Hearthfire till Skyrim ute nu – blott 75 mb stort

Medlem
Skrivet av Pellejones:

Bara 75 milibit?! Det är ju ingenting! 75 MB är lite men 75 mb är ju ingenting

(FZ ffs, ni ska kunna skillnaden på mb och MB )

Skrivet av DrToker:

"...blott 75 mb stort"

Oj! 75 millibit är inte mycket.

aspergers?

Medlem

Nej, men det är två helt skilda grejer att skriva MB och mb, och en sida som FZ som skriver som spel till datorer osv. bör gärna göra rätt. Det är ett pinsamt misstag.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Pellejones:

Bara 75 milibit?! Det är ju ingenting! 75 MB är lite men 75 mb är ju ingenting

(FZ ffs, ni ska kunna skillnaden på mb och MB )

Skrivet av DrToker:

"...blott 75 mb stort"

Oj! 75 millibit är inte mycket.

aspergers?

aspergers?


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

vi betalar mest av alla, men prioriteras sist. spelen är dyra, Och datorerna Långt mkt dyrare än en konsoll. vi borde komma först. dessutom är vi högst upp i tekniska framgångar, alltid, det borde betyda något. vi kommer utvecklas extremt sakta för alltid om detta fortsätter. är som att satsa på att bygga ut ghettot istället för riktiga bostadsområden ungefär.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Javas:

Bygga hus och adoptera barn...är det allt? Låter som det lika gärna hade kunnat vara gratis i så fall eftersom det låter som något en moddare hade kunnat snickra ihop

Det finns redan en mod som låter en bygga hus .

Medlem

Endast 75 millibit? Hur har dom lyckats få med en hel expansion på så lite utrymme?

Medlem
Skrivet av Skater93:

Endast 75 millibit? Hur har dom lyckats få med en hel expansion på så lite utrymme?

Börjar räcka nu.

I övrigt; alla som kommer med "finns det inte moddar som gör det här?" - jodå, det gör det. Det finns moddar som gör i stort sett allt, ska det hindra Bethesda från att göra något överhuvudtaget?

Skillnaden är att denna med stor sannolikhet har mer polish än vad de flesta moddar har, inkluderad support, etc.

Och med tanke på att det är helt frivilligt att köpa tillägget ser jag inget negativt med detta. Nu saknar jag bara en hund och en pipa - att sitta på en bänk utanför sin lilla stuga med sin fyrbenta kompanjon bredvid sig och en tänd pipa i munnen... Mm, the wilds of Skyrim...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Denna modden är nog främst till för att ge konsollspelare något som saknades for dem.

För övrigt, jo, moddar gör allt. Att spelarens huvud tittar på saker, för rollspelare, bygga hus finns i mängder, skada beroende på var du träffar osv... men, bara till PC. Så jag förstår denna DLC, det gör jag.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Skater93:

Endast 75 millibit? Hur har dom lyckats få med en hel expansion på så lite utrymme?

Börjar räcka nu.

I övrigt; alla som kommer med "finns det inte moddar som gör det här?" - jodå, det gör det. Det finns moddar som gör i stort sett allt, ska det hindra Bethesda från att göra något överhuvudtaget?

Skillnaden är att denna med stor sannolikhet har mer polish än vad de flesta moddar har, inkluderad support, etc.

Och med tanke på att det är helt frivilligt att köpa tillägget ser jag inget negativt med detta. Nu saknar jag bara en hund och en pipa - att sitta på en bänk utanför sin lilla stuga med sin fyrbenta kompanjon bredvid sig och en tänd pipa i munnen... Mm, the wilds of Skyrim...

Polish på Bethesda DLC? Synd att dom inte har det på spelen också. (Med bugtestning dvs.)

Medlem
Skrivet av Javas:

Låter som det lika gärna hade kunnat vara gratis i så fall eftersom det låter som något en moddare hade kunnat snickra ihop

Lustigt att du nämner detta, då deras DLC "fungerar" som moddar, behövde bara ladda ner och lägga in i Nexus manager och så whops hade man dawnguard på sitt steam, helt sjukt egentligen

Medlem
Skrivet av Mono:
Skrivet av Javas:

Låter som det lika gärna hade kunnat vara gratis i så fall eftersom det låter som något en moddare hade kunnat snickra ihop

Lustigt att du nämner detta, då deras DLC "fungerar" som moddar, behövde bara ladda ner och lägga in i Nexus manager och så whops hade man dawnguard på sitt steam, helt sjukt egentligen

Uh va? Vad?

Medlem

Damn.. Detta DLC skulle sitta fint till PC fast gratis om detta kommer kosta ca 20 euro igen så ger jag fan i att köpa. Vem vill köpa ett DLC för 400 microsoftpoints? När dem kan släppa detta gratis. Och adoptera barn? Du har ju Childhood service modden till Skyrim som gör att du kan adoptera barn.

