fantasy-xiii-2, #lightning-returns-final-fantasy-xiii, #square-enix


Medlem
Lightning Returns: Final Fantasy XIII tillkännagivet

Mjölk


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Meh


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Är väl ett vettigt kommersiellt beslut med tanke på att de kan återanvända spelmotorn, assets osv, men personligen saknar jag tiden när Square gjorde helt nya FF-titlar istället för direkta uppföljare i huvudserien.

Medlem

Giiiääsp


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det enda final fantasy behöver är inte en ny story, lightning-berättelsen är helt okej och "bra".

Det som fattas är att dom gör spelet MYCKET mer öppet, fritt, så att man kan gå och explora mer, så att det inte känns så jävla linjärt hela tiden.

Samt måste dom lägga in minigames och massa sidequest.
Kolla bara på ff9 och 10 vilket är dem första jag tänker på.
9an hade kortspel vilket jag gillade då man kunde få monster cards ifrån svåra monster och sedan köra minigames med dom, även i 10an där det fanns blitzball, tyckte inte om blitz så mycket men fortfarande ett väldigt starkt minigame. Mer av sånt!

Medlem

Lightning är så tråkig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

XII och XII-2 var bara två otroliga floppar...vilket dom säkerligen vet. Nu ska dom bygga vidare på skiten? Vartenda Final Fantasy-spel är idag så sjukt linjärt...örk!

XIII ok, XIII-2... XIII-3 -_- kom igen


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

haters gonna hate lightning är awesome

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Är väl ett vettigt kommersiellt beslut med tanke på att de kan återanvända spelmotorn, assets osv, men personligen saknar jag tiden när Square gjorde helt nya FF-titlar istället för direkta uppföljare i huvudserien.

Känns som att FFXIII var tänk att vara större och bättre än det blev.... Tidspress? DVD skivor istället för BluRay vem vet...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

För helvete. Vem fan gör två uppföljare till ett horribelt spel? Så jävla lazy, visar bara hur långt Square-Enix sjunkit

Medlem

Satan här var det många FF fanboys som sitter och downvotar allt negativt om FF13. Har ni ens spelat spelet? Och i så fall om ni faktiskt tyckte 13 var bra kan ni fan inte spelat något annat FF spel för 13 var rena jävla skämtet

Moderator | Testpilot

Är jag dum som inte förstår varför man skriver "Final Fantasy XIII tillkännagivet". Det spelet finns ju redan. Ska inte det här spelet heta 13-3 utan bara FF13 det också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ja med tanke på hur besviken jag blev på 13 och såg DLC mjölkningen med 13-2 så tror jag inte skaffar 13 Returns.

Var är Versus 13? :(.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Ja med tanke på hur besviken jag blev på 13 och såg DLC mjölkningen med 13-2 så tror jag inte skaffar 13 Returns.

Var är Versus 13? :(.

Vart är 15 undrar jag!

FF måste tillbaka till sina rötter. Senast man faktiskt kunde gå i en riktigt värld med gräs och mark i mellan städerna var i 9an..

Open world, inget mer futuristiskt, bra story och lika bra stridssystem som 7 eller 9. Utgå från detta så kan man inte misslyckas!

Medlem

Kom igen nu Square, en nystart tack! pallar inte att spamma på x knappen på dosan, jag vill ha menyer där jag gör mina val i strider. fan en 2 åring kan ju lira ff nuförtiden! Spelet har ju blivit något så in i helvete nerdummat!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

gnu
Medlem
Inaktiv
Skrivet av stromvap:
Skrivet av Kharif:

Ja med tanke på hur besviken jag blev på 13 och såg DLC mjölkningen med 13-2 så tror jag inte skaffar 13 Returns.

Var är Versus 13? :(.

Vart är 15 undrar jag!

FF måste tillbaka till sina rötter. Senast man faktiskt kunde gå i en riktigt värld med gräs och mark i mellan städerna var i 9an..

Open world, inget mer futuristiskt, bra story och lika bra stridssystem som 7 eller 9. Utgå från detta så kan man inte misslyckas!

Och jag som älskade FF8s stridssystem ochså, men en tillbaka gång till 7 och 9 hade varit underbart.

Är verkligen "trött" på SE's försök att bli mer "western", folk älskade FF serien pga en anledning, en formula de ändrade helt med 13 som fick kritik som fan.
Tycker det ska skärpa sig lite, men det är min åsikt :).

Medlem

Ge mig turnbased igen !!!


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

"Lightning Returns: Final Fantasy XIII"
Vad fan har de gjort med titeln? ><

Säg som det är och kalla det "Final Fantasy XIII-3" istället för att tramsa så här.

Sen kan ni koncentrera er på att göra XV till ett underverk istället, eller varför inte XIII-Versus ?