Jag hoppas detta släpps gratis till PC menar vem betalar 50-170kr för 75MB av ett DLC? Visst dawnguard var värt sina 168kr. Dem kunde lika gärna släppa detta som en modd :/

KoP
Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Damn.. Detta DLC skulle sitta fint till PC fast gratis om detta kommer kosta ca 20 euro igen så ger jag fan i att köpa. Vem vill köpa ett DLC för 400 microsoftpoints? När dem kan släppa detta gratis. Och adoptera barn? Du har ju Childhood service modden till Skyrim som gör att du kan adoptera barn.

Jag hoppas detta släpps gratis till PC menar vem betalar 50-170kr för 75MB av ett DLC? Visst dawnguard var värt sina 168kr. Dem kunde lika gärna släppa detta som en modd :/

Ja för ca. 30 spänn för ett dlc gräver ju verkligen en avgrund i plånboken.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Jag kan ha fel men sa dom inte tidigare vid något tillfälle att dom skulle fokusera på dlc som moddare inte kunde eller hade resurser att leverera genom deras mod verktyg?

Om jag spelade detta på konsol så kanske jag skulle tycka att det var ett coolt tillägg....

De sade att de skulle släppa ett gäng större DLCs, men med små-DLCs mellan de stora släppen. Jag skulle vilja påstå att detta räknas som ett små-DLC emellan stora släpp (vad nu nästa stora släpp blir).

Jag kör PC, men kommer nog skaffa detta ändå. Varför? Jag har lite större valmöjlighet när det gäller plats att bygga mitt hus, än den husbyggar-mod jag känner till (som alltid är på samma plats och ser till slut likadant ut). Vet inte hurpass mycket man själv får bygga upp med den här, men antar att det är satt i sten hur huset kan se ut i slutändan här med.
Ser ändå fram emot det. Vem vet, de kanske har slängt in något mer också?

Skrivet av SID 6.7:

Men Entjchugga! Är det 360-tidsexklusivitet på denna DLC också?!

Fult, skamligt och irriterande.

Se det istället från en annan vinkel. Vi vet att de två första DLC som Skyrim skulle få var tidsexlusiva på Xboxen.
Först kom Dawnguard, en relativt stor DLC ändå (anser jag, ni behöver inte hålla med). Ok, fine. PC får det 30 dagar senare (På ett ungefär. Blev väl närmare 40, men det spelar väl ingen större roll), medan PS3-versionen krånglar.

Sedan kommer deras andra DLC, vilket är Hearthfire. Ett små-DLC, som kostar billigt, men som ändå är tidsexlusivt.
BAM! Nästa stora DLC är inte tidsexlusivt längre. Perfekt.

Det ända jag inte gillar är att de som har PS3 lämnas ute från Dawnguard och kanske framtida DLCs med. Hoppas Bethesda fattar vinken och fixar sina spel på PS3 bättre, eller att Sony fattar att deras konsol inte är så utvecklarvänlig! (Vilket av det det nu är. Tycker man hör en del om hur svårutvecklad PS3an är, men man känner ju till Bethesda och deras buggar)

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Skater93:

Endast 75 millibit? Hur har dom lyckats få med en hel expansion på så lite utrymme?

Börjar räcka nu.

I övrigt; alla som kommer med "finns det inte moddar som gör det här?" - jodå, det gör det. Det finns moddar som gör i stort sett allt, ska det hindra Bethesda från att göra något överhuvudtaget?

Skillnaden är att denna med stor sannolikhet har mer polish än vad de flesta moddar har, inkluderad support, etc.

Och med tanke på att det är helt frivilligt att köpa tillägget ser jag inget negativt med detta. Nu saknar jag bara en hund och en pipa - att sitta på en bänk utanför sin lilla stuga med sin fyrbenta kompanjon bredvid sig och en tänd pipa i munnen... Mm, the wilds of Skyrim...

Polish på Bethesda DLC? Synd att dom inte har det på spelen också. (Med bugtestning dvs.)

Ja, jo, visst - men moddar har bra mycket mindre buggtestning än Bethesda också för den delen.
I övrigt menar jag integration med spelvärlden - alldeles för många moddar känns (i olika grad) "out of place", som om de inte riktigt hör hemma där. Spelutvecklarna har i regel mycket bättre möjligheter att integrera innehållet i DLCer med spelvärlden.

Skrivet av Mono:
Skrivet av Javas:

Låter som det lika gärna hade kunnat vara gratis i så fall eftersom det låter som något en moddare hade kunnat snickra ihop

Lustigt att du nämner detta, då deras DLC "fungerar" som moddar, behövde bara ladda ner och lägga in i Nexus manager och så whops hade man dawnguard på sitt steam, helt sjukt egentligen

Givetvis fungerar det som en mod - har du ens någon aning om hur filstrukturen ser ut för alla Gamebryo-spel? Suck.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Spelutvecklarna har tappat sina ambitioner, de har pengar i överflöd.

12
Skriv svar