Medlem

Old news. De visar mer imorgon :3
Jag tyckte XIII-2 var bra och jag vill gärna ha mer. De verkar vilja blanda Majoras Mask, Open World och Final Fantasy i detta. Kan bli awesome.

Också, innan ni börjar gnälla: jag har spelat Final Fantasy IV, Final Fantasy VI, VII, VIII, IX och X. XIII var okej, men XIII-2 var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

"Lightning Returns: Final Fantasy XIII"
Vad fan har de gjort med titeln? &gt;&lt;

Säg som det är och kalla det "Final Fantasy XIII-3" istället för att tramsa så här.

Sen kan ni koncentrera er på att göra XV till ett underverk istället, eller varför inte XIII-Versus ?

Jag önskar också att de kunde säga XIII-3 men de verkar vara rädda för nummer och kanske vill försöka sälja in spelet till de som inte har spelat de två tidigare.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av MrMadMan:

"Lightning Returns: Final Fantasy XIII"
Vad fan har de gjort med titeln? &gt;&lt;

Säg som det är och kalla det "Final Fantasy XIII-3" istället för att tramsa så här.

Sen kan ni koncentrera er på att göra XV till ett underverk istället, eller varför inte XIII-Versus ?

Jag önskar också att de kunde säga XIII-3 men de verkar vara rädda för nummer och kanske vill försöka sälja in spelet till de som inte har spelat de två tidigare.

Med tanke på att FF-serien är uppe i 14 tror jag inte de är rädda för nummer... Det är säkert samma motivation som ligger bakom alla dessa "reboots".

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av MrMadMan:

"Lightning Returns: Final Fantasy XIII"
Vad fan har de gjort med titeln? &gt;&lt;

Säg som det är och kalla det "Final Fantasy XIII-3" istället för att tramsa så här.

Sen kan ni koncentrera er på att göra XV till ett underverk istället, eller varför inte XIII-Versus ?

Jag önskar också att de kunde säga XIII-3 men de verkar vara rädda för nummer och kanske vill försöka sälja in spelet till de som inte har spelat de två tidigare.

Med tanke på att FF-serien är uppe i 14 tror jag inte de är rädda för nummer... Det är säkert samma motivation som ligger bakom alla dessa "reboots".

Syfta inte på FF-serien utan FFXIII-serien

Medlem

Nja 13 var inge för mig, köpte inte ens XIII-2 så någon X-3 blir det inte heller må jag tro :). Det dom saknar är den där känslan som man fick från FF förr i tiden då man satt fast vid det och ville ha meeer O_O!

Inaktiv

Tycker fortfarande att som ett Final Fantasy spel så är FF13 en katastrof, all taktik och det som gjorde spelen roliga i striderna är borta. Jag verkligen avskyr spel där om karaktären jag styr dör så dör hela partyt. Plus att systemet i det stora hela i FF13 och FF13-2 är värdelöst enligt mig. De skulle bara ha döpt spelet till något annat, inte blandat in Final Fantasy i spelet, då tror jag att folk hade varit snällare mot det. Men nu envisas de med att döda serien lite mer för varje spel som släpps, med höjdpunkter som 9:an och fighting systemet i 10:an (storyn är däremot så jävla rutten att jag spyr).

Medlem

Black Mesa kommer ju om 11dagar och 5 timmar vilket slår allt annat iår så glöm inte att fixa det den 14de och spela det med kärlek.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Bara jag som är glad då. Om de utvecklar XIII-2 konceptet mer kan detta bli lika fint.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Tycker fortfarande att som ett Final Fantasy spel så är FF13 en katastrof, all taktik och det som gjorde spelen roliga i striderna är borta. Jag verkligen avskyr spel där om karaktären jag styr dör så dör hela partyt. Plus att systemet i det stora hela i FF13 och FF13-2 är värdelöst enligt mig. De skulle bara ha döpt spelet till något annat, inte blandat in Final Fantasy i spelet, då tror jag att folk hade varit snällare mot det. Men nu envisas de med att döda serien lite mer för varje spel som släpps, med höjdpunkter som 9:an och fighting systemet i 10:an (storyn är däremot så jävla rutten att jag spyr).

Där är jättemycket taktik i FFXIII-spelen, speciellt tvåan som kompletterar Role-systemet perfekt med djur och du kan dessutom byta Leader (du dör inte när en karaktär dör). Jag har fortfarande en massa optional bosses kvar som jag inte riktigt vet hur jag ska spöa... Problemet med det första spelet är dock att man inte fick lov finlira i Gran Pulse förrän man hade klarat spelet, vilket är fel på så många plan. Det var nog mestadels för FFXIII var det första next-gen FF i en tid då mainstream-människorna äntligen fått upp ögonen för serien, så det blev mycket handhållande i det spelet. I huvudstoryn i det första var det typ bara Cid som fick en tänka till lite i striderna... och kanske vissa Doom-clock strider.

12
Skriv svar